Dagpleje mor og private besøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.548 visninger
42 svar
57 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. januar 2017

Anonym trådstarter

Min søn er startet i dagpleje i december. Dagpleje-mor er rigtigt sød, og han er et stort smil når han ankommer, og han er glad, når han er hjemme igen. 

To gange jeg har hentet ham har der dog været en af dagplejens veninder.  

1 gang jeg mødte hende, ankom hun, sagde Hej og så gik hun på dagpleje mors opfordring ind og puttede med en af de store drenge. 

2 gang jeg mødte hende var hun der allerede. Hun stod i køkkenet og vaskede op, men kom ud og fortalte at min søn havde siddet lidt hos hende i dag. 

Jeg kan godt forstå, at dagpleje-mor glæder sig til at få voksen-selskab, men jeg kan ikke lade være med at undres? Er det egentlig okay? 

Jeg overlader jo mit barn i min dagplejemors varetægt, og forventet at det er hende, eller andre ansat i dagplejen der håndtere ham. Ikke alle mulige random mennesker.. Måske jeg bare er en "snerpet 1. Gangs mor".. tænker umildbart ikke jeg vil påtale det, men gå efter et hodt samarbejde.

men derfor vil jeg stadig gerne høre jeres mening :-)

Min søn er 7 mdr gammel. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Det kan jeg godt forstå du har der lidt sjovt med. Det ville jeg også have og sådan noget er præcis grunden til vi fravalgte vuggestue. 

På mange måder kan det jo være rigtig godt hvis hun leger med børnene mv 2 voksne er jo bedre end en, men det kan jo også være skidt hvis de to voksne bare sladrer. 

Hvis hun kommer tit tror jeg jeg ville spørge dp mor om det og høre hvad det er for noget. 

Anmeld Citér

12. januar 2017

Nel

Jeg har ikke barn endnu og dermed ingen erfaring med institutioner, så det her er et rent hypotetisk svar

Men jeg ville også have det liidt underligt med det. Altså, man vil jo gerne vide hvem det er man overlader sit barn til. Også selvom der kan være flere forskellige personer i en alm. vuggestue, så er det vel alle nogen som man ved er ansat og som der ligesom er overblik over, hvis nu der skulle ske uheld. Hvad nu hvis dagplejemorens veninde kommer til at tabe dit barn.. hvad så? jeg tænker bare lige højt her, hehe. 

Er der egentlig nogle generelle regler inden for arbejdet som dagplejemor?

Anmeld Citér

12. januar 2017

Anonym trådstarter

Tak for svar - rart at vide at jeg måske ikke er så snerpet alligevel. 

Og gode spørgsmål, der bliver stillet. Nogle der kender reglerne? Hvad fx hvis mit barn kommer til at ødelægge noget af hendes? Briller, telefon, m.m. Og så selvfølgelig, hvis der nu skulle ske noget med mit barn. 

Måske er det relevant at nævne at hun blev præsenteret som tidl. Dagplejemor.. men uanset hvad, så er hun jo ikke dagpleje mor alligevel, og har ingen relation til mit barn. 

Anmeld Citér

12. januar 2017

Anonym

Altså jeg tænker, at 2 voksne omkring børnene er da bedre end 2 voksne der bare sidder og sladre, du aner jo heller ikke hvad de laver.

jeg er nok mest til at jeg synes du er lidt snerpet omkring det, du har jo kun hvad du tror de laver i hovedet, frem for at spørge dem. 

Jeg tænker at så længe din søn er glad når han kommer der og glad når du skal hente så er dit barn ikke påvirket af at veninden er der.

skulle man så også være fornærmet over forældre der snakker ekstra godt med pædagogerne omkring andet end bare børnene når de bringer eller henter. 

Anmeld Citér

12. januar 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Altså jeg tænker, at 2 voksne omkring børnene er da bedre end 2 voksne der bare sidder og sladre, du aner jo heller ikke hvad de laver.

jeg er nok mest til at jeg synes du er lidt snerpet omkring det, du har jo kun hvad du tror de laver i hovedet, frem for at spørge dem. 

