Anonym: "Jeg håber, du kører galt og dør!"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2017

Jullesnulle

Jullesnulle skriver:

Undskyld .. men lige nu er I så meget ude at skide, at I ikke formår at tage vare på jeres barn.. hård men ærligt. Intet barn skal høre sine forældre råbe at nu skrider jeg fandme og jeg håber du dør..? Wow et trume. Håber I sparer op til psykologregningen.

nå det er sagt så føler jeg med jer- for jeres manglende fokus på jeres søns trivsel og egen offerfiksering er netop tegn på at I behøver hjælp. I serøs grad.. og det er du åben for. 

Få fat i en psykolog gennem en privat sundhedsforsikring hvis I har. Ellers tal med jeres læge.  Og få en henvisning. Der er virkelig ingen Quick fix. 

Få bedsterne til at passe og få åbnet en flaske vin og få  talt om hvad der presser og er hårdt. Hudløst ærligt! Og uden anklager! Eller generelle stempling af hinanden som idi

Jeg synes du er meget urimelig, men det skyldes at I er pressede. 

Hvis der ikke er bedsternder kan hjælpe så tag evt fat i kommunen mht til hjælp/ aflastning. Det lyder næsten mere relevant for jere søn med en plejefamilie sådan som det er hos jer nu. 

Og jeg har faktisk svært ved at forstå din mand er træt og kommer hjem kl. 16 - fra hvad..?

han arbejder ikke..?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2017

KatThyV

Min erfaring er at når først det er kommet derud hvor man bliver uvenner over små ting og endda kan stå og råbe og skrige af hinanden - så bliver det som regel aldrig bedre... måske bliver det bedre for en stund hvis man går i terapi og får råd og vejledning til hvordan man tackler tingene, men det bliver altid hverdag igen og så kan man starte forfra!

selvom du ikke ville hører det, så tror jeg bestemt at i alle tre vil få det bedre hvis mor og far er hver for sig. Et barn (taler af egen erfaring) vil hellere se mor og far være glade hver for sig end at ødelægge hinanden sammen 

hvis ikke i har tid og overskud til f.eks at handle ind, så brug Nemlig - super nemt og super service 

Anmeld Citér

30. marts 2017

Anonym

Anonym skriver:

Kære baby.dk,

Jeg har ikke været inde på den her side i årevis. Men i dag har jeg brug for at lette mit hjerte anonymt. Jeg har simpelthen største nedtur, og jeg har brug for hjælp. Det bliver lidt langt, og det kommer til at omhandle parforhold og familieliv. Håber, I vil hjælpe mig med at svare sympatisk. Ikke-forstående kommentarer vil jeg helst frabede i den her skrøbelige situation.

Hjemme hos os har vi i morges haft et ret stort skænderi. Vi har råbt "jeg hader dig" og "jeg håber, du kører galt og dør" ad hinanden. 

Årsag til det her skænderi:

I går aftes lagde mig til at sove og tændte en lydbog. Jeg har meget svært ved at falde i søvn, og jeg tænkte, at det måske ville hjælpe.

Midt i at jeg tænker "hey, det her fungerer fint til at gøre mig døsig", siger min kæreste irriteret: "Har du tænkt, at den lydbog skal blive ved med at larme sådan?".

Det var ikke særlig ekstremt sagt - men jeg tog det simpelthen så tungt. Jeg sagde til ham, at han skulle ikke snakke sådan til mig -  som om han troede, at jeg bevidst var ude på at irritere ham.

Vi vrisser lidt ad hinanden, og min kæreste falder i søvn. Jeg ligger vågen indtil kl 1.30.

Jeg skulle op kl 7 i morges, men sov helt til kl 8.15, fordi vi i søvne havde slukket for vækkeuret. Vores søn på 2 år sov indtil jeg vækkede ham kl 8.30.

