Hvad skal jeg dog gøre ????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2017

Anonym

Jeg er også meget forbavset over folks reaktion herinde på at en killing en enkelt gang havnede hos naboen, og ejerens fortvivlede reaktion. Så meget negativitet, belæring og opsang om lov og ret, der sættes højere end almindelig medmenneskelighed, forståelse og det lille dyrs velfærd og liv. For guds skyld, folkens, TS skriver om hendes killing gik første og eneste gang i naboens skur, og hendes bekymring og frygt for killingen var okay, samt fortvivlelse over en så fjendtlig reaktion fra naboen. 

Det er jo ikke sådan at hun sidder og forsvarer en attitude af ligegyldighed over hendes kat render alle vegne gang på gang og irriterer naboer igen og igen. Det var nok en fejltagelse, hun skriver med det samme om noget skal justeres og ændres så det ikke sker igen. Og så sidder folk og kritiserer det hele og har fokus på lovgivningen osv. Der er da virkelig ikke overflod af tålmodighed og hjælpsomhed her.. i stedet en masse støtte om og forståelse for naboens dårlige reaktion. Kedeligt når almindelige hverdagsting, der ellers giver mulighed for at hjælpe og udvise noget næstekærlighed, i stedet frembringer reaktioner som det her...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2017

Tutter92

Årgangs Mor skriver:

Nu kan jeg kun forholde mig til hvad du fortæller. Jeg var der jo ikke, og prøver blot at vise dig, at det fra den anden side, sikkert også er trels. Uanset hvor enige vi er om at de bør udvise større venlighed. Så ændrer det ikke på at det er jeres kat, som er kravlet ind i deres skur. De prøver at hjælpe, og ja de kunne bestemt ha takket det anderledes, men i har ingen krav på at komme ind i deres skur. Hvad hvis katten gik ind i et fremmed hjem? Det er sket for ps engang at en fremmed kat blev ved st ville ind, sød kat men det er ikke alle som ønsker katte i deres hjem, og hvad så, ville i så også mene i har tilladelse til at gå ind. Du udviser på ingen måde heller respekt for naboens privatliv, og er den del jeg prøver at vise her. Selvom det er første gang, så må man også have lidt respekt for at det ikke er alle der ønsker fremmede til at gå ind og rode i ens private sager, for at lede efter en kat. Det bedste er stadig fremad at holde katten inde eller på egen matrikel. Det kan aldrig blive andres ansvar. Det samme gælder hvis min hund løber væk, har også selv haft katte, og det er ejeren af dyrene som har ansvaret. I princippet kan du ikke vide om din kat, ofte har været og efterlade en lille hilsen i deres sand i haven eller andet som gør de finder det trels. Lagt på deres bil feks... vi har selv før oplevet katte som elskede at ligge på kølerhjelmen af vores bil og efterlade pote aftryk, disse kunne vaskes med der kom også ridser i lakken. Grunde til at det netop løkan være en god ide at holde ens dyr på egen grund  

Jeg har på ingen måde gjort krav på at skulle ind i deres skur, jeg spurgte pænt om jeg måtte hente min kat. Det er da helt fair hvis jeg ikke må komme ind, men så regner jeg da bare med at de henter den for mig, som de har pligt til.

Og ja, det er helt rigtigt at det er mit ansvar som ejer at sørge hun bliver på vores grund. Nu vidste jeg bare ikke reglerne omkring det, da det er vores første kat og hun kun har været ude kat i et par måneder. Jeg lovede jo også naboen da jeg undskyldte for postyret at når jeg fik hende igen skulle hun blive en inde kat så de ikke skulle til det her igen. 

Men da de så stadig ikke sørger for at hjælpe med at få hende ud, må jeg jo dagen efter selv tage affære og åbne skuret ( uden at gå derind ) og kalde hende ud. Hun må ikke blive holdt inde i skuret da det er dyremishandling. 

Anmeld Citér

8. maj 2017

Tutter92

Saphiira skriver:

hvis hun er killing, og ikke ved bedre, hvorfor lukker du så hende ud? Jeg ville kraftigt overveje, om det er nerverne værd, for ikke at snakke om den nabostrid det kan skabe.

Loven siger jo, at du skal holde katten på egen matrikel. Dine naboer er tydeligvis generet af det, derfor synes jeg, at det er sindssygt vigtigt at tage hensyn. 

For Kattens og din egen skyld så hold den indendørs eller lav en kattevoliere..Det er faktisk skide smart  

Husk på, det er din kat, som det går ud over, hvis dine naboer gør noget! Det er ikke fair overfor katten...

Jeg håber, du finder ud af det

Jeg har jo netop skrevet en masse steder her i tråden om at jeg lovede naboen at det ikke skulle gentage sig, og at jeg for fremtiden holder hende inde....

Jeg respektere s.. da at min kat ikke skal genere andre. Men sjovt så negativt folk vil se på det hele. 

