What to do?? Konfirmation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123
Anonym skriver:

Syntes ærlig talt du er lidt nedlandende. Her lever vi ikke fattigt men så sandelig heller ikke i luksus. Og nej vi ville ikke bare kunne spare 10000 kr op. Shit en masse penge. Ikke alle der ikke lige har råd er uansvarlige og laver impulskøb. Her spare vi hvert år op til jul og div.

hvis dette ikke er muligt for TS bør man respektere dette. 

Det respekterer jeg også men i hendes startindlæg stod der de havde en ok økonomi 

jeg kan ikke udtale mig om din økonomi men jeg fastholder at langt de fleste kan spare rigtig mange penge hvis de yder en indsats. 

Fx omlægning af lån og fordikringstjek giver rigtig mange penge. Madplaner osv kan også give rigtig meget. Spare lidt på tøjindkøb osv  

Det er bestemt ikke for at være nedladende kun for at komme med forslag til løsninger. Jeg tror faktisk de fleste ville få et chok hvis de gennemgik alle udgifter de havde haft på et år hvor meget der ikke er nødvendigt. 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

6. januar 2017

Bananaalice

Profilbillede for Bananaalice

Jeg forstår godt pigerne er bange for, at eftermiddagen efter konfirmationen bare bliver lidt fesen. Alle de andre skal have fest, køres i dyre biler.
I bliver nød til at finde fælles fodslag du og din mand, og så sige til pigerne: I får ikke hver sin fest. Det gør I ikke. Men hvad kan vi gøre efter kirken for at gøre dagen fed alligevel?

For tilbudet fra jer er enten 1 stor fed fest, med kørsel, og alt hvad de kunne drømme om, eller 2 små fester..
De skal lige være obs på, nogen af deres gaver kan vise sig at være fællesgaver alligevel. Det er de i forvejen vant til, desværre. Det er sgu heller ikke nemt at være tvillinger, men I vil jo bare det bedste for dem, mens de får en forståelse af man ikke altid kan få hvad man vil have..

Anmeld Citér

6. januar 2017

Mariehøne123

lineog4 skriver:

Nej tror såmænd ikke du er i mindretal og jeg er jo så endda en af dem der ikke en gang ville bruge 10.000 på en fest så jeg står jo et helt andet sted end dig. Jeg vil hellere give mine værn en ekstra ferie end en ekstra fest og så er det jo egentlig også meget tænkt eksempel for mig for mine børn er jo opdraget og vokset op i en film der prioriterer ferier fx fremfor fester og derfor er de ikke opvokset med store fester og overvejer dem jo nok slet ikke. 

Jeg ville også hellere rejse end holde fester mit bryllup var en tur på rådhuset og en middag. Til gengæld er mit rejsebudget nok højere end de flestes. 

Men det er jo ikke det trådstarter efterspørger og jeg håber da jeg vil imødekomme mine egne børn hvis de reelt ønsker en fest eller andet selvom jeg hellere ville bruge pengene anderledes. Det betyder ikke jeg ville invitere 100 gæster og leje limousine men indenfor rimelighedens grænser ville jeg imødekomme deres ønsker selvom jeg hellere ville noget abdet

Anmeld Citér

6. januar 2017

SofiaMik

Profilbillede for SofiaMik

Jeg tænker, at man måske kunne holde en udemærket fest for hver tvilling ned et budget på omkring 10.000-15.000. F.eks hjemme med mad udefra til 200 kr per kuvert x 40 personer = 8000, tøj til blå mandag og på dagen 2-3000 hertil kommer invitationer og pynt. (ingen limousine, men hvad med at hente konfirmanden på utraditionel måde f eks i trillebør, ladcykel, hest eller lignende? )

For ikke at mor og far og gæster skal blive trætte, kunne man så konfirmere den ene om foråret og den anden om efteråret.

Hvad end i gør, så bliv enige og præsenter to forslag til tvillingerne ud fra jeres økonomiske forudsætninger.

Feks kun 20 gæster til hver fest, ikke dyrt tøj, ingen frisør og afhentning men som festens midtpunkt.

Eller fælles fest med 40 gæster, afhentning i limousine/åben sportsvogn/ hestevogn, frisør og makeup etc. Men dele dagen med søster.

I kunne jo lave hver jeres forslag ud fra det budget i bliver enige om?

Anmeld Citér

6. januar 2017

Aristocats

Jeg kan sagtebs forstå dig og tro mig mine børn lærer også værdien af penge og at de skal sætte pris på at de er priviligeret. 

