Hvad har jeg af muligheder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.884 visninger
44 svar
66 synes godt om
28. januar 2017

Anonym trådstarter

Har før skrevet om min sensitive dreng herinde, som ikke trives i en stor vuggestue. Han kom herefter i privat pasning som gik rigtig godt indtil de blev 3 børn, så begyndte han at være ked af det dernede igen.

Men hvad har jeg af muligheder?

• Jeg har ham skrevet op til max antal dagplejer som man kan, men der er 1,5 års ventetid.
  • Har brugt garantiordningen igennem KBH og vuggestuen duede ikke
  • Privat børnepasning var næste og sidste mulighed, dette gik fint indtil ordningen begyndte at køre alt for ustabilt

Både vuggestue og passer har anbefalet at han passes i eget hjem, men nu har jeg bestilt tid til en ergo/fysioterepeut som kan se om min dreng mon er særlig sensitiv, som de begge steder også har ment.

Kan jeg så blive nødt til at gå hjemme? Kan jeg måske, hvis han er særlig sensitiv, få en plads hos en dagpleje med erfaring i sensitive børn igennem pladsanvisningen hvis han er særlig sensitiv og springe køen over?

Lige nu går jeg hjemme med ham, men det er der ikke mange fremtidsudsigter i. Økonomien herhjemme skal jo også kunne køre rundt 

Bliver jeg virkelig nødt til at flytte kommune for at få plads? Det skal lige siges at her hvor vi bor er der min. 1+ års ventetid på både vuggestuer og dagplejer fordi her er massivt mangel på pladser.

Alt hjælp modtages med kyshånd 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2017

Aristocats

Jeg kan ikke forstå, hvordan en ergo eller fysioterapeut skulle kunne vurdere, om din søn er såkaldt "særligt sensitiv"? At være særligt sensitiv er jo udelukkende et personlighedstræk på lige fod med ekstrovert/introvert for eksempel og absolut ikke en diagnose, og derfor kan du højst sandsynligvis absolut ingen goder få i forhold til et forspring i forhold til en plads. 

Anmeld Citér

28. januar 2017

Englehår

Profilbillede for Englehår

Og du bor ikke i en kommune hvor man kan  få tilskud til pasning af eget barn? 

Håber at du finder en god løsning 

Anmeld Citér

28. januar 2017

EnGodMor

Anonym skriver:

Har før skrevet om min sensitive dreng herinde, som ikke trives i en stor vuggestue. Han kom herefter i privat pasning som gik rigtig godt indtil de blev 3 børn, så begyndte han at være ked af det dernede igen.

• Jeg har ham skrevet op til max antal dagplejer som man kan, men der er 1,5 års ventetid.
  • Privat børnepasning var næste og sidste mulighed, dette gik fint indtil ordningen begyndte at køre alt for ustabilt

Både vuggestue og passer har anbefalet at han passes i eget hjem, men nu har jeg bestilt tid til en ergo/fysioterepeut som kan se om min dreng mon er særlig sensitiv, som de begge steder også har ment.

Kan jeg så blive nødt til at gå hjemme? Kan jeg måske, hvis han er særlig sensitiv, få en plads hos en dagpleje med erfaring i sensitive børn igennem pladsanvisningen hvis han er særlig sensitiv og springe køen over?

Lige nu går jeg hjemme med ham, men det er der ikke mange fremtidsudsigter i. Økonomien herhjemme skal jo også kunne køre rundt 

Bliver jeg virkelig nødt til at flytte kommune for at få plads? Det skal lige siges at her hvor vi bor er der min. 1+ års ventetid på både vuggestuer og dagplejer fordi her er massivt mangel på pladser.

Hvis han ikke kunne trives i en vuggestue med mange børn, så undrer det mig/bekymrer det mig, at i en privat dagpleje, hvor der blev tre børn, at han ikke trives der? 

Der er rimelig stor forskel på de to ting, hvad angår mængden af børn

Er det din egen vurdering, at han er særlig sensitiv? Eller har du papir på det, fra fagfolkene? 

Hvis det var mig ville jeg fortsætte i den private dagpleje hvor han er nu, tror ikke det gavner ham at komme et tredje sted hen. 

Nogle børn kan godt være kede af det i meget lang tid, har selv oplevet det med en pige, hun var ulykkelig i over et halvt år, men nu fungerer det bare så godt for hende og d voksne.

