Dagpleje mor og private besøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2017

Babilooo

Mariehøne123 skriver:

Skrivefejl jeg mente selvfølgelig fravælge dagpleje

Ahhh ok

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2017

alenemor42

anjo01 skriver:

Min søn skal starte i dagpleje til april, og jeg ville på ingen måde synes det er i orden. Jeg har valgt denne dagpleje ud fra visse kriterier, og finder det faktisk utrygt, at vildt fremmede (for mig og mit barn) kommer i hjemmet uden min viden. I en vuggestue ved du, at der er pædagoger, og der er sikkert også billeder af dem. Skal dp have hyggebesøg, må det foregå i hendes egen tid. Havde hun arbejdet i en vuggestue, måtte hun jo heller ikke have besøg. Det korte af det lange er, at jeg gerne vil vide hvem der omgås mit barn. Der er jo heller ikke indhentet en straffeattest på dagplejemorens veninder.

Så skulle du nok have valgt en vuggestue. 

Dp arbejder 48 timer og det er trods alt deres hjem 

Anmeld Citér

13. januar 2017

Ønsker en lille spire..

Jeg tænker, at dagplejemoderen jo egentlig er på arbejde, ligesom alle andre mennesker- vi andre har da heller ikke lige veninder med på arbejdet?? 

Anmeld Citér

13. januar 2017

alenemor42

Ønsker en lille spire.. skriver:

Jeg tænker, at dagplejemoderen jo egentlig er på arbejde, ligesom alle andre mennesker- vi andre har da heller ikke lige veninder med på arbejdet?? 

Det er vel lige gyldigt hvad vi andre har og gør på vores arbejdsplads. Den er anderledes hos dp end for de fleste af os så det har ikke rigtig nogen sammenligning.

Forstår ikke problemet... så længe ungerne bliver passet som de skal 

Anmeld Citér

13. januar 2017

Anonym

Ønsker en lille spire.. skriver:

Nej, men hvor mange af os står til rådighed og har vores hjem åbent 48 timer om ugen?

Må indrømme at med to dagplejebørn og dagplejere i min familie, ser jeg intet problem i at der kommer der kommer andre voksne i deres hjem mens mine børn er der. De er der jo ikke i flere timer, og det er ofte mennesker som børnene lærer at kende, da det er personer der er vigtige i DP-mors liv. 

Så længe det ikke er en banegård... 

Anmeld Citér

13. januar 2017

B&J

Nu bar det her så dagplejermors mand som var der ind i mellem og hjalp bagt rugbrød og boller og legede med børne og de var i skuret for at bygge osv. Hvis de hygger sig om børne kan jeg ikke se det store problem i det 

Anmeld Citér

13. januar 2017

MysteriousAngel

Anonym skriver:

Min søn er startet i dagpleje i december. Dagpleje-mor er rigtigt sød, og han er et stort smil når han ankommer, og han er glad, når han er hjemme igen. 

To gange jeg har hentet ham har der dog været en af dagplejens veninder.  

1 gang jeg mødte hende, ankom hun, sagde Hej og så gik hun på dagpleje mors opfordring ind og puttede med en af de store drenge. 

2 gang jeg mødte hende var hun der allerede. Hun stod i køkkenet og vaskede op, men kom ud og fortalte at min søn havde siddet lidt hos hende i dag. 

Jeg kan godt forstå, at dagpleje-mor glæder sig til at få voksen-selskab, men jeg kan ikke lade være med at undres? Er det egentlig okay? 

Jeg overlader jo mit barn i min dagplejemors varetægt, og forventet at det er hende, eller andre ansat i dagplejen der håndtere ham. Ikke alle mulige random mennesker.. Måske jeg bare er en "snerpet 1. Gangs mor".. tænker umildbart ikke jeg vil påtale det, men gå efter et hodt samarbejde.

men derfor vil jeg stadig gerne høre jeres mening :-)

Min søn er 7 mdr gammel. 

Min dp-mor havde også engang imellem familiemedlemmer på besøg men jeg syntes ikke at min datter led nød. Tværtimod. Hun var glad og dp-mor kunne stadig give god feedback hver dag alligevel 

Anmeld Citér

13. januar 2017

Myrgel

Med en arbejdstid på 48 timer i ugen har en dagplejer ikke meget "jeg tid" så jeg synes det er ok hun har besøg af og til. 

Så længe det ikke er mange forskellige personer i tide og utide. Det lyder ikke til at hun sidder og snakker sådan at det går ud over børnene. 

Synes faktisk det lyder som om veninden er lidt en hjælpende hånd, i samme stil som dagplejernes mand eller større børn kan være :-)

Anmeld Citér

13. januar 2017

Ciss

Grunnen til at folk vælger dp  fremfor vs er vel for en stor del at det er mere som et hjem end som en institution. Da må man vel finde sig i, at der kan komme andre mennesker/familie. Det gør der jo i et hjem.

Jeg forstår bekymringen ved, at der pludselig er andre voksne omkring barnet også. Samtidig er det problematisk at avgrense andre personers ret til at komme forbi, da det jo faktisk er dp-morens hjem.

Anmeld Citér

13. januar 2017

Goggelogge

For mig er en dagplejedag næsten det samme som atvære hjemme. De skal føle sig trygge og være van til andre mennesker.

hos vores gamle dagpleje mor kom både venner og familie en gang imellem forbi og det at da bare så hyggeligt og børnene lærte flere mennesker at kende - samt vores dagplejemors døtre forgudede børnene.. så kan ikke se hvad der er så dårligt ved det. Så længe de er glade, rene og mætte

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.