Anmeld Citér

8. maj 2017

Kløver

Tutter92 skriver:

Jeg har på ingen måde gjort krav på at skulle ind i deres skur, jeg spurgte pænt om jeg måtte hente min kat. Det er da helt fair hvis jeg ikke må komme ind, men så regner jeg da bare med at de henter den for mig, som de har pligt til.

Og ja, det er helt rigtigt at det er mit ansvar som ejer at sørge hun bliver på vores grund. Nu vidste jeg bare ikke reglerne omkring det, da det er vores første kat og hun kun har været ude kat i et par måneder. Jeg lovede jo også naboen da jeg undskyldte for postyret at når jeg fik hende igen skulle hun blive en inde kat så de ikke skulle til det her igen. 

Men da de så stadig ikke sørger for at hjælpe med at få hende ud, må jeg jo dagen efter selv tage affære og åbne skuret ( uden at gå derind ) og kalde hende ud. Hun må ikke blive holdt inde i skuret da det er dyremishandling. 

Undskyld hvis jeg bliver lidt forvirret men det er lidt modstridende info du giver udtryk for. Desuden skrev du at de rent faktisk var inde i skuret og prøvede at få katten ud, de lod døren stå åben så den selv kunne kravle ud osv. Jeg ville næppe selv være som dine naboere men kan godt sætte mig ind i deres problematik og giver egentlig bare deres eventuelle side, som et muligt eksempel på hvorfor de reagerede. I har næppe haft ens historier at berette og fremtidig forståelse og fred mellem naboere må vel gå forud, i tilfælde af man får brug for at snakke sammen en anden gang, om det så er pga katten eller ej. I øvrigt ved jeg ikke om et dyr på andres grund giver automatisk tilladelse til at gå i andres private ejendom. Respekt imellem 2 parter er 2 vejs. Men har givet grunde til hvorfor de måske reagerede og hvad du evt kan gøre. 

Anmeld Citér

8. maj 2017

Anonym

Tutter92 skriver:

Jeg har jo netop skrevet en masse steder her i tråden om at jeg lovede naboen at det ikke skulle gentage sig, og at jeg for fremtiden holder hende inde....

Jeg respektere s.. da at min kat ikke skal genere andre. Men sjovt så negativt folk vil se på det hele. 

Heldigvis er det bestemt ikke alle som synes du har gjort noget forkert og der er også de, som har ondt af dig og katten;-) husk lige dét;-) Ikke lad dig gå på af alt det negative

Anmeld Citér

8. maj 2017

Tutter92

Anonym skriver:

Jeg er også meget forbavset over folks reaktion herinde på at en killing en enkelt gang havnede hos naboen, og ejerens fortvivlede reaktion. Så meget negativitet, belæring og opsang om lov og ret, der sættes højere end almindelig medmenneskelighed, forståelse og det lille dyrs velfærd og liv. For guds skyld, folkens, TS skriver om hendes killing gik første og eneste gang i naboens skur, og hendes bekymring og frygt for killingen var okay, samt fortvivlelse over en så fjendtlig reaktion fra naboen. 

Det er jo ikke sådan at hun sidder og forsvarer en attitude af ligegyldighed over hendes kat render alle vegne gang på gang og irriterer naboer igen og igen. Det var nok en fejltagelse, hun skriver med det samme om noget skal justeres og ændres så det ikke sker igen. Og så sidder folk og kritiserer det hele og har fokus på lovgivningen osv. Der er da virkelig ikke overflod af tålmodighed og hjælpsomhed her.. i stedet en masse støtte om og forståelse for naboens dårlige reaktion. Kedeligt når almindelige hverdagsting, der ellers giver mulighed for at hjælpe og udvise noget næstekærlighed, i stedet frembringer reaktioner som det her...

Og det er lige præcis der jeg vil hen. Da jeg jo skriver at jeg ikke tør lukke hende ud igen. Endelig en der forstår 

Jeg er godt nok også overrasket over hvor fjendtlige folk kan være over min lille killings første og sidste fejltrin. Folk skulle bare vide hvordan jeg græd hele aften og ikke lukkede et øje i nat fordi jeg var sikker på at de ville dræbe min kat. Og min søn på 2,5 der gik og kaldte på hende, det knuste mit hjerte ! 

Vi ser ikke vores kat som et kæledyr men som en del af vores lille familie. Og tanken om hvad de kunne finde på skræmte mig meget, da de sagde som de gjorde. Så da min kat har siddet spærret inde i et døgn uden vand og mad, og der ikke er mere hjælp at hente fra naboen må jeg tage sagen i egen hånd. Min kat skal ikke dø derinde ! Hvis andre mener det er forkert, så fred være med det. Jeg har åbnet en låge kaldt på katten og lukket efter mig ( IKKE gået ind ). Men ved I hvad, MIN skønne lille killing som VI elsker er i live, og ligger her ved siden af mig trygt og godt og det er det vigtigste. Hun bliver inde, så hun er beskyttet og ikke genere nogle mere.

