jeg er også blevet stillet de spørgsmål som i skriver og jeg synes at det er helt i orden (planlagt?, sammen med faderen? osv). Når jeg så har svaret ja så siger de nemlig at det er fedt og sejt at få børn i min alder (22). nu synes jeg ikke selv at jeg er ung mor, for jeg har været "faldet til ro" i et stykke tid nu, og jeg tror at en af grundene til at der er de fordomme om unge mødre er at i tiderne som vi har i dag, så har de unge generelt mere travlt med at pleje deres sociale forhold end at tænke på børn og derfor tror jeg at mange tænker " er hun nu klar, for hun kan jo ikke rende i byen særlig tit mere og har ingen frihed" (ment: på samme måde). for faktum er at de "unge" render tit i byen hver weekend og jeg tror at det er dem der måske ikke er klar til at stifte familie. sådan var det jo ikke for et par generationer siden... den ældre generation ved jo kun hvad de har hørt i tv og radio og jeg tænker at de simpelthen ikke ved bedre... det er selvfølgelig utroligt sårende at høre dem snakke om at man ikke er en god mor, når de ikke kender en, men jeg ser det som ren og skær uvidenhed!!
jeg erklærer mig enig med eva for jeg stiller også de generelle spørgsmål, men det er da kun fordi jeg er nysgerrig og vil lære personen at kende!!
Anmeld