Jeg har aldrig sagt at de skal have et mini bryllup bare en god fest det kan sagtens gøres billigt hvis man er kreativ 

jeg læser det som om 2 fester er vigtigt for ungerne og ikke vare fordi de kræver ind. Derfor synes jeg de fortjener det

du forkæler sikkert også dine unger og køber ting der ikke er direkte livsnødvendige selvom pengene jo kunne gå til sultne børn i afrika

At jeg forkæler mine unger af og til og selvfølgelig køber ting til dem som ikke er nødvendige er ikke ensbetydende med, at jeg vil sætte mine økonomi over styr for 2 fester og at jeg ikke ville gøre det MEGET klart, at de bare er heldige at de har fået en god fest stillet til rådighed. At jeg så rent faktisk giver penge til sultne børn både i Afrika og andre steder i verden regelmæssigt er en anden snak 

Det er ikke fordi de ikke fortjener en fed fest som de gerne vil have det, men de fortjener samtidig heller ikke mere end hvad pengepungen tillader.  Hvis man skal gøre det kreativt er det eneste muligt i mine øjne faktisk at spare på én af festerne og det er heller ikke fair i mine øjne. Hvis vi nu siger 2 fester, så er der 2x madudbringninger til lad os sige 25-30 kuverter. Det er i hvert fald dobbelt op på et par tusinde kroner - så kan man selvfølgelig lave maden, men det er de færreste der gider at stå med hele det cirkus selv - lad os så sige at de laver maden selv - så er det 2x kæmpe indkøb, selvfølgelig inklusiv drikkevarer, kaffe, kage. Så er det bordpynt og diverse der skal dækkes 2x, med mindre man vil genbruge "det gamle" - det er jo ikke sikkert at de to teenagetøser vælger det samme i forhold til den vigtige selvbestemmelse eller at den ene nu skal nøjes med "resterne", så det bliver helt sikkert også dobbelt op på det. Så er der invitationer med mindre de også vælger at gøre det hele i én samlet invitation fremfor at sende en ud til hver fest. Bare alt det nævnt her er i hvert fald et par tusinde kroner, jeg vil skyde på omkring måske 10.000 plus/minus. Udover det er der selvfølgelig 2x kjoler, sko, eventuelt accessories såsom smykker, blåmandags-tøj samt eventuelt frisørbesøg eller lignende håropsætning. Det løber lynhurtigt op. Jeg har svært ved at se hvordan man kan gøre det decideret billigt med mindre tøserne er enten ligeglad med at nøjes eller om det bliver en totalt cheapskate-fest. 

Anmeld Citér

6. januar 2017

Ciss

Profilbillede for Ciss

I mine øjne er konfirmationen en familiefest. Det er ikke en fed fest med venner. Ja den skal selvfølgelig fejres,  og der er mange traditioner, men det er en feiring,  hvor slægtskab vises frem. For mig betød det,  at jeg måtte finde mig i at være nummer tre i flokken. Også i min konfirmationsfest,  hvor mine ældre søsken helt tydelig kedede sig, for det var jo ikke deres fest. De var der af pligt. Jeg havde heller ikke noget at skulle have sagt om, hvem som var inviteret. Det var besteforældre, faddere og onkler/tanter. Siden jeg er efternøler, var der ingen andre ungdommer på min alder. Kusiner/fætre er på alder med mine ældste søsken. Det var da ikke min drømmefest,  selvom jeg fik lov at bestemme menuen. Men sådan er det med den slags familiemarkeringer. De bliver som de bliver udfra, hvordan familien er skruet sammen. Jeg kan da godt forstå at tvillinger kan have behov for at vise sig som selvstændige individer nogen gange. Jeg synes bare ikke konfirmationer er rette tidspunkt. For deres familie er altså sådan, at de er to, som er lige gamle. 

Så tænker jeg, at de hellere kan få lov til at have hver sin fest for sine særlige venner nogen dage senere. En lidt mere uhøjtidelig fest, som så ikke involverer familien. 

Anmeld Citér

6. januar 2017

lineog4

Profilbillede for lineog4
Mod
Mariehøne123 skriver:

Jeg ville også hellere rejse end holde fester mit bryllup var en tur på rådhuset og en middag. Til gengæld er mit rejsebudget nok højere end de flestes. 

Men det er jo ikke det trådstarter efterspørger og jeg håber da jeg vil imødekomme mine egne børn hvis de reelt ønsker en fest eller andet selvom jeg hellere ville bruge pengene anderledes. Det betyder ikke jeg ville invitere 100 gæster og leje limousine men indenfor rimelighedens grænser ville jeg imødekomme deres ønsker selvom jeg hellere ville noget abdet

Jeg vil gøre meget for mine børn også at lære dem man ikke kan få alt hvad man ønsker sig så de kan klare sig senere i livet uden enten konstant at være skuffede eller stifte gæld fordi alle drømme skal opfyldes. 

