Nu siger jeg noget, som måske ikke er rart at høre. Egentlig kan jeg ikke forstå, at der ikke er noget ppr inde over, hvis dit barn end ikke i så lille en kontekst kan fungere. Det der er så bekymrende omkring hele det her fokus på "særligt sensitiv" er dels, at det ikke er en diagnose men behandles som så, og så det massive problem, at når børn er så 'stærkt sensitive', så dækker det med jævne mellemrum over noget helt andet, for eksempel en diagnose inden for autismespektret. Mange af de "særligt sensitive" træk man ser, er netop præcis de samme tegn og symptomer, som man ser hos børn med autisme, aspergers mv. Derfor er der virkelig en risiko i at tænke, at det 'bare' er sensitivitet, fordi man risikerer at overse børnepsykiatriske lidelser, som barnet faktisk kunne få hjælp og støtte til. Og en ergo eller fys er ikke kvalificerede til at vurdere børnepsykiatriske diagnoser. De kan sagtens lave sanseprofiler, de kan konstatere hvordan sanseindtryk er vældig overstimulerende for barnet. Men dette vil også være tilfældet for mange børn med diagnoser inden for autismespektret.
jeg prøver ikke gøre dig nervøs, men det undrer mig enormt meget, at når dit barn har det så vanskeligt du beskriver, at man ikke har overvejet at få PPR ind over og få udredt, om der ligger andet bag. Måske er det fordi han er blevet passet privat? Jeg ville nok prøve at tage fat i dem selv.
Håber i finder en holdbar løsning. Jeg synes ikke det er en holdbar løsning kun med et lille pasningstilbud uden andet, fordi han på et tidspunkt skal i børnehave og skole med mange børn, og derfor synes jeg det er vigtigt BÅDE at tage hensyn og afdække hvad der er los for at hjælpe ham på lang sigt og ikke bare i nuet.
Anmeld
Citér