Jeg blev så irriteret pga hele situationen - jeg havde ikke sovet nok, jeg var sur, fordi min kæreste ikke lod mig høre lydbog i gåraftes, og jeg var mere grundlæggende frustreret over, at vores daglige rutiner er så meget ude på et sidespor.

Underliggende årsag:

Jeg ønsker inderligt en almindelig hverdag, hvor man står op kl 6-7, spiser morgenmad og tager på arbejde og i vuggestue. For så at komme hjem igen og spise, lægge barnet til at sove kl 19 og så selv i seng kl 22.

Men det fungerer bare ikke! Og hver gang jeg har sådan en kikset morgen som i morges, bliver jeg mega frustreret og sur på mig selv og min kæreste. Jeg skammer mig og føler mig som en dårlig forælder.

Alt for ofte ender det med, at sønnen ikke har tid til at spise morgenmad hjemme og kommer forsent i vuggestue (sådan 9.40, hvor de gerne vil have, at han møder senest 9.30). Jeg kommer også ofte for sent på arbejde, og det skaber dårlig energi.

Min kæreste er arbejdsløs og har været det i et år. Det skaber selvfølgelig også frustrationer og bekymringer om fremtid, økonomi osv.

Når vi kommer hjem kl 16, er vi ofte dødtrætte og super uenergiske. Vi orker ikke købe ind og orker ikke lave mad. Vi gør det selvfølgelig, men det er ofte med trætte kroppe. Det gør hverdagen super u-sjov. Jeg skammer mig over for min søn. Jeg er ked af, at han skal vokse op med to forældre, der er så ustrukturerede, trætte og useriøse.

Tilbage til skænderiet:

Nå. I morges snakker jeg ikke med min kæreste. Lige før jeg skal til og ud ad døren siger jeg: Hvorfor slukkede du vækkeuret i morges? Hvortil han så svarer, at det gjorde han ikke.

Så siger jeg, at han arbejdsløshed og apatiske indstilling til livet påvirker min og vores søns hverdag. Vi kommer ikke i seng til tiden, vi får ikke købt ordentligt ind, vi kommer ikke tidligt nok ud ad sengen og alt det gør, at hverdagen er en kamp at komme igennem.

Min kæreste flipper ud med det samme, fordi han ved, hvad jeg mener. Jeg har sagt det 100 gange før, og han er uenig, fordi han mener, at jeg selv har en del af skylden. Og det har jeg - jeg er ikke særlig struktureret. Jeg sløser for det meste og gør heller ikke ordentlig rent. Jeg smider med tøj og tørrer ikke op efter mig. Det er hans primære kritik af mig. Og så synes han, jeg generelt er for utilfreds og sur. Jeg skælder tit ud, fordi jeg bliver frustreret over hele situationen, hvor han mere er typen, der lader tingenge stå til.

Skælderiet ender så med, at vi får ønsket hinanden døde og siger, at vi hader hinanden. Min kæreste presser sit hovede helt tæt ind på mit hovede, mens han ryster i hele kroppen. Han har vores søn i armene, og jeg bliver meget, meget, meget ked af det hele. Jeg bliver bange og begynder at græde. Er selv vokset op med en voldelig far, og kan ikke lide, når voksne mænd bliver sure. Især ikke, når det er faren til min søn. Jeg vil virkelig ikke, at min søn skal vokse op i utrygge rammer.

Vi kan begge se, at vores søn bliver påvirket. Først prøver han at sige "stooop", men så trækker han sig ind i sig selv og siger ingenting.

Vi skændes videre og bliver begge to meget kede af det og frustrerede. Jeg ender med at sige: "Nu tager vi os sammen og siger undskyld til hinanden og fortæller vores søn, at det nok skal gå - eller skrider jeg og kommer aldrig tilbage."

Jeg ønsker virkelig, at min kæreste vælger første mulighed, og det gør han. Det lægger en dæmper på situationen, og vi får sagt farvel til hinanden i en hast - klokken er blevet 9.35, og både min søn og jeg er sene på den.

