Hvad skal jeg dog gøre ????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2017

Anonym

Sprit25 skriver:

Så fordi det er en killing er det okay at være ligeglad med almindelige lov? Fame nej. Hvis jeg havde en hund og en kat kom ind i min have ville jeg bestemt heller ikke stoppe den i sit naturlige instinkt. 

Forstår simpelthen ikke katteejers attitude at vi bare skal finde os i at katte tøffer rundt. 

Så hvis en kattekilling forvilder sig i din have, vil du stå og kigge på din hund slår den ihjel? Wow

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2017

Sprit25

Tutter92 skriver:

Nu var katten ikke i haven men i skuret, og de gik ind og hentede hundene for at tage dem med ind i skuret. 

Men en killing ved ikke bedre. Og hvis man skal blive så sur over at en kat ved et uheld har bevæget sig ind på sin grund og sidder fanget i skuret, så har man godt nok et sørgeligt liv. Jeg kunne forstå hvis det var noget der gentog sig. 

Sjovt der altid er nogle som skal være negative herinde. 

Og jeg er så skide træt af katteejere der mener deres kat har ret til at føjte rundt! 

Hold styr på jeres dyr ved at holde det inde i haven og hvis den bevæger sig ind på andens grund må man gå pænt ind og hente sin kat. 

Så skal din nabo naturligvis også vise storsind men Sorry to say jeg synes I begge er lidt forkerte på den

Anmeld Citér

8. maj 2017

Sprit25

Anonym skriver:

Så hvis en kattekilling forvilder sig i din have, vil du stå og kigge på din hund slår den ihjel? Wow

Nej men kun fordi jeg ikke ville ønske min hund skulle aflives. 

Nej jeg siger jeg ville ikke stoppe den i at jagte den. Det er alligevel hundens have

Anmeld Citér

8. maj 2017

HvidSne

Hold din kat inde, er mit råd. Dine naboer lyder ikke samarbejdsvillige, og det er ikke værd at løbe risikoen, hvis hun en dag forvilder sig ind på deres grund igen. Når hun ikke er ældre, så kan hun nemt vænne sig til at være indekat.

Held og lykke med det, og dejligt at du har fået fat i killingen igen.

Anmeld Citér

8. maj 2017

Sprit25

Anonym skriver:

Ganske som jeg heller ikke ville stoppe min kat i at tage kampen op mod en hund hvis der stod en hund på dens område

Anmeld Citér

8. maj 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Sprit25 skriver:

Så fordi det er en killing er det okay at være ligeglad med almindelige lov? Fame nej. Hvis jeg havde en hund og en kat kom ind i min have ville jeg bestemt heller ikke stoppe den i sit naturlige instinkt. 

Forstår simpelthen ikke katteejers attitude at vi bare skal finde os i at katte tøffer rundt. 

Og som hundeejer ville jeg aldrig se til uden at gribe ind, hvis mine hunde kastede sig over nogens kæledyr, også selvom det var på vores egen grund. Der sætter jeg godt nok mit hjerte for andre mennesker og dyr højere end min ret - jeg ved da, hvor fortvivlet jeg selv ville være, hvis det var mit eget højtelskede dyr, der var på afveje. 

Anmeld Citér

8. maj 2017

Sprit25

Mor og meget mere skriver:

Og som hundeejer ville jeg aldrig se til uden at gribe ind, hvis mine hunde kastede sig over nogens kæledyr, også selvom det var på vores egen grund. Der sætter jeg godt nok mit hjerte for andre mennesker og dyr højere end min ret - jeg ved da, hvor fortvivlet jeg selv ville være, hvis det var mit eget højtelskede dyr, der var på afveje. 

Siger jo også jeg ville stoppe den i et angreb men ikke i en jagt ud af haven

Anmeld Citér

8. maj 2017

Kløver

Altså som jeg ser det, har du først været ovre hvor i fik lov at kigge i skuret, derefter går din mand derover ( ved ikke med hvilket formål, om det er for at få lov at lede i skuret eller hvordan) alt efter ønske kan heg godt forstå naboerne bliver irriteret, hvis det er for at lede i skuret. I har allerede en gang fået lov at kigge, uden held. Derefter får du lov igen, at se ind i skuret og kalde på katten, som i stadig ikke kan få til jer, de går med til at lade skuret stå åbent. Dagen efter ringer i på ved dem 3 gange tidligt om morgenen, og vælger derefter at gå ind i skuret uden lov. Ja de skal også tale pænt osv, men forstår godt nok også deres irritation i sagen, og at du ikke virker til at se det fra deres side, er lige så forkert af dig. 

