Fordomme.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2008

Honningblomst

[citat][f][småt]FrejaJ skriver:[/småt][/f] altså statestikker !!!!! Statestikken siger at flest børn sulter i afrika !!!! Og så er den ikke længere eller hvad? Det er jo altid en grund til statestikken !!!!' Bliver lidt vred over at du hele tiden hiver statestikken frem.. Hvordan kan det være at statestikken siger at de unge mødre (ved godt du ikke mener alle) klarer sig dårligere en resten af mødrene? Prøv lige at overvej hvilken start mange unge forældre får... Negativ respons fra forældre, venner, og resten af deres omgivelser............ Mange skal konstant høre for at man som ung forældre ikke kan de ene og det andet.. kan sgu godt forstår dem som har svært ved at være stærke og ikke give op, når man bliver bombarderet med negativitet! fedt for dem som får komplimenter og thumps up for dem der uddeler dem! Men helt ærligt... har altid syntes at dem der brugerstatestikken som argument, uden at snakke om grundlaget for statstikken er udvidende. Tækt hvis det hele var så enkelt at man kan sætte punktum på en diskussion ved at skrive faktum eller statestikker ned? Men så enkelt er det GUDSKELOV ikke![/citat] Prøv at trække vejret og tæl til ti...jeg angriber ikke dig eller andre personligt...men jeg refererer udelukkende til fakta og det kan vi to ikke ændre på, vel..;) Jeg er selv ung mor...du...eller det er man vel stadig selvom ens børn er blevet store. Jeg har aldrig følt mig mindre værd og har ejheller haft behov for at beskytte alle de dårlige unge mødre der findes...jeg er sikker på negativ socialarv i mange af de tilfælde har en indflydelse...men ikke desto mindre, så er der faktisk en overvægt af børn og mødre som ikke trives hos de unge. Knus herfra Eva...33 år med søn som bliver 12 år..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2008

charlottekri

jeg tror altså også at der er nogen der vælger at se det negative i folks spørgsmål.... hvorfor ikke bare tænke "nå, og hvad så hvis du synes sådan" og så bare komme videre med sit liv?? der er da igen grund til at hænge sig i bagateller såsom diverse statistikker osv... skid da på dem og tænk at det vil jeg da bare modbevise?? jeg er da 100% sikker på at alle prøver at gøre det så godt de kan og yde deres bedste overfor deres børn!!;) hvis andre mener andet synes jeg at de er snæversynede.... OG LAD DEM DA FOR POKKER VÆRE DET!! det er squ da deres problem(C)
(undskyld bandeordene) :$:P
(H)

Anmeld

9. august 2008

Honningblomst

charlottekri skriver:

jeg tror altså også at der er nogen der vælger at se det negative i folks spørgsmål.... hvorfor ikke bare tænke "nå, og hvad så hvis du synes sådan" og så bare komme videre med sit liv?? der er da igen grund til at hænge sig i bagateller såsom diverse statistikker osv... skid da på dem og tænk at det vil jeg da bare modbevise?? jeg er da 100% sikker på at alle prøver at gøre det så godt de kan og yde deres bedste overfor deres børn!!;) hvis andre mener andet synes jeg at de er snæversynede.... OG LAD DEM DA FOR POKKER VÆRE DET!! det er squ da deres problem(C)
(H)

Ja...det er da dumt at bruge krudt på og der vil altid være nogle der ikke synes man er en god nok mor, kæreste, kone, veninde, kollega osv osv osv..
Knus..

Anmeld

9. august 2008

charlottekri

Eva skriver:

charlottekri skriver:

(H)

Ja...det er da dumt at bruge krudt på og der vil altid være nogle der ikke synes man er en god nok mor, kæreste, kone, veninde, kollega osv osv osv..
Knus..

