Jeg syntes der er lige lovlig meget at hidse sig op over en kat der er lukket inde i et skur. Den var jo ikke ligefrem ved at dø..
Vi læsere ved ikke hvordan du er gået til naboen og fortalt om katten i deres skur, og vi ved ikke om der ligger nogen forhistorie, hverken mellem jer som naboer eller mellem naboer og katten, som du måske heller ikke kender noget til.
Må dog indrømme at jeg som nabo også var blevet en smule irritabel hvis der først kom en grædende kvinde og ville se i mit skur efter katten, men så ikke fandt den, for at der derefter kommer hendes mand og måske, måske ikke, allerede er vred fordi kvinden er ulykkelig. At kvinden så kommer igen efter skuret har været ledt igennem, og jeg går med til ikke at lukke skuret resten af dagen, må alligevel vise at man er lidt samarbejdsvillig. - at de vælger at sætte hundene ind kunne også være for at hjælpe dig i håb mm at katten så løber ud (vi har både hund og kat og jeg kunne også have fundet på at bruge hundenes til at få katten ud hvis det var tilfældet)
og så tidligt om morgenen som du har ringet på hos dem, ja der havde jeg heller ikke åbnet, for jeg havde stadig været i min seng. At du så vælger at bryde ind i deres skur efter din kat, det er forkert af dig, uanset hvor forkert du mener naboen har reagerer.
og du kan ikke undskylde kattens gerninger med dens alder. Vores kat på 11 år formår stadig at få lukket sig selv inde diverse steder til tider.
og så har din nabo faktisk ret - hvis katten befinder sig på hans grund har han ret til at skyde den, forudsat at han har givet minimum tre advarsler omkring det. Han har samme ret til at indfange den og indlevere den til dyreværnet - tror (og håber) dog ikke at der er mange mennesker der vil vælge at skyde katten hvis den ikke er til gene.
og som en sidehistorie kan jeg fortælle om en oplevelse hos min svigermor. Der var en kvinde der gik rundt i haver og skure med undskyldning om at hun ledte efter sin kat, hver gang man stoppede hende. Sjovt nok manglede der pludselig en masse ting fra de forskellige hjem. - jeg smed hende ud af svigerforældrenes have og bad om hendes telefonnummer så jeg kunne ringe hvis jeg fandt katten. Sjovt nok var nummeret ikke gyldigt (og der blev aldrig Funder nogen kat i området) - så selvom du var fair nok i situationen om at mangle en kat, så er der altså også folk der bruger den historie til ikke pæne ting, og har din nabo været ude for det, så forstår jeg endnu bedre deres reaktion.
Anmeld
Citér