Hvad skal jeg dog gøre ????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.128 visninger
52 svar
117 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. maj 2017

Tutter92

Sagen er den at min lille kat på 6 måneder igår var væk hele dagen. Vi kaldte og kaldte for hun plejer lige at komme hjem engang i mellem i løbet af dagen, og især når vi også er ude i haven. Men hele dagen har jeg haft en følelse af at hun har været lukket inde i naboens skur. ( de har er skur der ligger mod enden af vores have )

Nå men omkring ved 15-15.30 tiden prøver min mand igen at kalde på hende, og får så øje på hende i vinduet af deres skur. Og jeg skynder mig over til naboen for at få hende ud, men jeg kommer op i en kæmpe diskussion med dem inden jeg får lov at komme ud i skuret, og da min lille kat self bliver bange, kan vi ikke finde hende, og de tror dermed ikke på mig. Min mand går så derover da jeg er kommet tilbage uden katten, og jeg kan høre hvordan 3 mænd råber ad min mand. Da min mand kommer tilbage igen siger han at de siger de har ret til at dræbe vores kat hvis den er på deres grund. 

Efter noget tid prøver jeg at gå derover med hendes madskål, og grædende spørger jeg om jeg ikke nok må gå ind og kigge efter hende igen, og det får jeg så lov til. Hun er ikke til at finde, og de siger at hun nok har fundet en vej ud. Men de vil lade døren til skuret stå åbent ind til aften så hun kan komme ud hvis nu hun skulle gemme sig. 

Vi kalder på hende hele aften men hun dukker ikke op. Nu her til morgen kl 5 da min mand skal på arbejde, ser han at vores kat sidder i vinduet inde i skuret. Jeg er lettet over at hun ikke er væk, men at hun nok har været for bange til at løbe ud. 

Men nu tænker jeg så, når jeg får hende hjem igen hvad skal jeg så gøre ? Jeg tør jo ikke at lukke hende ud mere. Jeg er bange for hvad der sker med hende hvis hun går ind i deres skur igen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2017

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg ville helt klart overveje om, hun ikke skulle blive indekat. Især når det åbenbart generer jeres nabo.  

Anmeld Citér

8. maj 2017

Tutter92

Saphiira skriver:

Jeg ville helt klart overveje om, hun ikke skulle blive indekat. Især når det åbenbart generer jeres nabo.  

Det er også det jeg tænker, jeg har ikke nerver til det her mere. 

Jeg tænker mere bare på om det er synd ? Altså nu er hun jo stadig en killing, som kun har været ude i 2 måneder. Men hvis det er synd for hende, er det vel bedere at hun får et hjem hvor hun kan komme ud ? Jeg vil bare heller ikke af med hende 

Anmeld Citér

8. maj 2017

Rockertand

Tutter92 skriver:

Sagen er den at min lille kat på 6 måneder igår var væk hele dagen. Vi kaldte og kaldte for hun plejer lige at komme hjem engang i mellem i løbet af dagen, og især når vi også er ude i haven. Men hele dagen har jeg haft en følelse af at hun har været lukket inde i naboens skur. ( de har er skur der ligger mod enden af vores have )

Nå men omkring ved 15-15.30 tiden prøver min mand igen at kalde på hende, og får så øje på hende i vinduet af deres skur. Og jeg skynder mig over til naboen for at få hende ud, men jeg kommer op i en kæmpe diskussion med dem inden jeg får lov at komme ud i skuret, og da min lille kat self bliver bange, kan vi ikke finde hende, og de tror dermed ikke på mig. Min mand går så derover da jeg er kommet tilbage uden katten, og jeg kan høre hvordan 3 mænd råber ad min mand. Da min mand kommer tilbage igen siger han at de siger de har ret til at dræbe vores kat hvis den er på deres grund. 

Efter noget tid prøver jeg at gå derover med hendes madskål, og grædende spørger jeg om jeg ikke nok må gå ind og kigge efter hende igen, og det får jeg så lov til. Hun er ikke til at finde, og de siger at hun nok har fundet en vej ud. Men de vil lade døren til skuret stå åbent ind til aften så hun kan komme ud hvis nu hun skulle gemme sig. 

Vi kalder på hende hele aften men hun dukker ikke op. Nu her til morgen kl 5 da min mand skal på arbejde, ser han at vores kat sidder i vinduet inde i skuret. Jeg er lettet over at hun ikke er væk, men at hun nok har været for bange til at løbe ud. 