lige netop, lad dem da have deres mening, når bare man ved med sig selv at man gør sit bedste.
nu får jeg sikkert en røffel, men tror ikke at man ville tage det så tungt hvis der ikke var noget om snakken (at unge mødre nogle gange kikser...) men jeg synes da bare at man skal modbevise det!!!
nu kender jeg et par (snakker dog ikke med dem mere) hvor kvinden fik sit første barn som 16-årig og hun er squ slet ikke egnet til at have børn!!! hun fik et barn mere 3 år efter (jeg lærte hende først at kende lige inden hun fik det andet barn) og knægten fik stadig kun sutteflaske da han var næsten et år hvilket resulterede i meget hård mave, hvor det skulle graves ud med en vatpind... hendes argument var at han ikke gad at spise fast føde selvom når han blev passet ude, så var der slet ingen problemer... de har de 3 af ungerne i aflastning (han har 2 i forvejen) i hverdagene og hver anden weekend... og de arbejder på at få den 4 i aflastning også... og det skal lige siges at hun sidder hjemme hele dagen foran enten pc eller fjernsyn og bare råber af ungerne at de skal gå ind på deres værelse og der ligger næsten konstant en uges opvask i køkkenet og tøj overalt, så man næsten ikke kan gå inde i lejligheden... det siger mig altså at man ikke skulle have fået børn... hvad mener i??(?)
jeg ved selvfølgelig godt at det er tidskrævende at få børn, men der er da vel grænser???

Anmeld

9. august 2008

Honningblomst

charlottekri skriver:

Eva skriver:

charlottekri skriver:

(H)

Knus..

lige netop, lad dem da have deres mening, når bare man ved med sig selv at man gør sit bedste.
nu får jeg sikkert en røffel, men tror ikke at man ville tage det så tungt hvis der ikke var noget om snakken (at unge mødre nogle gange kikser...) men jeg synes da bare at man skal modbevise det!!!
nu kender jeg et par (snakker dog ikke med dem mere) hvor kvinden fik sit første barn som 16-årig og hun er squ slet ikke egnet til at have børn!!! hun fik et barn mere 3 år efter (jeg lærte hende først at kende lige inden hun fik det andet barn) og knægten fik stadig kun sutteflaske da han var næsten et år hvilket resulterede i meget hård mave, hvor det skulle graves ud med en vatpind... hendes argument var at han ikke gad at spise fast føde selvom når han blev passet ude, så var der slet ingen problemer... de har de 3 af ungerne i aflastning (han har 2 i forvejen) i hverdagene og hver anden weekend... og de arbejder på at få den 4 i aflastning også... og det skal lige siges at hun sidder hjemme hele dagen foran enten pc eller fjernsyn og bare råber af ungerne at de skal gå ind på deres værelse og der ligger næsten konstant en uges opvask i køkkenet og tøj overalt, så man næsten ikke kan gå inde i lejligheden... det siger mig altså at man ikke skulle have fået børn... hvad mener i??(?)
jeg ved selvfølgelig godt at det er tidskrævende at få børn, men der er da vel grænser???

Jeg er meget enig i dine betragtelser...
Knus..
(H)

Anmeld

9. august 2008

charlottekri

jeg er da glad for at høre at der er nogen der er fornuftig he he :P
(H)

Anmeld

9. august 2008

Christine

Hmm....jeg tror nu godt man kan regne med statistikker...og selvom man er ung mor, så skal man da ikke lade sig påvirke af det.:)
Lidt ligesom med enlige mødre...der er også en masse statistikker omkring manglende uddannelse osv...men det har jeg da bare tænkt mig at modbevise.
Knus Eva...

Nu har jeg ikke prøvet at være enlig mor. Men jeg synes spørgsmålet "var det planlagt?" til unge mødre er det samme som hvis folk siger "nåh jamen så gad han nok ikke have sex med DIG længere eller hvad?" til enlige mødre.
Det er tilfældigvis bare sådan i mange menneskers øjne at enlige mødre er seje og unge forældre nok ikke har styr på noget..

Og det synes jeg bestemt jeg modbeviser. Jeg er også så heldig at jeg har en rar (men også ung) kæreste og at jeg er i gang med en god uddannelse, så folks fordomme stopper hurtigt så snart de har snaget lidt.
Det er bare ærgeligt man lige skal hive folk ned på jorden på den måde:)

Anmeld

9. august 2008

Honningblomst

Christine skriver:

Hmm....jeg tror nu godt man kan regne med statistikker...og selvom man er ung mor, så skal man da ikke lade sig påvirke af det.:)
Lidt ligesom med enlige mødre...der er også en masse statistikker omkring manglende uddannelse osv...men det har jeg da bare tænkt mig at modbevise.
Knus Eva...

