Hvad skal jeg dog gøre ????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2017

Anonym

Blot en kommentar/erfaring til det med, om jeres kat kan vende sig til at være indekat.

For et år siden blev vores 2 katte meget syge (igen), og jeg tog vores hunkat (hårdest ramt) til dyrlæge. Det viste sig, at de var blevet forgiftet (igen), og vi måtte lade hende aflive. Vores hankat klarede det - han spiste godt af specialfoderet, der hjælper nyrerne, men vi fik af dyrlægen at vide, at en gang mere så ville hans nyrer ikke klare det. 

Efter dette er han nu blevet indekat, og selv om han stadig er voldsomt interesseret i døren ud, så går det fint; han får frisk luft på vores altan på 1.salen. Han er 12, så tænker, at jeres ungkat også kan vendes til at være indekat.

Vi fik i øvrigt senere at vide af en fra nabolaget, at det nok var vores genbo (ikke lige overfor) som stod bag forgiftningen, da han havde udtalt sig voldsomt negativt mod katte. Vores genbos ene kat har også været syg med samme symptomer, som vores havde.

Vi har hegn om haven, men det har ikke hjulpet på at holde ham inde, så nu er han altså indekat i stedet.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2017

Anonym

Tutter92 skriver:

Jeg kan godt se at det er forfærdeligt at en kat tøffer rundt i DIN have. 

Det må være rart ikke at have større problemer end det. Jeg synes godt nok du er meget negativ.

Tænk at have så lidt medfølelse for andres dyr. 

Indse nu at fordi du har anskaffet dig en kat er det altså ikke alle der ønsker den på sin grund, hverken have eller hus.... 

Det er dit dyr, altså dit ansvar.... Og din indstilling omkring sin kat vil skabe endnu flere problemer end det åbenbart allerede har gjort...

Sorry to say, blev din kat ved at komme på min grund røg den hver gang på.internat, så kunne du betale en bøde hver gang, og gik du i mit hjem, hus, have, skur ellee andet som du har gjort ved din nabo var du ganske enkelt blevet meldt...  Du virker utrolig ego, og som en der har svært ved at kende græser for hvad andre skal finde sig sig og hvad du kan tillade dig...

Anmeld Citér

8. maj 2017

AnoMom

Tutter92 skriver:

Det må være rart ikke at have større problemer end det. Jeg synes godt nok du er meget negativ.

Medfølelse for andres dyr? Hvad med at i katteejere har medfølelse for andres helbred? Når jeres katte render i andres haver op af evt vasketøj der hænger til tørrer, en barnevogn den lige hopper op i osv. Den barnevogn kan tilhører en super allergisk baby der så skal ned og ligge i kattehår og blive halvkvalt. 

Hvad med de folk der er rædselsslagne for katte? Skal de være utrygge i deres egen have fordi din kat skal løbe frit rundt? 

Anmeld Citér

8. maj 2017

Tutter92

Årgangs Mor skriver:

Altså som jeg ser det, har du først været ovre hvor i fik lov at kigge i skuret, derefter går din mand derover ( ved ikke med hvilket formål, om det er for at få lov at lede i skuret eller hvordan) alt efter ønske kan heg godt forstå naboerne bliver irriteret, hvis det er for at lede i skuret. I har allerede en gang fået lov at kigge, uden held. Derefter får du lov igen, at se ind i skuret og kalde på katten, som i stadig ikke kan få til jer, de går med til at lade skuret stå åbent. Dagen efter ringer i på ved dem 3 gange tidligt om morgenen, og vælger derefter at gå ind i skuret uden lov. Ja de skal også tale pænt osv, men forstår godt nok også deres irritation i sagen, og at du ikke virker til at se det fra deres side, er lige så forkert af dig. 

Her har jeg hund gående frit i haven, og jeg går ikke i haven hver gang den løber efter en fugl/kat/hare osv. Fangede den et  dyr og jeg at den begyndte at bide i dyret, ville jeg da reagere. Men det er naivt at tro, at folk vil holde deres hunde, på egen matrikel, hver gang en kat eller andet går derind. Så længe som katten har været i skuret, er der god sansynlighed for den både har skidt og tisset derinde. Nu er det svært at vide hvad der er foregået imellem din kæreste og mændene som gør de har reageret så kraftigt. Men helt basis- det er jeres kat, det er jeres ansvar at holde katten på egen grund. Naboerne er ikke ansvarlig for at jeres kat går i deres skur, og ej heller at i ikke kan kalde katten til jer igen. 

Jeg har selv haft inde katte og ved hvordan det føles når en kat slipper ud og er væk. Men ansvaret er ens eget. Og det er bare ikke alle som er interesseret i at folk kommer og skal kigge i ens sager. Jeg ville ikke selv bryde mig om, hvis folk ville komme og lede efter en kat i vores garage feks, pga mængden af ting osv. Og havde du feks været henne og allerede fået lov at kigge/lede og kalde på katten, ville jeg finde det lidt anmasende at kæresten så kommer 5 min efter, og at du igen kommer over. Jeg forstår fuldt ud hvorfor du gør det, men tænker også du må forstå hvorfor naboerne blev sure, og en lille æske chokolade elker andet, og en undskyldning og tak for hjælp, ville jeg synes var på sin plads. Noget jeg selv ville gøre. det vil nok også lette stemningen til hvis der skulle ske noget en anden gang og indbyde til venlig snak og forståelse for killingen. 

