Fordomme.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. august 2008

charlottekri

jeg mener selvfølgelig stadigvæk at man skal sige fra hvis man bliver overfuset, men man skal ikke lade det gå en på... en ting er hvad de kan finde på at sige, men en anden ting er at lade dem ødelægge ens dag!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2008

FrejaJ

Nej men skal ikke lade det sig gå på! Det mener jeg også, derfor tænker jeg at sådan et sted her, er det da dejligt, at man kan skrive hvad man har oplevet og så komme ud med det.. Så nager det måske ikke en så meget...

Anmeld

29. august 2008

Fam. Madsen

jeg fik en søn for 3mdr. siden.
og jeg husker første gang at jeg snakker med min sundhedsplejeske om at hun skal komme.
det første hun spørger mig om i telefonen er om jeg er sammen med faren og om jeg selv har valgt at få min søn.

helt ærlig det kan godt ske at hun er sundhedsplejeske men det kommer vel ikke hende ved om jeg selv har valgt at blive gravid, og om jeg er sammen med faren det er da noget hun kan se på parpirene ellers så kommer det vel ikke hende ved.

blev godt nok støt over at en prof. kan få sig selv til og spørger om sådan noget.

Anmeld

6. december 2008

JasminsMoar88

Jeg er altså sååå Undskyld sproget SKIDE ligeglad med folks fordomme osv,...

Ja jeg er ungmor og selv om jeg selv har fået et par gange fordomme såå har jeg altid været så ligeglad...

jeg ved jeg er en God mor for mit barn, mit barn tag godt på spiser smiler/griner bliver skiftet osv..kan se på mit barn trives godt hun er sund og rask..og det er det ENESTE der betyder noget for mig...alt andet er jeg ligeglad med ingen kan ødelægge min selvtillid som mor

meen selvf jeg ka godt forstå det er sårende for nogen af jer...

Anmeld

6. december 2008

Miamaja

Nadi skriver:

Som Pernille Aalund sagde TILLYKKE til hende :) men der hvor det bekymre mig er at kvinden højst sandsynligt ikke har så mange år tilbage at leve i. Hvilket både er synd for mor og barn, men de skal da bare nyde den tid de har sammen som vi andre gør med vores børn (L)

jeg ser mig ikke saa fast paa alder, og jeg vil ogsaa sige TILLYKKE til hende paa 60 aar! Alverdens ting kan ske. mange unge dor i dag af kraft og i trafikken at det er helt blevet dagligdag desvaerre. jegtaenker mere over hvilke tanker og adfaerd og kvaliteter man har, at give et barn end sin alder. og uanset alder er det altid godt at have et 'netvaerk', ja en saerlig person i familien som kan tage over hvis noget skulle ske.

jeg bliver igen og igen rasende og overrasket over folk kan faa sig selv til at sporge om "man nu fortryder at have faet barnet' og alle mulige andre dumme sporgsmaal.. det er jo til at braekke sig over og kommunerne burde stramme op over hvad deres medarbejdere kan slippe af sted med. man maa ikke behandle andre paa den maade.
synes ikke 20 eller 21 aar er usadvanligt ungt at faa barn, at det er noget jeg ville studse over. jeg ville nok studse lidt over en 16 arig men at personen har haft mod paa at gennemfore sin graviditet og faa barnet er stort og flot i sig selv og istedet for at vaere negativ burde man stotte op og vare positiv omkring de unges beslutning. uanset hvor gammel man er , er et barn et gave.

Anmeld

6. december 2008

Miamaja

FrejaJ skriver:

altså statestikker !!!!! Statestikken siger at flest børn sulter i afrika !!!! Og så er den ikke længere eller hvad? Det er jo altid en grund til statestikken !!!!' Bliver lidt vred over at du hele tiden hiver statestikken frem.. Hvordan kan det være at statestikken siger at de unge mødre (ved godt du ikke mener alle) klarer sig dårligere en resten af mødrene? Prøv lige at overvej hvilken start mange unge forældre får... Negativ respons fra forældre, venner, og resten af deres omgivelser............ Mange skal konstant høre for at man som ung forældre ikke kan de ene og det andet.. kan sgu godt forstår dem som har svært ved at være stærke og ikke give op, når man bliver bombarderet med negativitet! fedt for dem som får komplimenter og thumps up for dem der uddeler dem! Men helt ærligt... har altid syntes at dem der brugerstatestikken som argument, uden at snakke om grundlaget for statstikken er udvidende. Tækt hvis det hele var så enkelt at man kan sætte punktum på en diskussion ved at skrive faktum eller statestikker ned? Men så enkelt er det GUDSKELOV ikke!

kan ikke lige se hvad statistikken om born der sulter i afrika har med unge modre statistikken at gore

Anmeld

26. december 2008

...

Jeg har aldrig selv oplevet den slags fordomme.

Og selvom jeg selv er ung-mor (på papiret) så har jeg da også nogle fordomme.

Anmeld

15. februar 2009

mortil(nichlasogmathias)

PiaR skriver:

Tak for din hilsen :)
--------------------------

Nej det er heller ikke noget jeg rigtig er stødt på... - er dog ind imellem blevet spurgt om forskellige ting - dog var der mange der spurgte mig om jeg stadig var sammen med faren da vi havde fået Mikkel (20 år) men det tror jeg ikke var pga. alderen det tror jeg mere var fordi vi valgte helt planlagt at få Mikkel meget kort tid efter vi blev kærester....

Men jeg kunne jo stolt fortælle JA og vi er gift ;)....

Knus Pia - som syntes du skal lukke ørerne for alt det pjat du høre og støder på....

præsis det samme her. ikke ret lang tid efter vi var fundet sammen, besluttede vi at vi sku have et ønske barn.... vi er også gift nu og er meget lykkelige og prøver på at få barn nummer to...

Anmeld

19. februar 2009

FrejaJ

Miamaja skriver:

FrejaJ skriver:

altså statestikker !!!!! Statestikken siger at flest børn sulter i afrika !!!! Og så er den ikke længere eller hvad? Det er jo altid en grund til statestikken !!!!' Bliver lidt vred over at du hele tiden hiver statestikken frem.. Hvordan kan det være at statestikken siger at de unge mødre (ved godt du ikke mener alle) klarer sig dårligere en resten af mødrene? Prøv lige at overvej hvilken start mange unge forældre får... Negativ respons fra forældre, venner, og resten af deres omgivelser............ Mange skal konstant høre for at man som ung forældre ikke kan de ene og det andet.. kan sgu godt forstår dem som har svært ved at være stærke og ikke give op, når man bliver bombarderet med negativitet! fedt for dem som får komplimenter og thumps up for dem der uddeler dem! Men helt ærligt... har altid syntes at dem der brugerstatestikken som argument, uden at snakke om grundlaget for statstikken er udvidende. Tækt hvis det hele var så enkelt at man kan sætte punktum på en diskussion ved at skrive faktum eller statestikker ned? Men så enkelt er det GUDSKELOV ikke!

kan ikke lige se hvad statistikken om born der sulter i afrika har med unge modre statistikken at gore

Det var bare et eksempel på en tilfældig statestik! At min pointe var at der jo altid er noget der ligger til grund for disse statestikker!

Så enkelt!

Anmeld

19. februar 2009

Miamaja

FrejaJ skriver:

Miamaja skriver:

FrejaJ skriver:

Det var bare et eksempel på en tilfældig statestik! At min pointe var at der jo altid er noget der ligger til grund for disse statestikker!

Så enkelt!

synes stadig ikke det giver mening

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.