Jeg går ud i bilen med et alvorligt tudefjæs og får afleveret sønnen. Han var ikke glad for at blive afleveret. Han var selvfølgelig påvirket af skænderiet. Men pædagogerner tager sig godt af ham, og vi undgår et grædeflip.

Jeg sidder nu to timer efter og prøver at tage mig sammen til at arbejde. Det går bare ikke rigtig. Jeg tænker hele tiden på min søn og hele situationen.

Hvad skal vi dog stille op?

Det er ikke mere end 2 dage siden sidste skænderi og generelt skændes vi rigtig, rigtig meget. Vi kan have gode dage, og der kan i bedste fald gå en uge eller to mellem hvert store skælderi, men det er ved at tage pusten fra mig.

Vi har skændes i 8 år, og det bliver bare værre og værre.

At vi er kommet så langt som at kunne ønske hinanden døde, siger også lidt. Det fortæller vel om et forhold, der ikke er særlig positivt?

Det mærkelige er, at vi virkelig elsker hinanden. Vi vil virkelig. Og vi er også gode til at få snakket sammen, når bølgerne ligesom har lagt sig.

I morges kom vi da også til fornuft og fik sagt til vores søn, at det nok skulle gå. Så vi er ikke helt gået i stykker.

Men jeg har brug for jeres hjælp. Jeg har ikke brug for at høre, at vores forhold er kæntret eller at vi straks skal flytte hver for sig. For det kommer vi ikke til. Vores økonomiske situation (vi har kun min indtægt + en lille sum dagpenge) tillader det ikke, og vi ønsker det heller ikke inderst inde.

Jeg tror selv, at det hele bunder i, at vi begge er så utilfreds med vores liv. Jeg er utilfreds med at have så stor mangel på rutiner, mangel på penge, mangel på sex, mangel på venner, mangel på oplevelser.

Og min kæreste er selvfølgelig tynget af, at han ikke har et fast job og en almindelig hverdag. Men han er nok mest af alt tynget af, at jeg tager det hele så tungt. At jeg er så utilfreds med vores liv.

Min kæreste er en meget sympatisk og velmenende mand, der kan se bort fra alverdens problemer. Han er god til at holde humøret oppe, selvom alt sejler rundt om ham. Det er jeg bare ikke, og derfor har jeg nok drevet ham til vanvid med mit brok og mine bekymringer om fremtiden.

Jeg overvejer at kontakte en parterapeut for at lære konflikthåndtering. Problemet er bare, at det selvfølgelig koster en masse penge - og derfor er vi aldrig kommet så langt, selvom vi har snakket om det 100 gange.

Så kære babyfolk - har I nogle gode råd til et par, der bare virkelig gerne vil have en struktureret, stille og rolig hverdag, hvor der er plads til leg og udvikling hos vores barn, selvom det hele sejler lidt rundt om os?

Baggrund: Vi er 27 og 37 år, begge højtuddannede og ellers almindelige mennesker.

Kærlig hilsen fra anonyme mig <3

Hej med dig. Det lyder meget meget usundt, det i har gang i. Du udelukker muligheden for at gå fra hinanden, og det er fint. Men så synes jeg det er meget vigtigt at i søger en form for terapi og lærer at kontrollere jeres vrede og ikke lade tingene gå ud over hinanden. Forsøg at puste ud inden du siger noget og inden du svarer. 

Derudover vil jeg råde jer til at lave et skema over den daglige rutine og så have frie rammer i weekenden. Lav madplaner, som din mand evt kan købe ind til (hvis han går hjemme alligevel?) og sæt flere alarmer for en sikkerheds skyld - det er jo ikke kun din mand der skal styre at du kommer op. Men hvis du er så presset så synes jeg virkelig din mand burde bringe din søn i dagpleje så du ikke kommer for sent på arbejde. Du må lave nogle helt faste sendetider som du overholder. Hvis du kan falde i søvn med en lydbog så kan du jo vælge at downloade det til din tlf eller lignende og bruge hovedtelefoner, så det ikke forstyrrer din mand (selvom han selvfølgelig også skal snakke pænt til dig, men det må du forsøge ikke at tage for tungt). Hvis du ved det tager dig en time at falde i søvn, så må du gå tidligere i seng. Og igen sæt flere alarmer så du er sikker på at komme op og så må du fortælle din mand at du håber i kan sidde sammen om morgenen og spise morgenmad så han ved du har nogle positive ønsker for jeres hverdag. 

