Fordomme.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. april 2008

MorCamilla

Hejsa Freja..

Jeg kan kun give dig helt ret, det er slet ikke sjovt at blive møde med fordomme.. Jeg var 20 da jeg fik min søn. og er blevet møde med mange dumme spørgsmål, som f.eks.: Hvordan klare du det?? Hvad med faren?? Hvorfor valgte I ikke en abort osv osv..
Det er sårende og man bliver ked af det, hver gang nogle stiller de spørgsmål.. For mig har det virket som om at dem der spørger ikke tror jeg kan klare det, eller hvad man nu kan sige..
Så kender alt for godt det du beskriver..

Vores første sundhedsplejeske til Mikkel gjorde det samme, da hun kom de første gange var der mange spørgsmål der gik på hvordan jeg kunne klare det? Hvad mine venner og familie sagde til det? Det forbandt jeg med alm. nyskerrighed (hvilket også er okay) men da hun så pludselig siger, holda op han er jo pæn og ren, blev jeg sur, meget sur.
Lige bag efter begyndte hun på en laaang snak om at vi kunne få en aflastningsfamilie der kunne tage ham evt til hverdag eller en uge af gangen. (Mikkel er født premature og havde specielle behov det første års tid, han har det stadig, men ikke i så høj grad som før). Jeg bad hende gå og aldrig mere komme her.. (vi fik så en ny sundhedsplejeske) som synes at vi klare det godt.. :)

Knus fra Camilla.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2008

Loggidut

altså...det undre mig lidt...for nu læser jeg at mange af jer havde rundet de 20 da i fik første barn...ja self er man ung...men jeg vil da ikke betegne det som så ung mor igen...ihvertfald ikke for ung...
for man er jo flyttet hjemmefra, er voksen og har lært at tage vare på sig selv...
self er der nok nogle som ikke er så modne igen i den alder, men er de fleste ikke det i den alder?

jeg betegnede slet ikke mig selv som "ung" mor da jeg fik Kasper...jeg var bare mor, og muligvis har jeg haft skyklapper på og ikke lyttet efter hvad folk sagde, men jeg syntes egentlig aldrig jeg har mødt grimme nedsættende bemærkninger, og måske derfor betegner jeg ikke en på 20 for at være for ung til at få børn?

hmmm, sorry, det var et sidespring, men kom lige til at undre mig

Anmeld

10. april 2008

Christinahr

Jeg var 20 da jeg blev gravid og fødte så da jeg var 21 år. Jeg oplever også alle disse spørgsmål, men tænker at folk spørg fordi de nok mener at hvis det var dem selv ville de ikke have kunnet klare det. Ved ikke om jeg drejer den forkert, men mange gange tager jeg det faktisk possitivt at folk spørg(?)

Det eneste der irretere mig lidt er når de spørg om man stadig er sammen med faren, men på den anden side, det tænker jeg jo også selv når jeg møder andre unge mødre - og det er jo bare sådan ren nyssgerighed.

Egentlig skrækkeligt at man selv er ung og så har "fordømme" mod andre unge mødre:(

Anmeld

10. april 2008

SaNiNa

Ja fordomme er der masser af håber ikke jeg selv kommer til at opleve det.
Er virkelig ked af i andre har oplevet det for det er bare ikke acceptabel før hen fik man jo det første barn når man var 18-21...

Men tror nu at tvprogrammet "De unge mødre" er med til at få fordommene ud i verden sad og så det sammen med nogle veninder igår (som ikke ved at vi er i gang med projekt baby) som osse lige pludselig kom med en masse fordomme... Kan da godt se at malou ikke er den mest aktive forældre i sit barns liv men jeg er da 110% sikker på hun elsker han... Lige så meget som os andre hun er jo bare meget ung og stadig en lille pige jo... Vi kan da nok heller ikke klare det til UG der vil da altid kommet et eller andet hvor vi har brug for hjælp

Syntes virkelig I/os som møder fordommene at I/vi skal sige fra... Og så kommer det overhovede ikke andre ved om man stadig er sammen med faderen eller om man vælger en abort (de skal slet ikke spøger til en adort for jeg ved hvad det vil sige og hvor ondt det gør i ens hjerte) for man er helt sikkert en lige så godt mor uden faderen tilstede hverdag...

Sanne "som er så ked af at i oplever fordommen"

Anmeld

10. april 2008

Pia.

Loggidut skriver:

ha ha...ja det er drøn frækt..det med fordomme...og jeg har selv været ung mor, fik mit første barn da jeg var 18.

men så spørger jeg lige i lystige læsere...hvad tænkte i da i læste om hende kvinden som var 60 da hun fik barn?

jeg må indrømme at jeg ikke kan sige mig fri for fordomme....men forsøger at tøjle dem gevaldigt...for jeg har som sagt selv været ung mor, men sørme også gammel...d.v.s. 35 da jeg fik mit sidste barn!

Hvad jeg tænker, jeg tænker stakkels barn som skal vokse op uden en mor... ved da godt alle mødre kan dø - også i en ung alder, men en mor på 60 har nu engang større chance for at gå bort fra sit barn end en mor på 30....

så jeg tænker det er ikke okay... men jeg mener også man skal være ung med sine børn og min grænse for at få børn er nok lidt tidligere end andre ....

