Hvad har jeg af muligheder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123
Anonym skriver:

Det var faktisk et rigtig godt indspark og tusind tak for det. Jeg tror på min dreng er helt normal og lige som han skal være, men jeg vil bare så nødigt stå om tre år for så at opdage, at han måske havde nogle udfordringer der skulle være taget hånd om tidligere.

Ergoterepeuten sagde også, at man skulle tage det med et gran salt. Hun sagde også at det var alt for tidligt at lave en sanseprofil på et barn under 2,5 år, så i første omgang ville hun bare gerne lige møde ham og screene ham for, om der overhoved var grund til at gå videre med noget.

Jeg er også rigtig stolt af, at han reagerer, for som du siger er det det lille barns måde at kommunikere på når noget føles utrygt. Det håber jeg også fremgår af tråden, at jeg reagerer på når min søn så tydeligt har signaleret sin utryghed dernede.

Nu får vi en status på onsdag og alt efter udfaldet af det, så vil næste skridt være at finde den rigtige pasningsform til min søn. Her vil jeg så absolut ikke haste noget som helst igennem - det skal være det helt rigtige sted, han havner, for han skal ikke igennem flere skift nu. Og om dette så må tage et halvt år, so be it.

Hvis den rigtige institution ligger på Frederiksberg eller Vanløse, så tager vi det med. Vores passer lå 1 time væk fra os hver vej, så det er ingen hæmsko 

Tak for de søde ord og for et godt indspark 

Du lyder så fornuftig. Rigtig meget held og lykke

men husk det helt rigtige sted findes ikke der vil altid være ulemper. Det gælder om at finde det sted hvor mavefornemmelsen er god!

men hvis jeg var dig ville jeg ringe til både frb og Kbh pladsanvisning og fortælle din historie og høre om de kan hjælpe  jeg har før hørt dem trylle lidt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2017

SPJ85

Der findes vuggestuer i Kbh., hvor børn der eks er meget sensitive kan blive anvist til. Jeg vil råde dig til at tage kommunen ind over nu, tror ikke pladsanvisningen alene kan hjælpe med at finde en plads nu, når han ikke er skrevet op. Også hvis der ingenting er med ham, så har i jo stadig brug for pasning på baggrund af en særlig situation 

Anmeld Citér

29. januar 2017

Anonym trådstarter

SPJ85 skriver:

Der findes vuggestuer i Kbh., hvor børn der eks er meget sensitive kan blive anvist til. Jeg vil råde dig til at tage kommunen ind over nu, tror ikke pladsanvisningen alene kan hjælpe med at finde en plads nu, når han ikke er skrevet op. Også hvis der ingenting er med ham, så har i jo stadig brug for pasning på baggrund af en særlig situation 

Hej og tak for svar.

Pladsanvisningen må kunne bistå med at finde en plads. I første omgang tror jeg det er vigtigt at få afklaret om der er nogle særlige hensyn, for hvis ja vil det jo have betydning for hvilken type pasning han skal i.

Hvordan tænker du at kommunen skal indover? Undskyld at jeg spørger så direkte, det er selvfølgelig for at få klarlagt mulighederne:-)

Anmeld Citér

29. januar 2017

Anonym trådstarter

Mariehøne123 skriver:

Du lyder så fornuftig. Rigtig meget held og lykke

men husk det helt rigtige sted findes ikke der vil altid være ulemper. Det gælder om at finde det sted hvor mavefornemmelsen er god!

men hvis jeg var dig ville jeg ringe til både frb og Kbh pladsanvisning og fortælle din historie og høre om de kan hjælpe  jeg har før hørt dem trylle lidt.

Rigtig mange tak og du har helt ret 

Anmeld Citér

29. januar 2017

Aristocats

Hov, jeg er lige kommet i tanke om noget. Har du overvejet en Steiner institution? Der er tit og ofte et meget mindre antal af børn. Dog er ulempen at der tit er ufattelig lang ventetid, men undersøg det - det er altid et forsøg værd og eventuelt også noget du kan overveje i forhold til børnehave for eksempel. 