Anmeld Citér

8. maj 2017

Tutter92

Anonym skriver:

Heldigvis er det bestemt ikke alle som synes du har gjort noget forkert og der er også de, som har ondt af dig og katten;-) husk lige dét;-) Ikke lad dig gå på af alt det negative

Hvor er du sød, og tak for forståelsen 

Jeg er også færdig med at forklare mig nu. Det er spild af tid, som jeg hellere vil bruge på at hygge med min mand, søn og kat 

Anmeld Citér

8. maj 2017

Anonym

I kunne få sådan et ude bur til katte :-) kender en som havde det og katten elskede og hygger der hele dagen lang :-) når jeg skriver bur mener mere det er en slagt indhegning med sjove stier rundt omkring i og pinde og andet katten kunne lege med :-) 

Anmeld Citér

8. maj 2017

AnoMom

Tutter92 skriver:

Og det er lige præcis der jeg vil hen. Da jeg jo skriver at jeg ikke tør lukke hende ud igen. Endelig en der forstår 

Jeg er godt nok også overrasket over hvor fjendtlige folk kan være over min lille killings første og sidste fejltrin. Folk skulle bare vide hvordan jeg græd hele aften og ikke lukkede et øje i nat fordi jeg var sikker på at de ville dræbe min kat. Og min søn på 2,5 der gik og kaldte på hende, det knuste mit hjerte ! 

Vi ser ikke vores kat som et kæledyr men som en del af vores lille familie. Og tanken om hvad de kunne finde på skræmte mig meget, da de sagde som de gjorde. Så da min kat har siddet spærret inde i et døgn uden vand og mad, og der ikke er mere hjælp at hente fra naboen må jeg tage sagen i egen hånd. Min kat skal ikke dø derinde ! Hvis andre mener det er forkert, så fred være med det. Jeg har åbnet en låge kaldt på katten og lukket efter mig ( IKKE gået ind ). Men ved I hvad, MIN skønne lille killing som VI elsker er i live, og ligger her ved siden af mig trygt og godt og det er det vigtigste. Hun bliver inde, så hun er beskyttet og ikke genere nogle mere.

Nu ved jeg ikke hvor stor en have i har. Men prøv at gå på Google og søg på kattevoliere. Det er nemt og forholdvis billigt at bygge og er sikker på din lille kat ville elske sådan et så den stadig kan være "udekat". 

Held og lykke med det hele

Anmeld Citér

8. maj 2017

Anonym

Jeg syntes der er lige lovlig meget at hidse sig op over en kat der er lukket inde i et skur. Den var jo ikke ligefrem ved at dø..

Vi læsere ved ikke hvordan du er gået til naboen og fortalt om katten i deres skur, og vi ved ikke om der ligger nogen forhistorie, hverken mellem jer som naboer eller mellem naboer og katten, som du måske heller ikke kender noget til.

Må dog indrømme at jeg som nabo også var blevet en smule irritabel hvis der først kom en grædende kvinde og ville se i mit skur efter katten, men så ikke fandt den, for at der derefter kommer hendes mand og måske, måske ikke, allerede er vred fordi kvinden er ulykkelig. At kvinden så kommer igen efter skuret har været ledt igennem, og jeg går med til ikke at lukke skuret resten af dagen, må alligevel vise at man er lidt samarbejdsvillig. - at de vælger at sætte hundene ind kunne også være for at hjælpe dig i håb mm at katten så løber ud (vi har både hund og kat og jeg kunne også have fundet på at bruge hundenes til at få katten ud hvis det var tilfældet)

og så tidligt om morgenen som du har ringet på hos dem, ja der havde jeg heller ikke åbnet, for jeg havde stadig været i min seng. At du så vælger at bryde ind i deres skur efter din kat, det er forkert af dig, uanset hvor forkert du mener naboen har reagerer.

og du kan ikke undskylde kattens gerninger med dens alder. Vores kat på 11 år formår stadig at få lukket sig selv inde diverse steder til tider.

og så har din nabo faktisk ret - hvis katten befinder sig på hans grund har han ret til at skyde den, forudsat at han har givet minimum tre advarsler omkring det. Han har samme ret til at indfange den og indlevere den til dyreværnet - tror (og håber) dog ikke at der er mange mennesker der vil vælge at skyde katten hvis den ikke er til gene.

og som en sidehistorie kan jeg fortælle om en oplevelse hos min svigermor. Der var en kvinde der gik rundt i haver og skure med undskyldning om at hun ledte efter sin kat, hver gang man stoppede hende. Sjovt nok manglede der pludselig en masse ting fra de forskellige hjem. - jeg smed hende ud af svigerforældrenes have og bad om hendes telefonnummer så jeg kunne ringe hvis jeg fandt katten. Sjovt nok var nummeret ikke gyldigt (og der blev aldrig Funder nogen kat i området) - så selvom du var fair nok i situationen om at mangle en kat, så er der altså også folk der bruger den historie til ikke pæne ting, og har din nabo været ude for det, så forstår jeg endnu bedre deres reaktion.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.