Her har jeg hund gående frit i haven, og jeg går ikke i haven hver gang den løber efter en fugl/kat/hare osv. Fangede den et  dyr og jeg at den begyndte at bide i dyret, ville jeg da reagere. Men det er naivt at tro, at folk vil holde deres hunde, på egen matrikel, hver gang en kat eller andet går derind. Så længe som katten har været i skuret, er der god sansynlighed for den både har skidt og tisset derinde. Nu er det svært at vide hvad der er foregået imellem din kæreste og mændene som gør de har reageret så kraftigt. Men helt basis- det er jeres kat, det er jeres ansvar at holde katten på egen grund. Naboerne er ikke ansvarlig for at jeres kat går i deres skur, og ej heller at i ikke kan kalde katten til jer igen. 

Jeg har selv haft inde katte og ved hvordan det føles når en kat slipper ud og er væk. Men ansvaret er ens eget. Og det er bare ikke alle som er interesseret i at folk kommer og skal kigge i ens sager. Jeg ville ikke selv bryde mig om, hvis folk ville komme og lede efter en kat i vores garage feks, pga mængden af ting osv. Og havde du feks været henne og allerede fået lov at kigge/lede og kalde på katten, ville jeg finde det lidt anmasende at kæresten så kommer 5 min efter, og at du igen kommer over. Jeg forstår fuldt ud hvorfor du gør det, men tænker også du må forstå hvorfor naboerne blev sure, og en lille æske chokolade elker andet, og en undskyldning og tak for hjælp, ville jeg synes var på sin plads. Noget jeg selv ville gøre. det vil nok også lette stemningen til hvis der skulle ske noget en anden gang og indbyde til venlig snak og forståelse for killingen. 

Anmeld Citér

8. maj 2017

AnoMom

Tutter92 skriver:

Sagen er den at min lille kat på 6 måneder igår var væk hele dagen. Vi kaldte og kaldte for hun plejer lige at komme hjem engang i mellem i løbet af dagen, og især når vi også er ude i haven. Men hele dagen har jeg haft en følelse af at hun har været lukket inde i naboens skur. ( de har er skur der ligger mod enden af vores have )

Nå men omkring ved 15-15.30 tiden prøver min mand igen at kalde på hende, og får så øje på hende i vinduet af deres skur. Og jeg skynder mig over til naboen for at få hende ud, men jeg kommer op i en kæmpe diskussion med dem inden jeg får lov at komme ud i skuret, og da min lille kat self bliver bange, kan vi ikke finde hende, og de tror dermed ikke på mig. Min mand går så derover da jeg er kommet tilbage uden katten, og jeg kan høre hvordan 3 mænd råber ad min mand. Da min mand kommer tilbage igen siger han at de siger de har ret til at dræbe vores kat hvis den er på deres grund. 

Efter noget tid prøver jeg at gå derover med hendes madskål, og grædende spørger jeg om jeg ikke nok må gå ind og kigge efter hende igen, og det får jeg så lov til. Hun er ikke til at finde, og de siger at hun nok har fundet en vej ud. Men de vil lade døren til skuret stå åbent ind til aften så hun kan komme ud hvis nu hun skulle gemme sig. 

Vi kalder på hende hele aften men hun dukker ikke op. Nu her til morgen kl 5 da min mand skal på arbejde, ser han at vores kat sidder i vinduet inde i skuret. Jeg er lettet over at hun ikke er væk, men at hun nok har været for bange til at løbe ud. 

Men nu tænker jeg så, når jeg får hende hjem igen hvad skal jeg så gøre ? Jeg tør jo ikke at lukke hende ud mere. Jeg er bange for hvad der sker med hende hvis hun går ind i deres skur igen 

Hold katten inde eller byg et stort voliere ude i haven den kan rende rundt i med nogle store kattetræer osv. 

Godt du fik katten hjem igen. Men det var stadig på ulovlig vis. 

Dine naboer burde have været lidt mildere da du kom over og spurgte det er klart. Men du kan ikke skylde skylden på kattens alder at den er rendt ind i deres skur. Den ved ikke bedre nej. Men det havde den heller ikke gjort hvis den var 10 år. 

Men selvom jeg ikke synes dine naboers handling var ok. Så forstår jeg dem så udemærket at de synes det er irriterende. 

Anmeld Citér

8. maj 2017

Tutter92

Sprit25 skriver:

Siger jo også jeg ville stoppe den i et angreb men ikke i en jagt ud af haven

Jeg kan godt se at det er forfærdeligt at en kat tøffer rundt i DIN have. 

Det må være rart ikke at have større problemer end det. Jeg synes godt nok du er meget negativ.

Tænk at have så lidt medfølelse for andres dyr. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.