Anonym skriver:
Har før skrevet om min sensitive dreng herinde, som ikke trives i en stor vuggestue. Han kom herefter i privat pasning som gik rigtig godt indtil de blev 3 børn, så begyndte han at være ked af det dernede igen.
Men hvad har jeg af muligheder?
- Jeg har ham skrevet op til max antal dagplejer som man kan, men der er 1,5 års ventetid.
- Har brugt garantiordningen igennem KBH og vuggestuen duede ikke
- Privat børnepasning var næste og sidste mulighed, dette gik fint indtil ordningen begyndte at køre alt for ustabilt
Både vuggestue og passer har anbefalet at han passes i eget hjem, men nu har jeg bestilt tid til en ergo/fysioterepeut som kan se om min dreng mon er særlig sensitiv, som de begge steder også har ment.
Kan jeg så blive nødt til at gå hjemme? Kan jeg måske, hvis han er særlig sensitiv, få en plads hos en dagpleje med erfaring i sensitive børn igennem pladsanvisningen hvis han er særlig sensitiv og springe køen over?
Lige nu går jeg hjemme med ham, men det er der ikke mange fremtidsudsigter i. Økonomien herhjemme skal jo også kunne køre rundt 
Bliver jeg virkelig nødt til at flytte kommune for at få plads? Det skal lige siges at her hvor vi bor er der min. 1+ års ventetid på både vuggestuer og dagplejer fordi her er massivt mangel på pladser.
Alt hjælp modtages med kyshånd 
Hvis han ikke kunne trives i en vuggestue med mange børn, så undrer det mig/bekymrer det mig, at i en privat dagpleje, hvor der blev tre børn, at han ikke trives der?
Der er rimelig stor forskel på de to ting, hvad angår mængden af børn
Er det din egen vurdering, at han er særlig sensitiv? Eller har du papir på det, fra fagfolkene?
Hvis det var mig ville jeg fortsætte i den private dagpleje hvor han er nu, tror ikke det gavner ham at komme et tredje sted hen.
Nogle børn kan godt være kede af det i meget lang tid, har selv oplevet det med en pige, hun var ulykkelig i over et halvt år, men nu fungerer det bare så godt for hende og d voksne.