Altså som jeg ser det, har du først været ovre hvor i fik lov at kigge i skuret, derefter går din mand derover ( ved ikke med hvilket formål, om det er for at få lov at lede i skuret eller hvordan) alt efter ønske kan heg godt forstå naboerne bliver irriteret, hvis det er for at lede i skuret. I har allerede en gang fået lov at kigge, uden held. Derefter får du lov igen, at se ind i skuret og kalde på katten, som i stadig ikke kan få til jer, de går med til at lade skuret stå åbent. Dagen efter ringer i på ved dem 3 gange tidligt om morgenen, og vælger derefter at gå ind i skuret uden lov. Ja de skal også tale pænt osv, men forstår godt nok også deres irritation i sagen, og at du ikke virker til at se det fra deres side, er lige så forkert af dig.
Her har jeg hund gående frit i haven, og jeg går ikke i haven hver gang den løber efter en fugl/kat/hare osv. Fangede den et dyr og jeg at den begyndte at bide i dyret, ville jeg da reagere. Men det er naivt at tro, at folk vil holde deres hunde, på egen matrikel, hver gang en kat eller andet går derind. Så længe som katten har været i skuret, er der god sansynlighed for den både har skidt og tisset derinde. Nu er det svært at vide hvad der er foregået imellem din kæreste og mændene som gør de har reageret så kraftigt. Men helt basis- det er jeres kat, det er jeres ansvar at holde katten på egen grund. Naboerne er ikke ansvarlig for at jeres kat går i deres skur, og ej heller at i ikke kan kalde katten til jer igen.
Jeg har selv haft inde katte og ved hvordan det føles når en kat slipper ud og er væk. Men ansvaret er ens eget. Og det er bare ikke alle som er interesseret i at folk kommer og skal kigge i ens sager. Jeg ville ikke selv bryde mig om, hvis folk ville komme og lede efter en kat i vores garage feks, pga mængden af ting osv. Og havde du feks været henne og allerede fået lov at kigge/lede og kalde på katten, ville jeg finde det lidt anmasende at kæresten så kommer 5 min efter, og at du igen kommer over. Jeg forstår fuldt ud hvorfor du gør det, men tænker også du må forstå hvorfor naboerne blev sure, og en lille æske chokolade elker andet, og en undskyldning og tak for hjælp, ville jeg synes var på sin plads. Noget jeg selv ville gøre. det vil nok også lette stemningen til hvis der skulle ske noget en anden gang og indbyde til venlig snak og forståelse for killingen.
Anmeld
Citér