Anmeld Citér

28. januar 2017

Babilooo

At være særligt sensitiv er jo ikke en diagnose .... har du fået lave en sanseprofil på ham..? Det kan sige meget om hvad der specielt er udfordringen. Det svarer ikke til om man er udadvendt eller indadvendt. At man ikke har et "normalt" sanseapparat kan jo gøre at man bliver overstimuleret eller ikke reagerer nok i nogle situationer.  Jeg ville få en ergoterapeut til at lave en profil og komme med redskaber. Det har hjulpet os. Vi har også en søn der har sanseudfordringer.  

Anmeld Citér

28. januar 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Nu kan jeg ikke lade være: men alle børn er særlig sensitive. 

Hvor lang tid gik han i vuggestue og hvor lang tid i dagpleje med 3 børn før han blev taget ud igen? 

Anmeld Citér

28. januar 2017

Anonym trådstarter

Aristocats skriver:

Jeg kan ikke forstå, hvordan en ergo eller fysioterapeut skulle kunne vurdere, om din søn er såkaldt "særligt sensitiv"? At være særligt sensitiv er jo udelukkende et personlighedstræk på lige fod med ekstrovert/introvert for eksempel og absolut ikke en diagnose, og derfor kan du højst sandsynligvis absolut ingen goder få i forhold til et forspring i forhold til en plads. 

Vi har netop fået en ergo/fys terepeut for at kortlægge om min søn "kun" er særlig sensitiv eller om han har andre områder, hvorpå han kræver nogle særlige hensyn som man ikke ville kunne få i en alm. dagpleje eller vuggestue.

Anmeld Citér

28. januar 2017

Anonym trådstarter

Englehår skriver:

Og du bor ikke i en kommune hvor man kan  få tilskud til pasning af eget barn? 

Håber at du finder en god løsning 

Desværre ikke i Københavns Kommune men mange tak for de søde ord 

Anmeld Citér

28. januar 2017

Anonym trådstarter

EnGodMor skriver:

Hvis han ikke kunne trives i en vuggestue med mange børn, så undrer det mig/bekymrer det mig, at i en privat dagpleje, hvor der blev tre børn, at han ikke trives der? 

Der er rimelig stor forskel på de to ting, hvad angår mængden af børn

Er det din egen vurdering, at han er særlig sensitiv? Eller har du papir på det, fra fagfolkene? 

Hvis det var mig ville jeg fortsætte i den private dagpleje hvor han er nu, tror ikke det gavner ham at komme et tredje sted hen. 

Nogle børn kan godt være kede af det i meget lang tid, har selv oplevet det med en pige, hun var ulykkelig i over et halvt år, men nu fungerer det bare så godt for hende og d voksne.

Imens jeg mener at du har fuldstændig ret, er beslutningen om ikke at fortsætte hos dagplejen ikke taget på eget intiativ. Dagplejeren mente at nogle børn bare ikke fungerer i de pasningstilbud, der i dag tilbydes, og at vores søn absolut ville have bedst af at blive passet hjemme til han var klar til andet.

Derfor har jeg selv kontaktet en professionel til at få ham screenet for, om der er behov for særlige hensyn ift. pasning.

Anmeld Citér

28. januar 2017

Anonym trådstarter

Smølfine123 skriver:

At være særligt sensitiv er jo ikke en diagnose .... har du fået lave en sanseprofil på ham..? Det kan sige meget om hvad der specielt er udfordringen. Det svarer ikke til om man er udadvendt eller indadvendt. At man ikke har et "normalt" sanseapparat kan jo gøre at man bliver overstimuleret eller ikke reagerer nok i nogle situationer.  Jeg ville få en ergoterapeut til at lave en profil og komme med redskaber. Det har hjulpet os. Vi har også en søn der har sanseudfordringer.  

Hej og tak for et rigtig konstruktivt svar  Jeg har netop iværksat dit forslag, men da min søn kun er 13 måneder synes ergo/fys at det var for tidligt at udarbejde en sanseprofil til ham.

Derimod ville kun først lige møde ham for at screene, om der er nogle træk vi skal være opmærksomme på og hvis ja, så starte et forløb derhenne for bedst muligt at kunne styrke ham og hjælpe ham med at komme ud på den anden side.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.