Måske én lørdag eller søndag i måneden (så det er til at overholde) kan i aftale at lave noget sammen som en familie. Tage i noget legeland, besøge familien, tage i en park/skov/naturlegeplads og bare sørge for at nyde øjeblikket.

Så: overtal din man til parterapi, lav planer over alting så der kommer styr på tingene, gå i seng i ordentlig tid hver dag og sæt måske 5 alarmer for en sikkerheds skyld, og til sidst så sørg for at komme ud og være sammen som familie mindst én gang i måneden. Og så forsøg konstruktivt at fortæl din kæreste de ting, du håber for fremtiden.

Held og lykke 

Anmeld Citér

30. marts 2017

Sprit25

Jeg vil ikke bruge tid på at fortælle hvor absurd det du fortæller er. Det ved du vist godt! 

Din mand skal kontakte jobcenteret og få noget vejledning. Han lyder som om han har ramt den klassiske arbejdsløshedsdepression 

derudover tag kontakt til jeres vuggestue. De må også bide mærke i der foregår noget. Få fat i PPR eller tværfaglig team så I kan lære at finde en rytme som familie

Anmeld Citér

30. marts 2017

lineog4

Kære baby.dk,

Jeg har ikke været inde på den her side i årevis. Men i dag har jeg brug for at lette mit hjerte anonymt. Jeg har simpelthen største nedtur, og jeg har brug for hjælp. Det bliver lidt langt, og det kommer til at omhandle parforhold og familieliv. Håber, I vil hjælpe mig med at svare sympatisk. Ikke-forstående kommentarer vil jeg helst frabede i den her skrøbelige situation.

Hjemme hos os har vi i morges haft et ret stort skænderi. Vi har råbt "jeg hader dig" og "jeg håber, du kører galt og dør" ad hinanden. 

Årsag til det her skænderi:

I går aftes lagde mig til at sove og tændte en lydbog. Jeg har meget svært ved at falde i søvn, og jeg tænkte, at det måske ville hjælpe.

Midt i at jeg tænker "hey, det her fungerer fint til at gøre mig døsig", siger min kæreste irriteret: "Har du tænkt, at den lydbog skal blive ved med at larme sådan?".

Det var ikke særlig ekstremt sagt - men jeg tog det simpelthen så tungt. Jeg sagde til ham, at han skulle ikke snakke sådan til mig -  som om han troede, at jeg bevidst var ude på at irritere ham.

Vi vrisser lidt ad hinanden, og min kæreste falder i søvn. Jeg ligger vågen indtil kl 1.30.

Jeg skulle op kl 7 i morges, men sov helt til kl 8.15, fordi vi i søvne havde slukket for vækkeuret. Vores søn på 2 år sov indtil jeg vækkede ham kl 8.30.

Jeg blev så irriteret pga hele situationen - jeg havde ikke sovet nok, jeg var sur, fordi min kæreste ikke lod mig høre lydbog i gåraftes, og jeg var mere grundlæggende frustreret over, at vores daglige rutiner er så meget ude på et sidespor.

Underliggende årsag:

Jeg ønsker inderligt en almindelig hverdag, hvor man står op kl 6-7, spiser morgenmad og tager på arbejde og i vuggestue. For så at komme hjem igen og spise, lægge barnet til at sove kl 19 og så selv i seng kl 22.

Men det fungerer bare ikke! Og hver gang jeg har sådan en kikset morgen som i morges, bliver jeg mega frustreret og sur på mig selv og min kæreste. Jeg skammer mig og føler mig som en dårlig forælder.

