Hvad skal jeg dog gøre ????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2017

Anonym

Tutter92 skriver:

Da jeg stod op gik jeg ned til skuret og der sad hun stadig i vinduet. Kl 7 gik jeg hen og bankede på, men der blev ikke åbnet. Kl 7.30 prøvede jeg igen stadig uden svar. Kl 8 prøvede jeg igen, og da der fortsat ikke blev åbnet gik jeg selv hen og åbnede ind til skuret og kaldte hende ud til mig. Hun var meget bange, men kom heldigvis ud til mig så jeg kunne tage hende med hjem i sikkerhed. Hun er meget beskidt og sulten. Men meget kælen og glad for at være sammen med os igen.

Vi vil ikke lukke hende ud før hun er noget ældre så hun måske ikke er så nysgerrig ( hun er kun 6 måneder ). Men hvis de flytter ( de bor kun til leje ) så kan det godt være hun kommer ud før. 

Dejligt du har fået hende hjem igen. Kan godt forstå du har været så bekymret og ked af det. Også når hun stadig er så lille. Jeg har to indekatte, den ældste er 13 år, og de har altid virket til at have det rigtig godt. Så det kunne helt sikkert være en mulighed, når nu I bor ved siden af vanvittige mennesker.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2017

Tutter92

Anonym skriver:

Dejligt du har fået hende hjem igen. Kan godt forstå du har været så bekymret og ked af det. Også når hun stadig er så lille. Jeg har to indekatte, den ældste er 13 år, og de har altid virket til at have det rigtig godt. Så det kunne helt sikkert være en mulighed, når nu I bor ved siden af vanvittige mennesker.

Det er jeg glad for at høre. 

Og ja vi var meget ked af det, og det gør jo ondt i mit moderhjerte når min søn ( 2,5 år ) går og kalder på hende. 

Så nu glæder jeg mig til at overraske ham når jeg henter ham fra dagpleje 

Anmeld Citér

8. maj 2017

komodo

Ifølge lovgivningen skal du holde den på egen matrikel, det er også mest fair overfor andre, det er ubehageligt at blive påduttet andres kæledyr, både i forhold til at de besørger alle steder, men også i forhold til allergi, derudover har man et ansvar overfor katten synes jeg, det er ikke alle der er lige søde ved dem... 

Tænker helt klart at sele og gåture eller en voliere er det bedste bud, så er du sikret at den hverken bliver mishandlet, kørt ned eller bliver væk 

Anmeld Citér

8. maj 2017

Sprit25

Tutter92 skriver:

Da jeg stod op gik jeg ned til skuret og der sad hun stadig i vinduet. Kl 7 gik jeg hen og bankede på, men der blev ikke åbnet. Kl 7.30 prøvede jeg igen stadig uden svar. Kl 8 prøvede jeg igen, og da der fortsat ikke blev åbnet gik jeg selv hen og åbnede ind til skuret og kaldte hende ud til mig. Hun var meget bange, men kom heldigvis ud til mig så jeg kunne tage hende med hjem i sikkerhed. Hun er meget beskidt og sulten. Men meget kælen og glad for at være sammen med os igen.

Vi vil ikke lukke hende ud før hun er noget ældre så hun måske ikke er så nysgerrig ( hun er kun 6 måneder ). Men hvis de flytter ( de bor kun til leje ) så kan det godt være hun kommer ud før. 

I og med du har lavet ulovlig indtrængen i din nabos skur ville jeg synes det var god stil lige sy banke på og sige: Hej vores kat var I jeres skur skal vi lige se om den har ødelagt noget også evt tilbyde en oprydning. 

Dejligt du har fået din kat igen men sørg for at holde den på egen martikel. 

Anmeld Citér

8. maj 2017

Kløver

Dejligt du fik din kat igen. Jeg ville nok sikre katten fremover, så hun enten er ude i sele eller i får noget op så hun bliver på matriklen. 

Jeg forstår godt det er ubehageligt men også naboens følelser i det her. Lyder ikke som om de har lukket katten inde med vilje, som en anden nævner, men den selv er løbet derind og ikke turde kravle ud igen. 

