Dagpleje mor og private besøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2017

Baby2017

Min mor er dagplejemor.  

Hun har ikke som sådan veninder på besøg i arbejdstiden men det sker der kigger nogle venner forbi og henter eller afleverer noget,  ellers er det kun kollegaer og dw hjælper jo hinanden med deres børn. 

Jeg er vokset op med at mon mor er dagplejemor og jeg har altid hjulpet og leget med børnene.  F. Eks. Når hun putter så holdt jeg øje,  frem for at der ingen var.  Det samme er gældende i dag hvis jeg besøger hende. 

Jeg synes ikke det er mærkeligt med besøg, kun hvis det går ud over kvaliteten i at passe børn og det tvivler jeg nu på da de fleste gerne giver en hjælpende hånd. 

Du skal huske at det er et privat hjem og ikke en institution 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2017

Babilooo

Må jeg spørge hvorfor det kan være grunden til at fravælge vuggestue?

i mine pigers institution kommer der altså ikke fremmede private veninder på besøg og sidder med børnene. 

Der er selvfølgelig forskel på institutioner, men tænker det alligevel er i de færreste der må komme private venner og veninder ind og hygge på stuen til medarbejderne. 

Nej jeg forstå heller ikke hvorfor det skulle være grunden til at fravælge vuggestue....?

I de år vi har haft børn i vuggestue og børnehave har det været de sammen på stuerne stort set - og de sidder ved Gud ikke bare og tøsestladre med en kop kaffe. Jeg ser dem være meget aktive med børnene. Og mine børn har også kendt og været trygge ved pædagogerne fra de andre stuer. 

Jeg synes tvært imod at det har været dejligt med flere valgmuligheder. Det er jo ikke alle voksne børnene kan med - nogen er der bedre kemi med. Jeg synes det er fint i vuggestuen at de derfor kan søge den ud af fx tre voksne de har det bedst med.

Anmeld Citér

13. januar 2017

Mor1986

BAre min tanke.

du skriver hun er tidligere dagplejere. Kunne det tænkes hun måske savner sit job og børnene og derfor ofte besøger jeres dagplejemor for at få mulighed for at hygge lidt med ungerne? 

Her hvor vi bor blev en dagpleje mor fyret pga manglende børn. Hun kom dog hver uge i legestuen og da hun så blev ansat som den børnene kom hos ved sygdom så var alle børnene trygge ved hende. 

Anmeld Citér

13. januar 2017

Beem82

Min dagplejemor har af og til besøg af sine forældre eller svigerforældre i arbejdstiden, og det har jeg det fint med. Min datter oplever at fremmede kan være søde og sjove og jeg tænker derfor det vil gøre hende mere tryg omkring folk i det lange løb. Og den ene gang min datter havde det skidt og ikke kunne rumme hendes gæster fik jeg det at vide.

Hun har også fire børn selv og de har venner med hjem. Igen super, da dp-børnene bare synes det er ekstra leg og opmærksomhed til dem.

Jeg har ikke oplevet at hun har haft veninder på besøg, men det vil heller ikke gøre mig noget så længe jeg ikke  fornemmer at der kaffesladder i den og børnene overses.

Jeg kan netop godt lide det, at dagplejen er mere uhøjtidelig og afslappet, det er et hjem og det er den hjemmelige tummerum mit barn involveres i.

Ang skader/ansvar ved uheld, så er jeg overbevist om at det er der styr på. Har derfor ikke spurgt ind til det.

Anmeld Citér

13. januar 2017

Anonym

Hm, altså, jeg synes også, det er fint. 

Jeg kan dog godt se, at det potentielt kunne være et problem. Mit barn var meget bange for fremmede, og det tog rigtigt meget energi fra hende, da hun startede i dagpleje, hvis hun skulle forholde sig til andre voksne end dagplejeren. Dagplejeren var rigeligt! Der måtte dagplejemor i starten bede folk om ikke at komme på besøg, eller i hvert fald ikke at opsøge mit barn.

Det et noget andet med de andre beboere i huset, for dem så hun jo tit og blev derfor hurtigere tryg ved.

Anmeld Citér

13. januar 2017

A-1995

kan se jeg har det lige modsat end de fleste andre herinde.. 

Jeg ville ikke synes det var ok. Når mine børn er i dagpleje så er dagplejemor på arbejde, og skal ikke have veninder på besøg. Det tager da uden tvivl noget opmærksomhed fra børnene... Jeg ville ikke bryde mig om det. 

Anmeld Citér

13. januar 2017

Anonym

Anonym skriver:

Min søn er startet i dagpleje i december. Dagpleje-mor er rigtigt sød, og han er et stort smil når han ankommer, og han er glad, når han er hjemme igen. 

To gange jeg har hentet ham har der dog været en af dagplejens veninder.  

1 gang jeg mødte hende, ankom hun, sagde Hej og så gik hun på dagpleje mors opfordring ind og puttede med en af de store drenge. 

2 gang jeg mødte hende var hun der allerede. Hun stod i køkkenet og vaskede op, men kom ud og fortalte at min søn havde siddet lidt hos hende i dag. 

Jeg kan godt forstå, at dagpleje-mor glæder sig til at få voksen-selskab, men jeg kan ikke lade være med at undres? Er det egentlig okay? 

Jeg overlader jo mit barn i min dagplejemors varetægt, og forventet at det er hende, eller andre ansat i dagplejen der håndtere ham. Ikke alle mulige random mennesker.. Måske jeg bare er en "snerpet 1. Gangs mor".. tænker umildbart ikke jeg vil påtale det, men gå efter et hodt samarbejde.

men derfor vil jeg stadig gerne høre jeres mening :-)

Min søn er 7 mdr gammel. 

Vil bare lige informere lidt 

Det er tilladt for en dagplejemor at få besøg, så længe det ikke er ofte, og så længe det ikke går ud over hendes arbejde. 

Det skal dog helst ikke være forskellige hvergang, da ungerne ikke skal møde så mange forskellige. 

Anmeld Citér

13. januar 2017

migxher

Jeg ville synes det var fint hvis hun er flink og ansvarlig og omgås ungerne på en ordentlig måde jeg kunne forstå hvis det var forskellige mennesker der kom i tide og utide, men hvis det er den samme veninde og børnene er vandt til hende, så tænker jeg da bare det er hyggeligt. Hvis bare sidder og sladre uden at dp mor holder øje med de små, så er det selvfølgelig ikke okay.

Anmeld Citér

13. januar 2017

anjo01

Min søn skal starte i dagpleje til april, og jeg ville på ingen måde synes det er i orden. Jeg har valgt denne dagpleje ud fra visse kriterier, og finder det faktisk utrygt, at vildt fremmede (for mig og mit barn) kommer i hjemmet uden min viden. I en vuggestue ved du, at der er pædagoger, og der er sikkert også billeder af dem. Skal dp have hyggebesøg, må det foregå i hendes egen tid. Havde hun arbejdet i en vuggestue, måtte hun jo heller ikke have besøg. Det korte af det lange er, at jeg gerne vil vide hvem der omgås mit barn. Der er jo heller ikke indhentet en straffeattest på dagplejemorens veninder.

Anmeld Citér

13. januar 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123
(august) skriver:

Må jeg spørge hvorfor det kan være grunden til at fravælge vuggestue?

i mine pigers institution kommer der altså ikke fremmede private veninder på besøg og sidder med børnene. 

Der er selvfølgelig forskel på institutioner, men tænker det alligevel er i de færreste der må komme private venner og veninder ind og hygge på stuen til medarbejderne. 

Skrivefejl jeg mente selvfølgelig fravælge dagpleje

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.