Jeg ved godt, at de siger, at der konkurrence. Men for mig er det da den dummeste konkurrence!
For mig svarer det lidt til "jeg synes bare, at man kun skriver godt, når skriver i hånden og uden stavekontrol" - øhm ja? Men jeg skriver jo ikke mindre af at bruge computer eller stavekontrol? Jeg skriver hurtigere og mere rigtigt!
For nogen er smertestillende nødvendigt - og for andre er det ikke? Nogen har kørekort og andre har ikke? Nogen har høfeber og andre har ikke? Men jeg er slet heller ikke et konkurrencemenneske generelt, så der er mange af de her tanker, som jeg aldrig har haft selv - men jeg kan se, at det er normalt og det gør mig ked af det på andres vegne
. Hvis minavefornemmelse siger, det er føles rigtigt - så er jeg totalt ligeglad med, hvad andre tænker om den beslutning 
Jeg fik selv en epidural - men det var ikke selvvalgt. Jeg havde for højt blodtryk, også sænker de det ved epidural - det er den sikreste metode - også fordi der var høj risiko for, at jeg skulle have kejsersnit.
Jeg endte med at besvime, kaste op osv MED epidural - et alt for højt blodtryk. Et barn der stod skæv og måtte tage med FEM sugekopper! (3 bløde og 2 hårde)
Folk glemmer at smertestillende stopper med at hjælpe og faktisk hæmmer (for mange) presseveerne, så det bliver meget sværere at presse.
Jeg skammer mig ikke, og tanken ville aldrig have strejfet mig, hvis ikke nogen oprettede debatter om det eller skrev artikler. For Jeg opfatter det ikke som en konkurrence - og hvis man ikke selv ser problemet - så opdager man det jo heller ikke, når folk taler om fødsler 
Anmeld
Citér