Hvad har jeg af muligheder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2017

Anonym trådstarter

Aristocats skriver:

Hov, jeg er lige kommet i tanke om noget. Har du overvejet en Steiner institution? Der er tit og ofte et meget mindre antal af børn. Dog er ulempen at der tit er ufattelig lang ventetid, men undersøg det - det er altid et forsøg værd og eventuelt også noget du kan overveje i forhold til børnehave for eksempel. 

Tak, det vil jeg bestemt undersøge 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2017

Anonymor

Nu siger jeg noget, som måske ikke er rart at høre. Egentlig kan jeg ikke forstå, at der ikke er noget ppr inde over, hvis dit barn end ikke i så lille en kontekst kan fungere. Det der er så bekymrende omkring hele det her fokus på "særligt sensitiv" er dels, at det ikke er en diagnose men behandles som så, og så det massive problem, at når børn er så 'stærkt sensitive', så dækker det med jævne mellemrum over noget helt andet, for eksempel en diagnose inden for autismespektret. Mange af de "særligt sensitive" træk man ser, er netop præcis de samme tegn og symptomer, som man ser hos børn med autisme, aspergers mv. Derfor er der virkelig en risiko i at tænke, at det 'bare' er sensitivitet, fordi man risikerer at overse børnepsykiatriske lidelser, som barnet faktisk kunne få hjælp og støtte til. Og en ergo eller fys er ikke kvalificerede til at vurdere børnepsykiatriske diagnoser. De kan sagtens lave sanseprofiler, de kan konstatere hvordan sanseindtryk er vældig overstimulerende for barnet. Men dette vil også være tilfældet for mange børn med diagnoser inden for autismespektret.

jeg prøver ikke gøre dig nervøs, men det undrer mig enormt meget, at når dit barn har det så vanskeligt du beskriver, at man ikke har overvejet at få PPR ind over og få udredt, om der ligger andet bag. Måske er det fordi han er blevet passet privat? Jeg ville nok prøve at tage fat i dem selv.

Håber i finder en holdbar løsning. Jeg synes ikke det er en holdbar løsning kun med et lille pasningstilbud uden andet, fordi han på et tidspunkt skal i børnehave og skole med mange børn, og derfor synes jeg det er vigtigt BÅDE at tage hensyn og afdække hvad der er los for at hjælpe ham på lang sigt og ikke bare i nuet. 

Anmeld Citér

8. marts 2017

Anonym trådstarter

Anonymor skriver:

Nu siger jeg noget, som måske ikke er rart at høre. Egentlig kan jeg ikke forstå, at der ikke er noget ppr inde over, hvis dit barn end ikke i så lille en kontekst kan fungere. Det der er så bekymrende omkring hele det her fokus på "særligt sensitiv" er dels, at det ikke er en diagnose men behandles som så, og så det massive problem, at når børn er så 'stærkt sensitive', så dækker det med jævne mellemrum over noget helt andet, for eksempel en diagnose inden for autismespektret. Mange af de "særligt sensitive" træk man ser, er netop præcis de samme tegn og symptomer, som man ser hos børn med autisme, aspergers mv. Derfor er der virkelig en risiko i at tænke, at det 'bare' er sensitivitet, fordi man risikerer at overse børnepsykiatriske lidelser, som barnet faktisk kunne få hjælp og støtte til. Og en ergo eller fys er ikke kvalificerede til at vurdere børnepsykiatriske diagnoser. De kan sagtens lave sanseprofiler, de kan konstatere hvordan sanseindtryk er vældig overstimulerende for barnet. Men dette vil også være tilfældet for mange børn med diagnoser inden for autismespektret.

jeg prøver ikke gøre dig nervøs, men det undrer mig enormt meget, at når dit barn har det så vanskeligt du beskriver, at man ikke har overvejet at få PPR ind over og få udredt, om der ligger andet bag. Måske er det fordi han er blevet passet privat? Jeg ville nok prøve at tage fat i dem selv.

Håber i finder en holdbar løsning. Jeg synes ikke det er en holdbar løsning kun med et lille pasningstilbud uden andet, fordi han på et tidspunkt skal i børnehave og skole med mange børn, og derfor synes jeg det er vigtigt BÅDE at tage hensyn og afdække hvad der er los for at hjælpe ham på lang sigt og ikke bare i nuet. 

Jeg forstår godt din tanke bag og den har jeg også haft.

åHan starter i en vuggestue m. Erfaring indenfor netop HSP som er valgt på baggrund af en faglig vurdering.

Vores fys har netop arbejdet med diagnosebørn og på børne psyk. og hun mener absolut ikke at der er andet end HSP - hun har bl.a. autister til dagligt i sin praksis :-)

Men tak for indsparket og god morgen 

Anmeld Citér

8. marts 2017

Aprilbaby2015

Anonym skriver:

Desværre ikke i Københavns Kommune men mange tak for de søde ord 

Er du sikker.?, for min veninde bor i Københavns kommune og for tilskud for at gå hjemme med sin søn, da hun gerne vil undgå insti. Før hendes er 3 år. 

Anmeld Citér

8. marts 2017

CBbaby

Minapril2015 skriver:

Er du sikker.?, for min veninde bor i Københavns kommune og for tilskud for at gå hjemme med sin søn, da hun gerne vil undgå insti. Før hendes er 3 år. 

Det kan man godt - jeg kender op til flere, som gør det.;

Taget fra kbhs kommunes hjemmeside:

Hvem kan benytte Privat dagpleje? 
Du kan vælge at passe dit eget barn og et barn til i dit eget hjem. Du skal selv finde det andet barn du skal passe, og derefter skal I sammen udfylde ansøgningsskemaet og sende det til dit lokale dagplejekontor. Hvis du har to børn under tre år, kan du også blive Privat dagplejer for dem. 

Ansættelsesforhold og løn
Som Privat dagplejer indgår du en kontrakt med dagplejekontoret. Du får et månedligt vederlag på 14.642 kr. hvor 56 % af bruttolønnen er fradragsberettiget. Det koster 3.199 kr. om måneden at få passet sit barn i Privat dagpleje. Den private dagplejer betaler også for sit eget barn. 

De får et godt netværk via hjemmesider og facebook. Så de mødes med andre flere gange om ugen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.