Hold op med at antage noget som helst. 

Jeg gik derover så snart vi opdagede hun sad i skuret. Og jeg sagde at vi kunne se fra vores have at katten sad i vinduet, og spurgte så om jeg måtte gå ud og hente hende. Hvor jeg bliver mødt med at så må jeg lære at holde den på min egen grund ( ikke noget svar på om jeg må hente hende ) og jeg spørger igen, må jeg ikke gå ud og hente min kat. Der kommer så en anden mand og de 2 mænd går ud i skuret og jeg går bagefter. De taler højt og irriteret og hiver og flår i tingene i skuret så katten self gemmer sig fordi hun er bange. Jeg er der i maks 2 minutter hvor efter jeg skal gå ud igen, og går derefter grædende hjem til min mand da jeg er bange for vi aldrig får hende igen. DERFOR går min mand over for at se om han må få hende med hjem. Og til ham råber de at de må dræbe katten hvis de har lyst.

Vi bliver hele tiden mødt meget fjendtligt ( hvilket jeg ikke forstår da det er første gang det er sket ). 

Jeg har på intet tidspunkt sagt noget om at det er for dårligt at de har deres hunde ude i haven. Men at jeg ikke har forståelse for hvorfor de lukker hundene ud i skuret for at fange min kat. 

Anmeld Citér

8. maj 2017

Anonym

Tutter92 skriver:

Jeg går da ikke ind og siger undskyld for at jeg har åbnet deres skur og kaldt min kat ud, når de har sagt at de bare kan slå den ihjel ( og faktisk har sendt deres hunde ind efter den ), hun er en killing på 6 måneder ! 

Det er FØRSTE gang det er sket, og jeg sagde mange gange at jeg bestemt ikke troede at de havde gjort det med vilje. Og jeg undskyldte for alt det postyr der havde været, og sagde at det ikke skulle gentage sig. 

I følge loven skal de selv prøve at få hende ud hvis de er blevet gjort opmærksom på at hun er derinde. Og det har de 24 timer til at gøre, ellers er det dyremishandling. De kan kræve erstatning hvis hun har ødelagt noget, og det betaler jeg også gerne, jeg er bare glad for at have min kat hjemme igen. Men at true os og være 3 mænd mod min mand, det har jeg intet tilovers for ! 

Altså jeg er bestemt ikke glad for vores nabos katte og er træt af de rende hos os. Det samme er naboen på den anden side. Trælst de skidet i vores haver. Men kunne aldrig drømme om ikke at reagere, hvis min nabo kom som du havde gjordt . Vi snakker om et levende væsen . Selvfølgelig skal den ikke være lukket inde i skuret og da slet ikke når I har set den.

godt du fik den ud igen.

Anmeld Citér

8. maj 2017

Sprit25

Tutter92 skriver:

Ja jeg synes faktisk det er skide træls. Den skider overalt og der er en grund til jeg ikke har kat. Så gider jeg ikke et eller andet fremmede dyr tøffer rundt i min have 

Anmeld Citér

8. maj 2017

Sprit25

Anonym skriver:

Blot en kommentar/erfaring til det med, om jeres kat kan vende sig til at være indekat.

For et år siden blev vores 2 katte meget syge (igen), og jeg tog vores hunkat (hårdest ramt) til dyrlæge. Det viste sig, at de var blevet forgiftet (igen), og vi måtte lade hende aflive. Vores hankat klarede det - han spiste godt af specialfoderet, der hjælper nyrerne, men vi fik af dyrlægen at vide, at en gang mere så ville hans nyrer ikke klare det. 

Efter dette er han nu blevet indekat, og selv om han stadig er voldsomt interesseret i døren ud, så går det fint; han får frisk luft på vores altan på 1.salen. Han er 12, så tænker, at jeres ungkat også kan vendes til at være indekat.

Vi fik i øvrigt senere at vide af en fra nabolaget, at det nok var vores genbo (ikke lige overfor) som stod bag forgiftningen, da han havde udtalt sig voldsomt negativt mod katte. Vores genbos ene kat har også været syg med samme symptomer, som vores havde.

Vi har hegn om haven, men det har ikke hjulpet på at holde ham inde, så nu er han altså indekat i stedet.

Ej at forgifte at levende væsen er ikke okay! Det er da forfærdeligt 

godt din kat overlevede<3

Anmeld Citér

8. maj 2017

Kløver

Tutter92 skriver:

Hold op med at antage noget som helst. 