Alt for ofte ender det med, at sønnen ikke har tid til at spise morgenmad hjemme og kommer forsent i vuggestue (sådan 9.40, hvor de gerne vil have, at han møder senest 9.30). Jeg kommer også ofte for sent på arbejde, og det skaber dårlig energi.

Min kæreste er arbejdsløs og har været det i et år. Det skaber selvfølgelig også frustrationer og bekymringer om fremtid, økonomi osv.

Når vi kommer hjem kl 16, er vi ofte dødtrætte og super uenergiske. Vi orker ikke købe ind og orker ikke lave mad. Vi gør det selvfølgelig, men det er ofte med trætte kroppe. Det gør hverdagen super u-sjov. Jeg skammer mig over for min søn. Jeg er ked af, at han skal vokse op med to forældre, der er så ustrukturerede, trætte og useriøse.

Tilbage til skænderiet:

Nå. I morges snakker jeg ikke med min kæreste. Lige før jeg skal til og ud ad døren siger jeg: Hvorfor slukkede du vækkeuret i morges? Hvortil han så svarer, at det gjorde han ikke.

Så siger jeg, at han arbejdsløshed og apatiske indstilling til livet påvirker min og vores søns hverdag. Vi kommer ikke i seng til tiden, vi får ikke købt ordentligt ind, vi kommer ikke tidligt nok ud ad sengen og alt det gør, at hverdagen er en kamp at komme igennem.

Min kæreste flipper ud med det samme, fordi han ved, hvad jeg mener. Jeg har sagt det 100 gange før, og han er uenig, fordi han mener, at jeg selv har en del af skylden. Og det har jeg - jeg er ikke særlig struktureret. Jeg sløser for det meste og gør heller ikke ordentlig rent. Jeg smider med tøj og tørrer ikke op efter mig. Det er hans primære kritik af mig. Og så synes han, jeg generelt er for utilfreds og sur. Jeg skælder tit ud, fordi jeg bliver frustreret over hele situationen, hvor han mere er typen, der lader tingenge stå til.

Skælderiet ender så med, at vi får ønsket hinanden døde og siger, at vi hader hinanden. Min kæreste presser sit hovede helt tæt ind på mit hovede, mens han ryster i hele kroppen. Han har vores søn i armene, og jeg bliver meget, meget, meget ked af det hele. Jeg bliver bange og begynder at græde. Er selv vokset op med en voldelig far, og kan ikke lide, når voksne mænd bliver sure. Især ikke, når det er faren til min søn. Jeg vil virkelig ikke, at min søn skal vokse op i utrygge rammer.

Vi kan begge se, at vores søn bliver påvirket. Først prøver han at sige "stooop", men så trækker han sig ind i sig selv og siger ingenting.

Vi skændes videre og bliver begge to meget kede af det og frustrerede. Jeg ender med at sige: "Nu tager vi os sammen og siger undskyld til hinanden og fortæller vores søn, at det nok skal gå - eller skrider jeg og kommer aldrig tilbage."

Jeg ønsker virkelig, at min kæreste vælger første mulighed, og det gør han. Det lægger en dæmper på situationen, og vi får sagt farvel til hinanden i en hast - klokken er blevet 9.35, og både min søn og jeg er sene på den.

Jeg går ud i bilen med et alvorligt tudefjæs og får afleveret sønnen. Han var ikke glad for at blive afleveret. Han var selvfølgelig påvirket af skænderiet. Men pædagogerner tager sig godt af ham, og vi undgår et grædeflip.

Jeg sidder nu to timer efter og prøver at tage mig sammen til at arbejde. Det går bare ikke rigtig. Jeg tænker hele tiden på min søn og hele situationen.

Hvad skal vi dog stille op?

Det er ikke mere end 2 dage siden sidste skænderi og generelt skændes vi rigtig, rigtig meget. Vi kan have gode dage, og der kan i bedste fald gå en uge eller to mellem hvert store skælderi, men det er ved at tage pusten fra mig.