Knus Pia

Anmeld

11. april 2008

Nadi

Loggidut skriver:

ha ha...ja det er drøn frækt..det med fordomme...og jeg har selv været ung mor, fik mit første barn da jeg var 18.

men så spørger jeg lige i lystige læsere...hvad tænkte i da i læste om hende kvinden som var 60 da hun fik barn?

jeg må indrømme at jeg ikke kan sige mig fri for fordomme....men forsøger at tøjle dem gevaldigt...for jeg har som sagt selv været ung mor, men sørme også gammel...d.v.s. 35 da jeg fik mit sidste barn!

Som Pernille Aalund sagde TILLYKKE til hende :) men der hvor det bekymre mig er at kvinden højst sandsynligt ikke har så mange år tilbage at leve i. Hvilket både er synd for mor og barn, men de skal da bare nyde den tid de har sammen som vi andre gør med vores børn (L)

Anmeld

11. april 2008

3rollinger

Hejsa Du har fuldkommen ret Loggidut :). Det skal jeg gerne indroemme, at jeg havde fordomme overfor. Og damen var vist endda 67 og fik tvillinger. :'( Ihvertfald hende den spanske. Det er nok uundgaaeligt ikke at have fordomme, men saa maa man lade vaere at kaste dem i hovedet paa dem man har fordomme overfor. Knus Trine [citat][f][småt]Loggidut skriver:[/småt][/f] ha ha...ja det er drøn frækt..det med fordomme...og jeg har selv været ung mor, fik mit første barn da jeg var 18. men så spørger jeg lige i lystige læsere...hvad tænkte i da i læste om hende kvinden som var 60 da hun fik barn? jeg må indrømme at jeg ikke kan sige mig fri for fordomme....men forsøger at tøjle dem gevaldigt...for jeg har som sagt selv været ung mor, men sørme også gammel...d.v.s. 35 da jeg fik mit sidste barn![/citat]

Anmeld

5. maj 2008

Tessa85

jeg var 20 da jeg første gang blev gravid, men tabte barnet, anden gang jeg blev gravid var jeg 21, og hun er planlagt, jeg har også tit fået mange kommentare fra folk ude fra men værst af alt fra min datters farmor!
og hver gang der kommer en dum kommentar blir man bare så pist.
der er mange der mener at unge ikk er egnet til at være gode forældre.
nu er jeg ikk særlig høj og ser også lidt yngre ud end jeg hvilket slet ikk gør det bedere, jeg var en dag ude for at jeg var ude og handle og havde som næsten altid min datter med fordi hun skulle ha nyt tøj, min datter var lidt sur og fordi hun var træt, hun var i sin barnevogn og jeg prøvede gang på gang at ligge hende ned så hun ku sove men hun satte sig op igen hver gang, og der kommer jeg forbi 2 ældre damer der sidder på en bænk, og så ku jeg se ud af øjnkrogen hvordan de stirrede mig ned og så kom kommentaren om at jeg sku da ikk ha fået et barn nu når jeg ikk ku ta mig ordenligt af det! og hvordan min mor dog ku ha fundet på at la mig beholde et barn når jeg selv var et, børn ska ikk ha børn!
og ja det er meget sårende at få kastet sådan kommentar i hovedt, men jeg er vant til det efterhånden, og jeg har også sagt at jeg ikk vil la andre trampe på mig deres mening er deres og den deler jeg ikk med dem for jeg VED jeg er en kanon god mor for min datter, og som min søster siger til mig hvis jeg bliver ked, Linea kan og vil ALDRIG ku få en mor som var bedere end mig, bioloigske mor er og blir altid den bedste lige meget hva alder hun har. husk det tøser, INGEN kan passe, pleje og elsker jeres børn så meget og så godt som i selv;)

men jeg tænker bare på hvordan verden hele tiden forandre sig, og eksperter, siger selv at det er de unge der ska satses på, for det er de unge der ska føre vores alles fremtid videre, og de ser jo gerne der er flere der for børn tidligere altså når de er mellem 20-25år.

Anmeld

23. maj 2008

H+S Skjolgborg.

jeg ville gerne lige skrive min meninge til det her da jeg selv var ldit ung mor da jeg fik min søn fra 7½ år side.
Jeg nået lige af bleve 24 da jeg fik min søn og kommunen sagde jeg hørt under ung mor......
Jeg syntes sku bare man ønske babyen og vil være forældre så kan alle sku hold deres mund i med deres meninger og fordomme i sig selv.
Undskyld mit ord sprog og skrive fejl...
Men om man er 16-45 vokser man sku med opgaven om af være forældre og man lære af sine fejl og det er det der gør en en god mor siger jeg bare...
Om man er 16-45 når man få sit første barn syntes jeg er bedre en ung mor på 16 får et barn ind en gammel kone på 50-? år..
Dog har jeg det også sådan er de par der har svært hved af få børn og få deres i en sent alle er super fint..
Jeg syntes da heller der måtte være en grænse for hvornår det er slut med af få flere børn eller børn jo ældre Men er ind man er i ynger man er hvis man skal vende den på den måde...
syntes dsku af bleve mor som 50 og op efter er for vildt...
min max er 40 her...dog oki lige med 41..
bare min meninge om det...

kender mange der var 16-25 år da de fik den første og ser ikke nået galt i det..

Anmeld

23. maj 2008

H+S Skjolgborg.

P,s ville også lige sige man er da ikke helt ung mor hvis man er over 18... man er jo voksen siger de klog jo...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.