Jeg gik derover så snart vi opdagede hun sad i skuret. Og jeg sagde at vi kunne se fra vores have at katten sad i vinduet, og spurgte så om jeg måtte gå ud og hente hende. Hvor jeg bliver mødt med at så må jeg lære at holde den på min egen grund ( ikke noget svar på om jeg må hente hende ) og jeg spørger igen, må jeg ikke gå ud og hente min kat. Der kommer så en anden mand og de 2 mænd går ud i skuret og jeg går bagefter. De taler højt og irriteret og hiver og flår i tingene i skuret så katten self gemmer sig fordi hun er bange. Jeg er der i maks 2 minutter hvor efter jeg skal gå ud igen, og går derefter grædende hjem til min mand da jeg er bange for vi aldrig får hende igen. DERFOR går min mand over for at se om han må få hende med hjem. Og til ham råber de at de må dræbe katten hvis de har lyst.

Vi bliver hele tiden mødt meget fjendtligt ( hvilket jeg ikke forstår da det er første gang det er sket ). 

Jeg har på intet tidspunkt sagt noget om at det er for dårligt at de har deres hunde ude i haven. Men at jeg ikke har forståelse for hvorfor de lukker hundene ud i skuret for at fange min kat. 

Nu kan jeg kun forholde mig til hvad du fortæller. Jeg var der jo ikke, og prøver blot at vise dig, at det fra den anden side, sikkert også er trels. Uanset hvor enige vi er om at de bør udvise større venlighed. Så ændrer det ikke på at det er jeres kat, som er kravlet ind i deres skur. De prøver at hjælpe, og ja de kunne bestemt ha takket det anderledes, men i har ingen krav på at komme ind i deres skur. Hvad hvis katten gik ind i et fremmed hjem? Det er sket for ps engang at en fremmed kat blev ved st ville ind, sød kat men det er ikke alle som ønsker katte i deres hjem, og hvad så, ville i så også mene i har tilladelse til at gå ind. Du udviser på ingen måde heller respekt for naboens privatliv, og er den del jeg prøver at vise her. Selvom det er første gang, så må man også have lidt respekt for at det ikke er alle der ønsker fremmede til at gå ind og rode i ens private sager, for at lede efter en kat. Det bedste er stadig fremad at holde katten inde eller på egen matrikel. Det kan aldrig blive andres ansvar. Det samme gælder hvis min hund løber væk, har også selv haft katte, og det er ejeren af dyrene som har ansvaret. I princippet kan du ikke vide om din kat, ofte har været og efterlade en lille hilsen i deres sand i haven eller andet som gør de finder det trels. Lagt på deres bil feks... vi har selv før oplevet katte som elskede at ligge på kølerhjelmen af vores bil og efterlade pote aftryk, disse kunne vaskes med der kom også ridser i lakken. Grunde til at det netop løkan være en god ide at holde ens dyr på egen grund  

Anmeld Citér

8. maj 2017

Aristocats

Hm, måske er det bare mig, men jeg synes folks syn på andres kæledyr tilsyneladende har ændret sig markant - og til en skræmmende side. 

Vi havde selv 2 katte hos mine forældre og jeg tror ikke jeg kunne tælle på én hånd hvor mange andre fremmede katte der tøffede rundt i vores have, tog en lur i udestolene og endda også tog en bid mad, der var beregnet til vores egne katte. Nu var vi måske også farvet af selv at have kat, men opfattede det kun som hyggeligt, at andre katte kiggede forbi og nogle kom igen og igen meget jævnligt - vi havde endda navne til de katte der var stamgæster. 

Vores katte rendte også frit rundt i kvarteret og i andres haver og lå i solen på naboens garagetag og jeg erindrer ikke, at vi nogensinde fik en klage eller sure miner - men måske boede vi også bare i et katte-glad område - og heldigvis for det da! Jeg bliver helt skræmt når jeg læser folks udtalelser herinde - der ER sgu da bare en uskyldig kat for hulan som jo aldrig bevidst er ude på at genere, som i 99 % af tilfældene smutter med det samme du ser den - derudover husker jeg ikke, at jeg nogensinde så kattelort i vores have og mine forældre havde da heller aldrig noget at fjerne. 

Uanset hvad, så kan jeg godt undres over, hvor respekten og medmenneskeligheden er blevet af overfor andre menneskers kæledyr - somom man kan tillade sig at behandle en uskyldig kat som skidt og møg, blot fordi den er på visit i haven. Jeg kan samtidig godt forstå visse argumenter, men jeg synes godt nok også, at folk er en smule over stregen. 

Anmeld Citér

8. maj 2017

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

hvis hun er killing, og ikke ved bedre, hvorfor lukker du så hende ud? Jeg ville kraftigt overveje, om det er nerverne værd, for ikke at snakke om den nabostrid det kan skabe.

Loven siger jo, at du skal holde katten på egen matrikel. Dine naboer er tydeligvis generet af det, derfor synes jeg, at det er sindssygt vigtigt at tage hensyn. 

For Kattens og din egen skyld så hold den indendørs eller lav en kattevoliere..Det er faktisk skide smart  

Husk på, det er din kat, som det går ud over, hvis dine naboer gør noget! Det er ikke fair overfor katten...

Jeg håber, du finder ud af det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.