Vi har skændes i 8 år, og det bliver bare værre og værre.

At vi er kommet så langt som at kunne ønske hinanden døde, siger også lidt. Det fortæller vel om et forhold, der ikke er særlig positivt?

Det mærkelige er, at vi virkelig elsker hinanden. Vi vil virkelig. Og vi er også gode til at få snakket sammen, når bølgerne ligesom har lagt sig.

I morges kom vi da også til fornuft og fik sagt til vores søn, at det nok skulle gå. Så vi er ikke helt gået i stykker.

Men jeg har brug for jeres hjælp. Jeg har ikke brug for at høre, at vores forhold er kæntret eller at vi straks skal flytte hver for sig. For det kommer vi ikke til. Vores økonomiske situation (vi har kun min indtægt + en lille sum dagpenge) tillader det ikke, og vi ønsker det heller ikke inderst inde.

Jeg tror selv, at det hele bunder i, at vi begge er så utilfreds med vores liv. Jeg er utilfreds med at have så stor mangel på rutiner, mangel på penge, mangel på sex, mangel på venner, mangel på oplevelser.

Og min kæreste er selvfølgelig tynget af, at han ikke har et fast job og en almindelig hverdag. Men han er nok mest af alt tynget af, at jeg tager det hele så tungt. At jeg er så utilfreds med vores liv.

Min kæreste er en meget sympatisk og velmenende mand, der kan se bort fra alverdens problemer. Han er god til at holde humøret oppe, selvom alt sejler rundt om ham. Det er jeg bare ikke, og derfor har jeg nok drevet ham til vanvid med mit brok og mine bekymringer om fremtiden.

Jeg overvejer at kontakte en parterapeut for at lære konflikthåndtering. Problemet er bare, at det selvfølgelig koster en masse penge - og derfor er vi aldrig kommet så langt, selvom vi har snakket om det 100 gange.

Så kære babyfolk - har I nogle gode råd til et par, der bare virkelig gerne vil have en struktureret, stille og rolig hverdag, hvor der er plads til leg og udvikling hos vores barn, selvom det hele sejler lidt rundt om os?

Baggrund: Vi er 27 og 37 år, begge højtuddannede og ellers almindelige mennesker.

Kærlig hilsen fra anonyme mig <3

Kære dig

Du vil gerne have råd til hvordan I får en rolig og struktureret hverdag hvor der er plads til leg. Her kommer verdens kedeligste råd: bestem dig for det og gør det. 

Start først det aller sværeste sted, nemlig det sted hvor du ser i øjnene du selv har ansvaret for det, ja din kæreste har også men istedet for at hakke på hinanden over det ikke sker, så vælg at gøre det, bestem dig for du kan. 

Og så start det mest simple sted: lær at stå op om morgenen om du så skal sætte 20 alarmer, så lær det - alle kan, og ja du er træt kl 6, jeg er sindsyg træt, men jeg ved jeg skal op, mine børn må ikke komme for sent i skole og jeg selv må ikke komme for sent på arbejde, det er ikke et spørgsmål om jeg kan, men om jeg skal. Lær det, lær at man gaber, lær at man synes dynen er lækker varm, lær at man står op, og ikke mindst lær at det at stå op og have tid er helt igennem fantastisk og giver en meget bedre dag. Står din kæreste ikke op, så glem det og nyd din morgen med din søn.

Næste skridt, planlæg maden. At komme hjem kl 16 er jo egentlig ikke så sent, men det er langt lettere at finde tid hvis der er købt ind. Og start nu ikke med hjemmelavet lasagne og bearnaise sauce med det samme, find lette opskrifter og inviter din søn med ud i køkkenet. Man kan sagtens leve af supper, grød, frikadeller og pasta. 

