Mariehøne123 skriver:
Jeg ville også hellere rejse end holde fester mit bryllup var en tur på rådhuset og en middag. Til gengæld er mit rejsebudget nok højere end de flestes.
Men det er jo ikke det trådstarter efterspørger og jeg håber da jeg vil imødekomme mine egne børn hvis de reelt ønsker en fest eller andet selvom jeg hellere ville bruge pengene anderledes. Det betyder ikke jeg ville invitere 100 gæster og leje limousine men indenfor rimelighedens grænser ville jeg imødekomme deres ønsker selvom jeg hellere ville noget abdet
Jeg vil gøre meget for mine børn også at lære dem man ikke kan få alt hvad man ønsker sig så de kan klare sig senere i livet uden enten konstant at være skuffede eller stifte gæld fordi alle drømme skal opfyldes.
Jeg giver den fest jeg kan - kan jo ikke trylle en familie på 50 frem fordi mit barn ønsker en stor fest, jeg kan og vil heller ikke aflyse sommerferien for resten af familien fordi ses kal designer tøj og limousine til for at drømmen opfyldes.
Mine børn ønsker sig mange ting og oplevelser og nej de får sørme ikke alle ting og oplevelser og på samme måde er drømmen om den perfekte konfirmation heller ikke Per automatik noget der opfyldes og det handler ikke om at jeg vil noget andet, men det handler om realiteter og om vi er familie bestående af 5 og ikke kun det individ der skal fx konfirmeres.
Men jeg er lige nu med den første "heldig" for hun ønsker ikke ( i hvert fald hvad hun siger) den store fest. Hun ønsker en hyggelig dag eller aften alt efter hendes teater og hun ønsker sig blå mandag eller lilla fredag eller hvad de nu kalder det efterhånden. Så ønsker hun sig penge som tilskud til den rejse til Grønland hun drømmer.
Og ja du har ret, en del familier kunne være skære det overflødige fra spare op - men det overflødige er jo også en tur i biffen, teaterbilletter, tivolituren,de ekstra nålestribede bukser til teenagerens hverdag, sushikurset min datter og jeg skal på sammen, stoffet som gør jeg kan og stresse ned osv. Og ja så er vi alle forskellige i prioriteringer men for os her hjemme er det vigtigt at hverdagen også bliver noget vores børn og vi husker som fantastisk og den jan da blive så tilpas sur for at kunne spendere 40.000 på en konfirmation så jeg ikke gad. 'En ja der er man forskellig og for os som familie er konfirmationen ikke en stor ting og vi vil hellere have en professionel fotograf til at forevige hverdagen end festen 
og fx de 1800 til limousine (ved godt det ikke we dig), der ville mit svar være det samme som til mange af deres skønne ønsker: ja det kan jeg da godt forstå du gerne vil, men det må vente til du selv har råd!
Anmeld
Citér