Dagpleje mor og private besøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2017

Anonym

Så længe besøgene ikke går ud over børnene er det helt ok. 

Som flere skriver har en dp mor en laaaang uge i forhold til os andre da hun skal dække flere timer end på et normalt job og hun skal vel også have lov at se venner og familie?! 

Helt ærligt.  Hvis det er så stort et problem så vælg vuggestue.  Det er en institution.  Det andet er et hjem. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2017

Anonym

Ønsker en lille spire.. skriver:

Jeg tænker, at dagplejemoderen jo egentlig er på arbejde, ligesom alle andre mennesker- vi andre har da heller ikke lige veninder med på arbejdet?? 

Nej, men du har mulighed for at mødes med dine veninder i din frokostpause. Den mulighed har en dagplejer ikke.

Anmeld Citér

13. januar 2017

TNBC

Ønsker en lille spire.. skriver:

Jeg tænker, at dagplejemoderen jo egentlig er på arbejde, ligesom alle andre mennesker- vi andre har da heller ikke lige veninder med på arbejdet?? 

Nej, men der er flere i en vs, og man kan se veninder i pausen, og vs personale arbejder ikke fra 6.30 til 17.30(kan ikke huske hvad dps tider præcis er), alene. Der er ikke meget tit til andre end dp børn, så er de kommer forbi, ser jeg ikke noget forkert.
Og jeg har da også været i en vs hvor personalets børn kom forbi(ikke bare 5min), familie eller venner til dem kom forbi...

Og man kan jo ikke forbyde folk at komme på besøg, bare fordi man arbejder i eget hjem, der bor jo også andre mennesker i huset, hvad med deres venner, børnernes venner? Skal man bare ignorer dem, fordi man passer børn? (så længe at børnene ikke bliver ignoreret..)

Anmeld Citér

13. januar 2017

anjo01

alenemor42 skriver:

Så skulle du nok have valgt en vuggestue. 

Dp arbejder 48 timer og det er trods alt deres hjem 

Ja, det er deres hjem, men de er trods alt stadig på arbejde.

Anmeld Citér

13. januar 2017

TNBC

anjo01 skriver:

Ja, det er deres hjem, men de er trods alt stadig på arbejde.

Ja, det er man også når man har pause(på arbejdsplads), men man kan da stadigvæk få besøg eller ordne ting, hun kan bare ikke forlade huset, så folk kommer til hende, og gætter på at det er eftermiddagen, sidst på dagen.
De kan jo have en aftale og personen er kommet lidt tidligere eller bare lige kommet forbi. Hvis Dp mor først slutter sin arbejdsdag kl.17:30, så er der måske ikke lige så mange der lige kan komme forbi der. Det er jo ikke fordi de sidder og drikker kaffe, mens børnene leger. Hun er der jo stadigvæk, hun har bare en veninde der også.

Bare fordi man arbejder, må man ikke snakke med nogen der ikke er arbejdsrelateret..??

De går hjemme, så er det vel at gøre det så hjemmeligt som muligt.
Jeg gætter ikke på at der kommer en hver eneste dag, det er en gang i mellem og det er ikke hele dagen, det er omkring når børnene bliver hentet. Vi kender ikke grunden til at hun er der.. Og det er der heller ikke grund til, så længe det ikke går ud over børnene.

Anmeld Citér

13. januar 2017

Fru Hansen

Jeg er selv dagplejer. For mig er det vigtigt at være professionel når jeg er på arbejde og også at vise forældrene at jeg er professionel. 

Jeg har få enkelte gange haft besøg af min mor i arbejdstiden,  hun bor langt væk og et besøg hos os nødvendiggør ofte en overnatning. Som regel er hun her i en weekend,  men ankommer måske fredag eftermiddag,  eller tager hjem mandag formiddag. Oftest  er hun enten inde i stuen for sig selv og ser tv, eller også deltager hun i mit arbejde. Vi sidder ikke of holder kaffe-hygge. 

Min mand deltager også i dagplejens liv hvis han har en fridag. 

Børnene elsker det :-) og jeg elsker det :-)

Da jeg blev ansat blev der indhentet straffeattest og børneattest på både mig og min mand samt min datter der er over 15 år.

Da jeg var på barsel besøgte jeg ofte mine kolleger og gav en hånd med, naturligvis drak vi da også kaffe, men der var ingen børn der blev forsømt - tværtimod kunne vi netop lave endnu flere gode aktiviteter,  fordi vi var to voksne til 5-6 børn.

Anmeld Citér

14. januar 2017

2721

Det eneste der for mig springer i øjnene er at hun putter børnene. At hun er der sludre og fx sad med på gulvet eller lign ville ikke røre mig, men At putte, skifte, give mad eller lign er over min grænse.

Anmeld Citér

14. januar 2017

MorAugust2017

Nej, men du har mulighed for at mødes med dine veninder i din frokostpause. Den mulighed har en dagplejer ikke.

Det passer så ikke helt for alle, jeg er pædagog og skal stå til rådighed i mine pauser. Jeg har altså ikke mulighed for at mødes med veninder i min frokostpause. Sådan er det så vidt jeg ved for mange offentlig ansatte��

Anmeld Citér

16. januar 2017

Anonym

MorAugust2017 skriver:

Det passer så ikke helt for alle, jeg er pædagog og skal stå til rådighed i mine pauser. Jeg har altså ikke mulighed for at mødes med veninder i min frokostpause. Sådan er det så vidt jeg ved for mange offentlig ansatte��

Men hvor mange offentlige ansatte arbejder 48 timer i ugen lige om en dagplejer? 

Anmeld Citér

16. januar 2017

MorAugust2017

Anonym skriver:

Men hvor mange offentlige ansatte arbejder 48 timer i ugen lige om en dagplejer? 

Nu var der jo i dette tilfælde ikke tale om hvor mange timer man arbejder, men en konstatering af at ikke alle bare kan mødes med veninderne i deres frokostpause, hvilket var det det der blev påstået. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.