Fordomme.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2008

Louise Lenette Christensen

ved hvad du mener jeg var 18 lige fyldt 19 da jeg fik min den første... tænker de slet ikke på at får 15-20 år siden var det unormalt ikke at ha fået børn inden man blev 25...?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2008

moniquesmor

jeg er kommet gåen med min datter den gang 3mdr i barnevogn. da jeg kan høre de gammel damer gå bage i mig og snakke om mig og min datter.
det er for dårligt med alle de ungemødre der er idag de kan jo ikke finde ud af og passe ders børn, så de ender med af blive taget fra forældren fordi vi mishandler børne, og ikke kan give dem mad og rent tøj fordi vi bruge pengen på stoffer og druk. og det var bedsteforældre der passe børne.
fordi vi skulle i byen og på druk. (nu skal det så siges af selv inden jeg fik børn tog jeg ikke stoffer og gik måsk i byen højst 2gange om mdr)

jeg bliv så ked af det, og da jeg kom hjem til kæresten brød jeg bare fuld kommen sammen, jeg kunne slet ikke have af folk skulle snakke sådan om mig og mit barn, som for samme kærlighed som en på 30 kan give sit barn

Anmeld

6. august 2008

Christine

Tynen skriver:

Når folk hører at jeg var 21 da jeg fødte, spørger de næsten altid om det var planlagt og "Hvad så med faderen?".

Jeg bliver også tit spurgt om de to ting. Samt "hvad så med dit studie?", "er din kæreste klar til det og hvor gammel er han?" osv.
Jeg bliver også både sur og ked af det. Men jeg har også efterhånden fået det modsatte når folk hører at jeg bestod 1. års jura da min søn var 2-4 mdr. og at jeg kun var væk fra ham de timer jeg var til eksamen og ammede ham.
Så er der faktisk enkelte der siger "det må da også være dejligt at have energien til at blivev ækket om natten, overskuddet til ikke at gå i panik når babyen græder osv".

Jeg synes jeg er MINDST lige så god en mor som dem jeg kender der var hhv. 33, 35 og 39 da de fik børn.
Jeg tror altså bare folk er misundelige på at vi unge er i stand til at sætte vores børns behov før vores egne - det er ikke alle "gamle" mædre der kan det :)

Anmeld

6. august 2008

Honningblomst

Christine skriver:

Tynen skriver:

Når folk hører at jeg var 21 da jeg fødte, spørger de næsten altid om det var planlagt og "Hvad så med faderen?".

Jeg bliver også tit spurgt om de to ting. Samt "hvad så med dit studie?", "er din kæreste klar til det og hvor gammel er han?" osv.
Jeg bliver også både sur og ked af det. Men jeg har også efterhånden fået det modsatte når folk hører at jeg bestod 1. års jura da min søn var 2-4 mdr. og at jeg kun var væk fra ham de timer jeg var til eksamen og ammede ham.
Så er der faktisk enkelte der siger "det må da også være dejligt at have energien til at blivev ækket om natten, overskuddet til ikke at gå i panik når babyen græder osv".

Jeg synes jeg er MINDST lige så god en mor som dem jeg kender der var hhv. 33, 35 og 39 da de fik børn.
Jeg tror altså bare folk er misundelige på at vi unge er i stand til at sætte vores børns behov før vores egne - det er ikke alle "gamle" mædre der kan det :)

Jeg som sad og syntes dit indlæg lød så fornuftigt og så kom du lige med en rigtig skidt kommentar i de sidste sætninger....øvøv.
Der er gode og dårlige mødre, men statistisk set er der altså flest unge mødre der ikke magter rollen kontra ældre.
Knus Eva

Anmeld

6. august 2008

FrejaJ

Eva skriver:

Christine skriver:

Tynen skriver:

Jeg som sad og syntes dit indlæg lød så fornuftigt og så kom du lige med en rigtig skidt kommentar i de sidste sætninger....øvøv.
Der er gode og dårlige mødre, men statistisk set er der altså flest unge mødre der ikke magter rollen kontra ældre.
Knus Eva

Jeg tror man Skal lade helt hver med at sige hvem der kan klare hvad som forældre, baseret på alder..
Man kan ikke se det på statestikker osv.. Det er mere den enkelte person - Ikke alder!

Anmeld

6. august 2008

Honningblomst

FrejaJ skriver:

Eva skriver:

Christine skriver:

Tynen skriver:

Knus Eva

Jeg tror man Skal lade helt hver med at sige hvem der kan klare hvad som forældre, baseret på alder..
Man kan ikke se det på statestikker osv.. Det er mere den enkelte person - Ikke alder!