Jeg ved godt I er to voksne, jeg ved godt din kæreste formodentlig har mere tid end dig, og jeg ved godt han burde.... Men det lyder til det er dig der frustreres over situationen, ergo er det dig der skal tage ansvar og ændre. I den ideelle verden gjorde i det sammen, men lige nu er det bare ikke den ideelle verden. 

Og så husk rod, kaos, lorte dage (dog ikke som din med det skænderi), pizza i sofaen og bunker af vasketøj findes i alle familier. Jeg kan også frustreres, frustreres over at det hele sejler. Lige pt har jeg fuldtidsarbejde og et studie ved siden af der er berammet til 24 timer om ugen. Det sejler nogle dage mere end overhovedet muligt, og mit hoved er ved at eksplodere. Men når så det bliver værst, så finder jeg de sidste rester og tager ansvar, enten ved at lave 5 kilo chili com carne, ved at støvsuge på rekordfart eller ved at sige fuck til det hele og spille to timers matador med mine børn - handlingerne er egentlig ligegyldige, for det handler om ansvar og bevidst valg. 

Så kommer de to svære ting:

1. Tjek jeres økonomi, kan I ændre noget så der kommer luft i budgettet og I kan lave noget sammen som familie?

2. Få talt sammen som par, ikke lufte utilfredshed hvad skal I bruge den til, men få luftet håbene, drømmene, måske om mere sex, mere nærvær, oplevelser sammen osv.

Og til sidst som egentlig skal gøres først, lov hinanden I aldrig igen råber sådan af hinanden foran jeres søn, lov hinanden at I aldrig må komme så langt ud, så I igen siger ting I fortryder. Vi her hjemme har en lovning, hele familien også børnene at vi ikke må skælde Ud og skændes om morgenen, dagen skal altid starte godt og sådan er det bare, jeg ser igennem fingre med utallige ting om morgenen, for ingen af men børn (eller mig selv), skal gå afsted med sky hængende over hovedet. De få gange det er sket har det påvirket hele min dag. 

Og til aller aller sidst, kan du ikke vende skuden, kan du ikke tage ansvaret, bestemme dig og ændre. Så søg hjælp, jeg tænker faktisk ikke parterapi, jeg tænker hjælp til at være forældre, få struktur på jeres hverdag, få guidet og coahet dig til at tro på du selvsagt kan skabe en hverdag med struktur. Ring til sundhedsplejersken og smid håndklædet i ringen og vær ærlig, men egentlig tror jeg faktisk du har brug for et velment spark i røven, ikke kritik men spark i røven, en der siger: kom nu tag dig sammen og tag ansvar... Men måske jeg har uret og du har brug for mere professionel hjælp

Anmeld Citér

30. marts 2017

nanan78

Profilbillede for nanan78

Jeg vil springe over det uhensigtsmææsige i jeres forældreopførsel- andre har pointeret det ret tydeligt.

Jeg tror egentlig ikke problemerne bunder i jeres parforhold. I har helt klart nogle dårlige mønstre, og lyder til at være så pressede, at enhver bemærkning kan sætte helvede i gang.

Jeg tror meget af problemet ligger hos dig- dermed ikke ment at din kæreste ikke bærer en stor del af ansvaret. Men jeg tror du bliver så sur og frustreret, fordi du ikke lever op til dine egne krav og standarder. Det du så bliver sur på din kæreste over, er i virkeligheden det du ikke kan lide ved dig selv, nemlig manglen på overskud og struktur.

Det er dig der vægter den daglige struktur, og det er derfor dit ansvar at indføre den.  Du må finde noget selvdisciplin, skrive en dagsplan ned og følge den. Det er DIT ansvar at stå op om morgenen, hav din egen alarm, det er ikke din kærestes opgave at få dig op, og det ved du godt. Din kæreste skal nok følge med, når nye rutiner kommer. Og så må du få ham på banen mht indkøb, så det ikke skal klares efter arbejde.