Anmeld Citér

30. januar 2017

Anonym trådstarter

Bare lige en update; Min arbejdsgiver er gået ind i sagen og hvis jeg ikke selv får held efter på onsdag ift pasning, så overtager de gerne derfra 

Anmeld Citér

31. januar 2017

Anonym trådstarter

Bare lige en update; Min arbejdsgiver er gået ind i sagen og hvis jeg ikke selv får held efter på onsdag ift pasning, så overtager de gerne derfra 

Og en opdatering mere  Vi står nr 16 på venteliste til en dagpleje (jeg har haft ham skrevet op til dagpleje længe) og hvis alt går godt med børne ergo/fys imorgen, så kunne et drømmescenarie være at gå hjemme med min søn i nogle måneder indtil der blev en ledig plads hos dagplejen, hvor han stadig ville være i et mindre, trygt miljø.

Det er vigtigt at nævne i denne sammenhæng, at årsagen til opsigelse med passeren lå i at ordningen kørte alt for ustabilt og hun kunne ringe efter mig, selvom min dreng havde haft en god dag og der ikke havde været noget. Derfor duede ordningen ikke. Det stod på længe og jeg følte, at jeg var for "nem" at ringe efter - min dreng hyggede sig næsten altid når jeg kom og hentede ham. 

Anmeld Citér

1. februar 2017

Anonym trådstarter

Kære alle,

Så fik vi svar idag. Tak for støtten og alle de gode råd, dem sætter vi pris på. Min søn blev med det samme vurderet til særlig sensitiv og overreagerer på høje eller pludselige lyde, for mange visuelle indtryk mv. og skal se nye personer an før social interaktion. 

Jeg har fået udarbejdet et skriv fra hans terepeut som jeg vil bruge til at søge dispensation således at kommunen vil kunne finde et pasningstilbud, der kan imødekomme hans behov. Særlig sensitivitet er bla en af de opgivede grunde på KK.dk til at ansøge om dispensation.

Det er et personlighedstræk som vil følger ham hele livet, og i de rette rammer er der også mange positive sider i det at være meget sensitiv.

Han starter derfor i et forløb (egen betaling) hos terapeuten og vil to gange om måneden komme  i terapeutisk behandling således at han vil være bedre klædt på til at begå sig i miljøet med støj og mange indtryk.

Jeg føler mig rigtig lettet over at få besked, mest af alt så jeg nu med en terepeut i baghånden kan vælge den rigtige løsning til min søn.

Jeg ville lige opdatere tråden, hvis andre skulle komme i en lignende situation en dag :-)

Anmeld Citér

11. februar 2017

Anonym trådstarter

Og så lige en opdatering herfra; Jeg har fået godkendt dispensation til min søn og der arbejdes på at finde en egnet plads til ham, ud fra de behov han har. Dette vil en pædagogisk konsulent sørge for at finde og så vil vi få tilbudt pladsen.

Håber det er det rigtige sted for ham nu efter de her oplevelser :-(

Anmeld Citér

7. marts 2017

Anonym trådstarter

Aristocats skriver:

Jeg kan ikke forstå, hvordan en ergo eller fysioterapeut skulle kunne vurdere, om din søn er såkaldt "særligt sensitiv"? At være særligt sensitiv er jo udelukkende et personlighedstræk på lige fod med ekstrovert/introvert for eksempel og absolut ikke en diagnose, og derfor kan du højst sandsynligvis absolut ingen goder få i forhold til et forspring i forhold til en plads. 

Blot til orientering, så er særlig sensitiv netop en årsag til at søge om dispensation. Det ville jeg bare lige gøre opmærksom på i tilfælde af at andre i lignende situation skulle tro at det ikke var. 

Fortsat god aften :-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.