Man KAN jo altså godt se på statisyikker hvem der har sværest ved at tage sig af sine børn...får den fjernet, hvem der ikke har uddannelse og får kontanhjælp...bare generelt se hvem der magter rollen bedst og der er altså en overvægt at unge mennesker som ikke gør det. Nok derfor at sagsbehandlere og sp osv er så obs på unge...men de skal selvfølgelig IKKE dømme alle.
Knus Eva

Anmeld

9. august 2008

Christine

Man KAN jo altså godt se på statisyikker hvem der har sværest ved at tage sig af sine børn...får den fjernet, hvem der ikke har uddannelse og får kontanhjælp...bare generelt se hvem der magter rollen bedst og der er altså en overvægt at unge mennesker som ikke gør det. Nok derfor at sagsbehandlere og sp osv er så obs på unge...men de skal selvfølgelig IKKE dømme alle.
Knus Eva

De statistikker har jeg ikke set :)
Det handler nogle gange også lidt om hvad man gerne vil se.
Med min tidligere kommentar mente jeg at jeg ikke synes det er uoverskueligt hårdt at blive vækket om natten, det synes de fleste "ældre" (=ældre end mig) mødre jeg har mødt.
Det kan være tilfældigt, men det kan "statistikkerne" jo også...
Det er ikke hverken sundhedsplejerske eller andre "fagmænd" der lader til at synes jeg er specielt ung som mor. Det er egentlig kun dem der selv har været ældre når de har fået børn eller folk på min alder der ikke gider passe andre end sig selv.

Anmeld

9. august 2008

charlottekri

jeg er også blevet stillet de spørgsmål som i skriver og jeg synes at det er helt i orden (planlagt?, sammen med faderen? osv). Når jeg så har svaret ja så siger de nemlig at det er fedt og sejt at få børn i min alder (22). nu synes jeg ikke selv at jeg er ung mor, for jeg har været "faldet til ro" i et stykke tid nu, og jeg tror at en af grundene til at der er de fordomme om unge mødre er at i tiderne som vi har i dag, så har de unge generelt mere travlt med at pleje deres sociale forhold end at tænke på børn og derfor tror jeg at mange tænker " er hun nu klar, for hun kan jo ikke rende i byen særlig tit mere og har ingen frihed" (ment: på samme måde). for faktum er at de "unge" render tit i byen hver weekend og jeg tror at det er dem der måske ikke er klar til at stifte familie. sådan var det jo ikke for et par generationer siden... den ældre generation ved jo kun hvad de har hørt i tv og radio og jeg tænker at de simpelthen ikke ved bedre... det er selvfølgelig utroligt sårende at høre dem snakke om at man ikke er en god mor, når de ikke kender en, men jeg ser det som ren og skær uvidenhed!!
jeg erklærer mig enig med eva for jeg stiller også de generelle spørgsmål, men det er da kun fordi jeg er nysgerrig og vil lære personen at kende!!

Anmeld

9. august 2008

Honningblomst

Christine skriver:

Knus Eva

De statistikker har jeg ikke set :)
Det handler nogle gange også lidt om hvad man gerne vil se.
Med min tidligere kommentar mente jeg at jeg ikke synes det er uoverskueligt hårdt at blive vækket om natten, det synes de fleste "ældre" (=ældre end mig) mødre jeg har mødt.
Det kan være tilfældigt, men det kan "statistikkerne" jo også...
Det er ikke hverken sundhedsplejerske eller andre "fagmænd" der lader til at synes jeg er specielt ung som mor. Det er egentlig kun dem der selv har været ældre når de har fået børn eller folk på min alder der ikke gider passe andre end sig selv.

Hmm....jeg tror nu godt man kan regne med statistikker...og selvom man er ung mor, så skal man da ikke lade sig påvirke af det.:)
Lidt ligesom med enlige mødre...der er også en masse statistikker omkring manglende uddannelse osv...men det har jeg da bare tænkt mig at modbevise.
Knus Eva...

Anmeld

9. august 2008

FrejaJ

altså statestikker !!!!! Statestikken siger at flest børn sulter i afrika !!!! Og så er den ikke længere eller hvad? Det er jo altid en grund til statestikken !!!!' Bliver lidt vred over at du hele tiden hiver statestikken frem.. Hvordan kan det være at statestikken siger at de unge mødre (ved godt du ikke mener alle) klarer sig dårligere en resten af mødrene? Prøv lige at overvej hvilken start mange unge forældre får... Negativ respons fra forældre, venner, og resten af deres omgivelser............ Mange skal konstant høre for at man som ung forældre ikke kan de ene og det andet.. kan sgu godt forstår dem som har svært ved at være stærke og ikke give op, når man bliver bombarderet med negativitet! fedt for dem som får komplimenter og thumps up for dem der uddeler dem! Men helt ærligt... har altid syntes at dem der brugerstatestikken som argument, uden at snakke om grundlaget for statstikken er udvidende. Tækt hvis det hele var så enkelt at man kan sætte punktum på en diskussion ved at skrive faktum eller statestikker ned? Men så enkelt er det GUDSKELOV ikke!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.