Nu har jeg ikke prøvet at være enlig mor. Men jeg synes spørgsmålet "var det planlagt?" til unge mødre er det samme som hvis folk siger "nåh jamen så gad han nok ikke have sex med DIG længere eller hvad?" til enlige mødre.
Det er tilfældigvis bare sådan i mange menneskers øjne at enlige mødre er seje og unge forældre nok ikke har styr på noget..

Og det synes jeg bestemt jeg modbeviser. Jeg er også så heldig at jeg har en rar (men også ung) kæreste og at jeg er i gang med en god uddannelse, så folks fordomme stopper hurtigt så snart de har snaget lidt.
Det er bare ærgeligt man lige skal hive folk ned på jorden på den måde:)

Tror altså mest det handler om hvilken indgang man har til andre.
Jeg er da også blevet spurgt om det er planlagt og har aldrig nogen sinde taget det som noget negativt...ALDRIG.
Jeg synes da det er et relevant spørgsmål, netop fordi det ikke er normen at blive gravid så tidligt som jeg blev det.
Så jeg har altid svaret og aldrig taget det for andet end det var...tror man skal passe på ikke at tage alt nært og negativt.
Jeg synes det kan virke lidt som om at nogle enlige mødre bare skal finde noget negativitet fra andre...måske skabes det indeni og ud og ikke udefra og ind.
Knus Eva...

Anmeld

10. august 2008

FrejaJ

Jeg kan godt se hvad i Mener... Men ærligt talt altså...
Det er sjovt som denne diskusion deler sig op i to lejre...

Fordi at dem der ikke har oplevet noget negativ, betyder det ikke at der nogen der ikke har oplevet det!!!
Den mødregruppe jeg gik i var fr unge mødre, da jeg helst ville undvære at skulle være sammen med mødre der var i trediverne.. Havde bare mere tilfælles med folk omkring tyverne..
N¨å men... De historier mødrene kunne fortælle var simpelthen så stygge....
Jeg Har altså heller ikke en bekytter trang over for unge mødre meen.. Syntes det er godt at sætte noget fokus på hvordan at verden nogle gange kan behandle en ung vordene mor!!!!!!
Det er ikke så tit at de historier bliver fortalt.. Noget af det gode ved at bliver ældre er at man Forlanger lidt mere respekt og godt kan fortælle en person sådan og sådan.... Hvis jeg idag opleved nogenlunde sådan en historie på kommunen feks ville jeg klage over vedkommende... Kan sgu godt være lidt svært når man er ung at tage sådan noget op.....

Og ang med at jeg skal trække vejret og tælle til ti ???????
Jeg er skam ikke gal... jeg fortsætter bare en diskusion som jeg ikke er helt enig med dig i !

Anmeld

10. august 2008

Honningblomst

FrejaJ skriver:

Jeg kan godt se hvad i Mener... Men ærligt talt altså...
Det er sjovt som denne diskusion deler sig op i to lejre...

Fordi at dem der ikke har oplevet noget negativ, betyder det ikke at der nogen der ikke har oplevet det!!!
Den mødregruppe jeg gik i var fr unge mødre, da jeg helst ville undvære at skulle være sammen med mødre der var i trediverne.. Havde bare mere tilfælles med folk omkring tyverne..
N¨å men... De historier mødrene kunne fortælle var simpelthen så stygge....
Jeg Har altså heller ikke en bekytter trang over for unge mødre meen.. Syntes det er godt at sætte noget fokus på hvordan at verden nogle gange kan behandle en ung vordene mor!!!!!!
Det er ikke så tit at de historier bliver fortalt.. Noget af det gode ved at bliver ældre er at man Forlanger lidt mere respekt og godt kan fortælle en person sådan og sådan.... Hvis jeg idag opleved nogenlunde sådan en historie på kommunen feks ville jeg klage over vedkommende... Kan sgu godt være lidt svært når man er ung at tage sådan noget op.....

Og ang med at jeg skal trække vejret og tælle til ti ???????
Jeg er skam ikke gal... jeg fortsætter bare en diskusion som jeg ikke er helt enig med dig i !

Jeg vil stadig mene at ens verden jo ser ud som man selv opfatter den.
Hvis man føler at andre er efter en pga ens status som ung mor, så tror jeg faktisk man nemt kan finde en masse at blive sur over.
Så jeg mener det handler om personen,..
Eva..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.