KissMeKissMeKissMe skriver:
Jeg har arbejdet flere år i en vuggestue og har aldrig oplevet, at et barn på den måde blev erklæret uegnet til vuggestue. Faktisk har vi kun én gang haft en dreng, som blev nødt til at blive taget ud og det var pga nogle fysiske problemer med immunforsvar, som gjorde, at han ikke kunne være i miljøet sådan rent praktisk.
Der er kæmpe forskel på, hvor let indkøringen er. Nogle børn har brug for meget voksenkontakt og fysisk nærhed. Vi har haft nogle som stort set har været på armen af en voksen det første halvår. Og ja, det er hårdt, men på et tidspunkt er de klar til at udforske det hele lidt mere selv. Vores til dato hårdeste indkøring er nok en af de drenge, som nyder vuggestuen allermest nu.
Og mht babyer, som sympatigræder. Sådan gør de jo, hvilket er grunden til, at det er et helvede nogle gange at være vuggestuepædagog
. For lige pludselig sidder man med 10 grædende babyer, når det startede med, at én var sur. Vi plejer at dele os op, for ellers får man aldrig ro på flokken
Tror faktisk vi løfter flere øjenbryn over de babyer, som bare leger i ro og mag, mens resten af flokken skriger (oftest er det 3. børn. Man kan TYDELIGT mærke forskel).
Jeg ved ikke, om dit barn fejler noget, men synes godt nok pædagoger osv. har været hurtige til at komme med ideer. I min vuggestue tænker vi aldrig på diagnoser til babyer i hvert fald.
Kære du,
Hvor er det dejligt at høre lidt fra en fagperson også. For det første - du har min fulde respekt for det arbejde, du har! Det er benhårdt med de normeringer der i dag men det lyder som om, at du er et rigtig godt sted 
Det er en sjov beskrivelse, du kommer med af vuggestuer. Det er fuldstændig som at høre min søster, som også selv er vuggestuepædagog og ja, det lyder altså som om at jeres vuggestuer har været helt anderledes end den, som vi ramte.
Der var flere kritikpunkter til vores første pasningstilbud. De havde for mange børn på stuen (og var overnormeret), stod ofte 1 pædagog alene til de 13 børn og flere gange sad de voksne bare og snakkede, imens børnene skreg og skreg. Den epsiode, som jeg husker bedst og som var med til at vi fulgte rådet om privat pasning, det var en tirsdag hvor vi var med til indkøring. Et af børnene sad og skreg alene i 40 minutter i en højstol uden voksenkontakt, og en af de andre dage til indkøringerne måtte vi gå hjem igen fordi de voksne havde for mange skrigende børn.
Der var rigtig mange episoder. En af vuggestuepædagogerne fortalte mig "Hvis du spørger mig, så er det direkte overgreb på børnene at gå i denne her vuggestue" og efter hun sagde det, så satte jeg ikke mine ben i den vuggestue igen! Jeg ville ønske, at jeg bare overdrev, men det løber mig så koldt ned af ryggen når jeg tænker på den skrækkelig institution.
Nu får jeg min dreng screenet, for ja hvis der er særlige behov, så skal vi selvfølgelig kunne støtte ham bedst muligt i disse. Hvis ikke, så ved vi det, og uanset udfaldet vil det afgjort blive nemmere at finde den rigtige pasning til ham.
Det er 'rart' at høre, at vores forløb ikke er normalt og at man ikke normalt giver så let op i en anden institution. Jeg må dog indrømme, at jeg godt nok er blevet skræmt af tanken om vuggestuer efter forløbet her.
Jeg har i øvrigt også haft min søster (som er uddannet pædagog og vuggestuepædagog) til at være her nogle dage sammen med min søn og jeg, for at få hendes syn på sagen. Og hun siger at han kan næsten ikke blive mere normal, så hun tror heller ikke at årsagen skal findes der.