Jeg giver den fest jeg kan - kan jo ikke trylle en familie på 50 frem fordi mit barn ønsker en stor fest, jeg kan og vil heller ikke aflyse sommerferien for resten af familien fordi ses kal designer tøj og limousine til for at drømmen opfyldes. 

Mine børn ønsker sig mange ting og oplevelser og nej de får sørme ikke alle ting og oplevelser og på samme måde er drømmen om den perfekte konfirmation heller ikke Per automatik noget der opfyldes og det handler ikke om at jeg vil noget andet, men det handler om realiteter og om vi er familie bestående af 5 og ikke kun det individ der skal fx konfirmeres. 

Men jeg er lige nu med den første "heldig" for hun ønsker ikke ( i hvert fald hvad hun siger) den store fest. Hun ønsker en hyggelig dag eller aften alt efter hendes teater og hun ønsker sig blå mandag eller lilla fredag eller hvad de nu kalder det efterhånden. Så ønsker hun sig penge som tilskud til den rejse til Grønland hun drømmer. 

Og ja du har ret, en del familier kunne være skære det overflødige fra spare op - men det overflødige er jo også en tur i biffen, teaterbilletter, tivolituren,de ekstra nålestribede bukser til teenagerens hverdag, sushikurset min datter og jeg skal på sammen, stoffet som gør jeg kan og stresse ned osv. Og ja så er vi alle forskellige i prioriteringer men for os her hjemme er det vigtigt at hverdagen også bliver noget vores børn og vi husker som fantastisk og den jan da blive så tilpas sur for at kunne spendere 40.000 på en konfirmation så jeg ikke gad. 'En ja der er man forskellig og for os som familie er konfirmationen ikke en stor ting og vi vil hellere have en professionel fotograf til at forevige hverdagen end festen 

og fx de 1800 til limousine (ved godt det ikke we dig), der ville mit svar være det samme som til mange af deres skønne ønsker: ja det kan jeg da godt forstå du gerne vil, men det må vente til du selv har råd!

Anmeld Citér

6. januar 2017

Mariehøne123

lineog4 skriver:

Jeg vil gøre meget for mine børn også at lære dem man ikke kan få alt hvad man ønsker sig så de kan klare sig senere i livet uden enten konstant at være skuffede eller stifte gæld fordi alle drømme skal opfyldes. 

Jeg giver den fest jeg kan - kan jo ikke trylle en familie på 50 frem fordi mit barn ønsker en stor fest, jeg kan og vil heller ikke aflyse sommerferien for resten af familien fordi ses kal designer tøj og limousine til for at drømmen opfyldes. 

Mine børn ønsker sig mange ting og oplevelser og nej de får sørme ikke alle ting og oplevelser og på samme måde er drømmen om den perfekte konfirmation heller ikke Per automatik noget der opfyldes og det handler ikke om at jeg vil noget andet, men det handler om realiteter og om vi er familie bestående af 5 og ikke kun det individ der skal fx konfirmeres. 

Men jeg er lige nu med den første "heldig" for hun ønsker ikke ( i hvert fald hvad hun siger) den store fest. Hun ønsker en hyggelig dag eller aften alt efter hendes teater og hun ønsker sig blå mandag eller lilla fredag eller hvad de nu kalder det efterhånden. Så ønsker hun sig penge som tilskud til den rejse til Grønland hun drømmer. 

Og ja du har ret, en del familier kunne være skære det overflødige fra spare op - men det overflødige er jo også en tur i biffen, teaterbilletter, tivolituren,de ekstra nålestribede bukser til teenagerens hverdag, sushikurset min datter og jeg skal på sammen, stoffet som gør jeg kan og stresse ned osv. Og ja så er vi alle forskellige i prioriteringer men for os her hjemme er det vigtigt at hverdagen også bliver noget vores børn og vi husker som fantastisk og den jan da blive så tilpas sur for at kunne spendere 40.000 på en konfirmation så jeg ikke gad. 'En ja der er man forskellig og for os som familie er konfirmationen ikke en stor ting og vi vil hellere have en professionel fotograf til at forevige hverdagen end festen 

og fx de 1800 til limousine (ved godt det ikke we dig), der ville mit svar være det samme som til mange af deres skønne ønsker: ja det kan jeg da godt forstå du gerne vil, men det må vente til du selv har råd!

Jeg tror vi er enige langt hen ad vejen. 

Jeg synes også de skal lære st de ikke kan få alt. Men hvis det er et rigtig stort oprigtigt ønske de argumenterer godt for ville jeg virkelig prioritere det. Også på bekostning af andre ting. 