Jeg tænker at så længe din søn er glad når han kommer der og glad når du skal hente så er dit barn ikke påvirket af at veninden er der.

skulle man så også være fornærmet over forældre der snakker ekstra godt med pædagogerne omkring andet end bare børnene når de bringer eller henter. 

Jeg forstår ikke rigtig, at udskriver at kun har for tanke hvad jeg tror de laver. 

Jeg forventer, selvfølgelig at hun/de er opmærksomme på børnene, præcis ligesom hun er, når vi hyggesnakker ved hentning. Derudover nævner jeg ikke, at jeg tror de laver alt muligt. 

Selvfølgelig er det vigtigste at han trives, også derfor jeg allerede har besluttet mig for ikkenat benævne det. 

Jeg var interesseret i at høre jeres mening omkring situationen, fordi jeg kan mærke at jeg tænker over det. 

Men din mening er selvfølgelig velkommen. 

Anmeld Citér

12. januar 2017

NaUlHa

Min søn er startet i dagpleje i december. Dagpleje-mor er rigtigt sød, og han er et stort smil når han ankommer, og han er glad, når han er hjemme igen. 

To gange jeg har hentet ham har der dog været en af dagplejens veninder.  

1 gang jeg mødte hende, ankom hun, sagde Hej og så gik hun på dagpleje mors opfordring ind og puttede med en af de store drenge. 

2 gang jeg mødte hende var hun der allerede. Hun stod i køkkenet og vaskede op, men kom ud og fortalte at min søn havde siddet lidt hos hende i dag. 

Jeg kan godt forstå, at dagpleje-mor glæder sig til at få voksen-selskab, men jeg kan ikke lade være med at undres? Er det egentlig okay? 

Jeg overlader jo mit barn i min dagplejemors varetægt, og forventet at det er hende, eller andre ansat i dagplejen der håndtere ham. Ikke alle mulige random mennesker.. Måske jeg bare er en "snerpet 1. Gangs mor".. tænker umildbart ikke jeg vil påtale det, men gå efter et hodt samarbejde.

men derfor vil jeg stadig gerne høre jeres mening :-)

Min søn er 7 mdr gammel. 

Jeg ville også syntes det var mærkeligt når det var en veninde til dagplejeren, men på den anden side, så der hvor min datter går, der er dagplejerens Mand vinterfyret og derfor går han hjemme. Jeg ville jo ikke have noget i mod han lige hjalp min dagplejer med forskellige ting i arbejds dagen 

Jeg ville helt klart spørge lidt ind til det, nu er jeg meget nysgerrig af natur og er ikke red for at sprøge. Det kunne jo være der lå mere bag end veninde hygge i dagplejerens arbejdstid 

Anmeld Citér

12. januar 2017

alenemor42

Min dagpleje mor har engang imellem besøg af en veninde og jeg syntes det er vildt hyggeligt og hun leger med ungerne og de kender hende. 

Ser det slet ikke som et problem 

Anmeld Citér

13. januar 2017

Hck

Profilbillede for Hck

Jeg kan ikke se noget problem i det, synes faktisk at det må være hyggeligt for børnene. Min gamle dagplejemor havde da også besøg en gang i mellem, og ungerne elskede det. Så længe det stadigvæk er dem der er i fokus, tror jeg kun der er fordele ved det. 

Anmeld Citér

13. januar 2017

(august)

Det kan jeg godt forstå du har der lidt sjovt med. Det ville jeg også have og sådan noget er præcis grunden til vi fravalgte vuggestue. 

På mange måder kan det jo være rigtig godt hvis hun leger med børnene mv 2 voksne er jo bedre end en, men det kan jo også være skidt hvis de to voksne bare sladrer. 

Hvis hun kommer tit tror jeg jeg ville spørge dp mor om det og høre hvad det er for noget. 

Må jeg spørge hvorfor det kan være grunden til at fravælge vuggestue?

i mine pigers institution kommer der altså ikke fremmede private veninder på besøg og sidder med børnene. 

Der er selvfølgelig forskel på institutioner, men tænker det alligevel er i de færreste der må komme private venner og veninder ind og hygge på stuen til medarbejderne. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.