Men nu tænker jeg så, når jeg får hende hjem igen hvad skal jeg så gøre ? Jeg tør jo ikke at lukke hende ud mere. Jeg er bange for hvad der sker med hende hvis hun går ind i deres skur igen 

Jeg undskylder på forhånd, at jeg sådan springer over din problemstilling, men......jeg studsede over din reaktion, og så tænkte jeg på, om du er opmærksom på din sindsstemning - eller om du har fået hjælp til at bearbejde hændelsen i 2015? Det er ikke spørgsmål, du skal besvare, det er blot omsorg, da jeg tror, at du stadig går med noget, der skal have opmærksomhed, når reaktionerne ligger lige under overfladen.

Håber, at du får fat i din killing snart  

Anmeld Citér

8. maj 2017

Tutter92

Rockertand skriver:

Jeg undskylder på forhånd, at jeg sådan springer over din problemstilling, men......jeg studsede over din reaktion, og så tænkte jeg på, om du er opmærksom på din sindsstemning - eller om du har fået hjælp til at bearbejde hændelsen i 2015? Det er ikke spørgsmål, du skal besvare, det er blot omsorg, da jeg tror, at du stadig går med noget, der skal have opmærksomhed, når reaktionerne ligger lige under overfladen.

Håber, at du får fat i din killing snart  

Hvad er der sket i 2015 ? 

Anmeld Citér

8. maj 2017

Mortilah

Vores nabo, 2 huse videre, skider på daglig basis i min køkkenhave og jeg er SÅÅ træt af det. Det er bare møgirriterende og på str med en hundelort da den er kæmpe stor. Skal afsøge haven hver gang inden ungerne lukkes ud. Jeg klapper når jeg ser den i vores have, men andet gør jeg ikke ved det.  Men jeg synes det er så irriterende at deres kat synes min have er et toilet.. Men derfra og til at spærre en lille kat inde, der er langt!  Det er en virkelig iskold nabo du har. Stakkels dig og stakkels lille kat. Jeg synes det er vildt de har samvittighed til at lukke katten inde i skuret.. 

Men når nu de er sådan, så turde jeg ikke lade katten løbe frit mere. Det havde jeg ikke nerver til.. ville sørge for den blev indekat eller måske give naboen noget "gå væk kat" pulver til skuret, så i kunne forsøge at holde den væk lige netop derfra..aner ik om det virker, men har overvejet det omkring min køkkenhave:-)

Anmeld Citér

8. maj 2017

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Tutter92 skriver:

Det er også det jeg tænker, jeg har ikke nerver til det her mere. 

Jeg tænker mere bare på om det er synd ? Altså nu er hun jo stadig en killing, som kun har været ude i 2 måneder. Men hvis det er synd for hende, er det vel bedere at hun får et hjem hvor hun kan komme ud ? Jeg vil bare heller ikke af med hende 

Det er værd at prøve! Vi har en kat, som var udekat i mange år. Hun blev så indekat. Din kat er stadigvæk killing. Tænker det virkelig er værd at prøve.. og så tage den derfor. 

Anmeld Citér

8. maj 2017

B&J

Når katten kommer hjem igen ka undskyld hvis den gør lyder ikke meget håb i din tekst men sp lær den at gå i sele 

Anmeld Citér

8. maj 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi har 2 indekatte og det er virkelig ik noget problem.

Man anbefaler dog at med indekatte, at man får 2, da den ellers godt ka blive lidt ensom.

Vores katte var i mange år, også van til at ha sele og snor på, så vi ku tage i parken og i haven.

Da vi så flyttede i hus for mange år siden, var vores nabos kat en rigtig bølle, der blev ved med at angribe dem, så siden har de bare være ret indekatte.

Jeg syntes at det lyder til at i alle har reageret voldsom. Og jeg håber at tonen imellem jer, fremover vil være lidt pæner. Vh Stine 

Anmeld Citér

8. maj 2017

Tutter92

Da jeg stod op gik jeg ned til skuret og der sad hun stadig i vinduet. Kl 7 gik jeg hen og bankede på, men der blev ikke åbnet. Kl 7.30 prøvede jeg igen stadig uden svar. Kl 8 prøvede jeg igen, og da der fortsat ikke blev åbnet gik jeg selv hen og åbnede ind til skuret og kaldte hende ud til mig. Hun var meget bange, men kom heldigvis ud til mig så jeg kunne tage hende med hjem i sikkerhed. Hun er meget beskidt og sulten. Men meget kælen og glad for at være sammen med os igen.

Vi vil ikke lukke hende ud før hun er noget ældre så hun måske ikke er så nysgerrig ( hun er kun 6 måneder ). Men hvis de flytter ( de bor kun til leje ) så kan det godt være hun kommer ud før. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.