Det du ser som unødvendigt luksus fx limousine kan jo give mening for andre mens nogle af de ting du giver dine børn virker overdrevne eller forkælede for andre. Sådan er vi heldigvis så forskellige

Anmeld Citér

6. januar 2017

helle85

Profilbillede for helle85
Anonym skriver:

Shit, jeg er i uvejr med manden herhjemme. 

Vi har to døtre på 12, som skal konfirmeres inden for en overskuelig fremtid. Vi har en fin indkomst, som vi kan leve af, men ikke en som skaber total overflod og derfor har vi de sidste mange år, sparet op til deres store dag, så vi har en fin god sjat penge til den store fest. Så langt så godt.

Vores uenighed viser dog sit grimme ansigt her .. Min mand og jeg har nok taget det lidt som en selvfølge, at vi kun skulle holde en fest, fordi vores døtre er tvillinger, og som de fleste tvillinger gør, fejre ting sammen. MEN.. Vores to preteens af døtre vil pt på ingen måde holde det sammen, og kræver hver deres fest. 

Gør man det??? Eller skal vi som forældre bestemme det, om det skal holdes hver for sig eller sammen? 

Jeg har det jo lidt sådan at vores økonomi på ingen måde ville syntes godt om 2xkonfirmationer, men jeg syntes også lidt det er komplet hul i hovedet at skulle holde to konfirmationer med så kort tid imellem, for de samme mennesker osv. Altså, der er så mange glæder ved tvillinger og være tvillinger, og her vil jeg så mene at her er der så bare et minus - og det er der er nogle ting man bliver nødt til at dele (ligesom sin fødselsdag) og sådan er det bare. 

Men det er min mand dybt uenig i, og mener vi "bare" kan holde to små beskedne fester, end en stor fest hvor intet ville mangle. Hvad har i andre med tvillinger gjort??

Nu har jeg godt nok ikke tvillinger men en pige og dreng med 1 års mellemrum og den ene er skoleudsat så de gå begge i 3 kl bare i a og b. 

Og jeg ville ikke holde 2 fester men prøve at kombinere deres ønsker

mit problem er kun at hvis den ene vil konfirmeres og den anden ikke vil, så skal beløbet deles da den som ikke vil konfirmeres få samme beløb som festen koster på en lukkede konto eller få lov at vælge hvis vi skal opleve noget.

Og indtil vidre tror jeg datteren vil ende med at blive konfirmeret og søn ikke vil. 

Anmeld Citér

6. januar 2017

MorTil4<3

Profilbillede for MorTil4<3
Mine børn er mit et og alt
Anonym skriver:

Shit, jeg er i uvejr med manden herhjemme. 

Vi har to døtre på 12, som skal konfirmeres inden for en overskuelig fremtid. Vi har en fin indkomst, som vi kan leve af, men ikke en som skaber total overflod og derfor har vi de sidste mange år, sparet op til deres store dag, så vi har en fin god sjat penge til den store fest. Så langt så godt.

Vores uenighed viser dog sit grimme ansigt her .. Min mand og jeg har nok taget det lidt som en selvfølge, at vi kun skulle holde en fest, fordi vores døtre er tvillinger, og som de fleste tvillinger gør, fejre ting sammen. MEN.. Vores to preteens af døtre vil pt på ingen måde holde det sammen, og kræver hver deres fest. 

Gør man det??? Eller skal vi som forældre bestemme det, om det skal holdes hver for sig eller sammen? 

Jeg har det jo lidt sådan at vores økonomi på ingen måde ville syntes godt om 2xkonfirmationer, men jeg syntes også lidt det er komplet hul i hovedet at skulle holde to konfirmationer med så kort tid imellem, for de samme mennesker osv. Altså, der er så mange glæder ved tvillinger og være tvillinger, og her vil jeg så mene at her er der så bare et minus - og det er der er nogle ting man bliver nødt til at dele (ligesom sin fødselsdag) og sådan er det bare. 

Men det er min mand dybt uenig i, og mener vi "bare" kan holde to små beskedne fester, end en stor fest hvor intet ville mangle. Hvad har i andre med tvillinger gjort??

ej. der skal dine døtre altså tage sig sammen!! 

Jeg var enebarn da min mor fandt sammen med en mand der også havde en knægt på samme alder, vi blev konfrmeret sammen kun 8 måneder efter vi var flyttet ind, og jeg måtte altså holde festen SAMMEN MED HAM! vi havde en flot hestesko hvor hans familie siden på den ene side og min den anden. 

og det gik altså rigtigt godt og ingen sure miner! 

så de der preeteens, de skal altså tage sig sammen 

Elsker mine børn 

Nick fra 2010 

Lukas fra 2012 

Tvillingerne Jonas og Kamilla 2015 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.