Anmeld Citér

30. marts 2017

Bananaalice

Hvad med at flytte fra hinanden? Nogen par er bare ikke skabt til at bo sammen, og sådan er det bare. Jeg synes I skal prøve det, bare til en start for at se om det kan gøre noget for forholdet. Og så kun sove sammen i weekender, men hver for sig i hverdagene. Og holde det.

Anmeld Citér

30. marts 2017

vissevasse

At sparke på en der ligger ned er tilsyneladende nemt, især når man er gemt bag en skærm. 

At erkende sine fejl, og søge hjælp hertil er stærkt og modigt. 

Anmeld Citér

30. marts 2017

Anonym trådstarter

nanan78 skriver:

Jeg vil springe over det uhensigtsmææsige i jeres forældreopførsel- andre har pointeret det ret tydeligt.

Jeg tror egentlig ikke problemerne bunder i jeres parforhold. I har helt klart nogle dårlige mønstre, og lyder til at være så pressede, at enhver bemærkning kan sætte helvede i gang.

Jeg tror meget af problemet ligger hos dig- dermed ikke ment at din kæreste ikke bærer en stor del af ansvaret. Men jeg tror du bliver så sur og frustreret, fordi du ikke lever op til dine egne krav og standarder. Det du så bliver sur på din kæreste over, er i virkeligheden det du ikke kan lide ved dig selv, nemlig manglen på overskud og struktur.

Det er dig der vægter den daglige struktur, og det er derfor dit ansvar at indføre den.  Du må finde noget selvdisciplin, skrive en dagsplan ned og følge den. Det er DIT ansvar at stå op om morgenen, hav din egen alarm, det er ikke din kærestes opgave at få dig op, og det ved du godt. Din kæreste skal nok følge med, når nye rutiner kommer. Og så må du få ham på banen mht indkøb, så det ikke skal klares efter arbejde.

1000 tak for jeres input - nogle kunne jeg ikke bruge, mens andre har sat alvorligt gang i tankerne. Især nanan78's svar vil jeg takke for. Det var virkelig spot on, og det er er stor eyeopener for mig. 

Jeg har snakket med min kæreste om at laver uge- og dagplaner. Og også om at have et ugentligt "møde", hvor vi lufter bekymringer og irritationer - og på den måde holder dem væk fra hverdagen, som er så skrøbelig lige nu. 

Endnu engang tak til jer, der er kommet med konstruktive svar. De åndsvage svar om plejefamilie bliver ignoreret, og dem vil jeg ikke kommentere mere :-)

Anmeld Citér

31. marts 2017

Jullesnulle

1000 tak for jeres input - nogle kunne jeg ikke bruge, mens andre har sat alvorligt gang i tankerne. Især nanan78's svar vil jeg takke for. Det var virkelig spot on, og det er er stor eyeopener for mig. 

Jeg har snakket med min kæreste om at laver uge- og dagplaner. Og også om at have et ugentligt "møde", hvor vi lufter bekymringer og irritationer - og på den måde holder dem væk fra hverdagen, som er så skrøbelig lige nu. 

Endnu engang tak til jer, der er kommet med konstruktive svar. De åndsvage svar om plejefamilie bliver ignoreret, og dem vil jeg ikke kommentere mere :-)

Dejligt at høre at du vil holde møder med din man og drøfte frustrationer. Tror nu stadigvæk - med den måde i begge reagerer på - at I vil have gavn af ekstern hjælp.

Du beskriver at I råber og ønsker hinanden døde i hovederne på jeres søn og at I skændes ofte. Det er grunden til at jeg foreslog at I blev aflastet af nogle bedste forældre eller af kommunen. Jeg tænkte ikke på at jeres søn skulle være lang tid væk fra jer. Men det virker virkelig til at I bør finde en mulighed for at kunne tale tingene til bunds uden at skulle råbe og skrige eder, og voldsomt presse ansigterne mod hinanden foran jeres søn. At han hsr den reaktion du beskriver er netop bevis på at han bliver skadet af jeres opførsel pt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.