Hej !
Jeg fødte min søn uden epi osv. Fik altså ingenting, andet end et forsøg på akupunktur hvilket var forfærdeligt. Vildt irriterende for mig !
Alle veninder har født ved kejsersnit og/eller med epidural blokade. Alle er kommet med en kommentar om at det da var meget sejt at klare det uden... Og jeg er da også super stolt af mig selv. Jeg klarede det. Men jeg havde en super fødsel, fuldstændig som jeg kunne have håbet. Og jeg kan tåle meget smerte.
Havde min fødsel været anderledes, altså mere udfordrende havde jeg måske bedt om en blokade - andet ville da næsten være skørt! Det tog også lidt tid at komme mig fordi det er hårdt arbejde, og det er da egentlig lidt skørt når nu muligheden for at klare en fødsel på en mindre udmattende facon foreligger, jamen hvorfor så ikke bare tage den??
Men min mand og jeg er meget tilhænger af det naturlige (hvilket jo bare er et valg af overbevisning, og dermed ikke det mest rigtige) så vi er klart stolte! Men jeg er sku' bare stolt af alle kvinder der klare en fødsel, uanset hvordan.
Anmeld
Citér