Jeg ville som nabo også ærligt være irriteret, hvis naboen flere gange kom rendende efter deres kat. Kom tidligt om morgenen og bankede på og derefter selv gik i vores skur. Nu har vi børn, så vi er tidligt oppe, men førhen inden vi fik børn, der havde vi begge natarbejde (har min mand stadig) og jeg ville blive træt af hvis folk kom og ringede på flere gange, fordi de ville ind efter en kat. 

Jeg kan sagtens forstå du hentede katten. Men ville sikre at det ikke skete igen, både for naboernes og kattens skyld 

Anmeld Citér

8. maj 2017

Kløver

Sprit25 skriver:

I og med du har lavet ulovlig indtrængen i din nabos skur ville jeg synes det var god stil lige sy banke på og sige: Hej vores kat var I jeres skur skal vi lige se om den har ødelagt noget også evt tilbyde en oprydning. 

Dejligt du har fået din kat igen men sørg for at holde den på egen martikel. 

Enig, en kat kan nemt ha væltet noget, eller puffet noget ned. 

Anmeld Citér

8. maj 2017

EnGodMor

Hegn fx baghaven ind, 1.60 højt hegn så bliver katten i haven og i skal ikke generer naboen mere.

Der er meget hvis du Google det

Anmeld Citér

8. maj 2017

Tutter92

Jeg går da ikke ind og siger undskyld for at jeg har åbnet deres skur og kaldt min kat ud, når de har sagt at de bare kan slå den ihjel ( og faktisk har sendt deres hunde ind efter den ), hun er en killing på 6 måneder ! 

Det er FØRSTE gang det er sket, og jeg sagde mange gange at jeg bestemt ikke troede at de havde gjort det med vilje. Og jeg undskyldte for alt det postyr der havde været, og sagde at det ikke skulle gentage sig. 

I følge loven skal de selv prøve at få hende ud hvis de er blevet gjort opmærksom på at hun er derinde. Og det har de 24 timer til at gøre, ellers er det dyremishandling. De kan kræve erstatning hvis hun har ødelagt noget, og det betaler jeg også gerne, jeg er bare glad for at have min kat hjemme igen. Men at true os og være 3 mænd mod min mand, det har jeg intet tilovers for ! 

Anmeld Citér

8. maj 2017

Sprit25

Tutter92 skriver:

Jeg går da ikke ind og siger undskyld for at jeg har åbnet deres skur og kaldt min kat ud, når de har sagt at de bare kan slå den ihjel ( og faktisk har sendt deres hunde ind efter den ), hun er en killing på 6 måneder ! 

Det er FØRSTE gang det er sket, og jeg sagde mange gange at jeg bestemt ikke troede at de havde gjort det med vilje. Og jeg undskyldte for alt det postyr der havde været, og sagde at det ikke skulle gentage sig. 

I følge loven skal de selv prøve at få hende ud hvis de er blevet gjort opmærksom på at hun er derinde. Og det har de 24 timer til at gøre, ellers er det dyremishandling. De kan kræve erstatning hvis hun har ødelagt noget, og det betaler jeg også gerne, jeg er bare glad for at have min kat hjemme igen. Men at true os og være 3 mænd mod min mand, det har jeg intet tilovers for ! 

Så fordi det er en killing er det okay at være ligeglad med almindelige lov? Fame nej. Hvis jeg havde en hund og en kat kom ind i min have ville jeg bestemt heller ikke stoppe den i sit naturlige instinkt. 

Forstår simpelthen ikke katteejers attitude at vi bare skal finde os i at katte tøffer rundt. 

Anmeld Citér

8. maj 2017

Tutter92

Sprit25 skriver:

Så fordi det er en killing er det okay at være ligeglad med almindelige lov? Fame nej. Hvis jeg havde en hund og en kat kom ind i min have ville jeg bestemt heller ikke stoppe den i sit naturlige instinkt. 

Forstår simpelthen ikke katteejers attitude at vi bare skal finde os i at katte tøffer rundt. 

Nu var katten ikke i haven men i skuret, og de gik ind og hentede hundene for at tage dem med ind i skuret. 

Men en killing ved ikke bedre. Og hvis man skal blive så sur over at en kat ved et uheld har bevæget sig ind på sin grund og sidder fanget i skuret, så har man godt nok et sørgeligt liv. Jeg kunne forstå hvis det var noget der gentog sig. 

Sjovt der altid er nogle som skal være negative herinde. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.