What to do?? Konfirmation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2017

Anonym

Anonym skriver:

Shit, jeg er i uvejr med manden herhjemme. 

Vi har to døtre på 12, som skal konfirmeres inden for en overskuelig fremtid. Vi har en fin indkomst, som vi kan leve af, men ikke en som skaber total overflod og derfor har vi de sidste mange år, sparet op til deres store dag, så vi har en fin god sjat penge til den store fest. Så langt så godt.

Vores uenighed viser dog sit grimme ansigt her .. Min mand og jeg har nok taget det lidt som en selvfølge, at vi kun skulle holde en fest, fordi vores døtre er tvillinger, og som de fleste tvillinger gør, fejre ting sammen. MEN.. Vores to preteens af døtre vil pt på ingen måde holde det sammen, og kræver hver deres fest. 

Gør man det??? Eller skal vi som forældre bestemme det, om det skal holdes hver for sig eller sammen? 

Jeg har det jo lidt sådan at vores økonomi på ingen måde ville syntes godt om 2xkonfirmationer, men jeg syntes også lidt det er komplet hul i hovedet at skulle holde to konfirmationer med så kort tid imellem, for de samme mennesker osv. Altså, der er så mange glæder ved tvillinger og være tvillinger, og her vil jeg så mene at her er der så bare et minus - og det er der er nogle ting man bliver nødt til at dele (ligesom sin fødselsdag) og sådan er det bare. 

Men det er min mand dybt uenig i, og mener vi "bare" kan holde to små beskedne fester, end en stor fest hvor intet ville mangle. Hvad har i andre med tvillinger gjort??

Sæt jer til bords med et spil matador.

De får hver deres bunke penge, og så kræver far og mor udgifterne dækket.

Så må de forholde sig til de få penge, der er tilbage - og sammenligne med rådighedsbeløbet, hvis udgifterne kun er halvt så store.

Råt for usødet.

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

5. januar 2017

Lucinde

Profilbillede for Lucinde

Jeg ville klart holde 2 fester. Synes det er et mærkeligt krav at gennemtrumfe som forælder, og faktisk netop når det er så stor en begivenhed og ikke bare en fødselsdag, så giver det mening for mig at holde 2.

Naturligvis må pigerne så indstille sig på, at budgettet bliver det mindre.

Anmeld Citér

5. januar 2017

esioul

Profilbillede for esioul
Mod
Føler mig spændt :D
Anonym skriver:

Vi har to døtre på 12, som skal konfirmeres inden for en overskuelig fremtid. Vi har en fin indkomst, som vi kan leve af, men ikke en som skaber total overflod og derfor har vi de sidste mange år, sparet op til deres store dag, så vi har en fin god sjat penge til den store fest. Så langt så godt.

Vores uenighed viser dog sit grimme ansigt her .. Min mand og jeg har nok taget det lidt som en selvfølge, at vi kun skulle holde en fest, fordi vores døtre er tvillinger, og som de fleste tvillinger gør, fejre ting sammen. MEN.. Vores to preteens af døtre vil pt på ingen måde holde det sammen, og kræver hver deres fest. 

Gør man det??? Eller skal vi som forældre bestemme det, om det skal holdes hver for sig eller sammen? 

Jeg har det jo lidt sådan at vores økonomi på ingen måde ville syntes godt om 2xkonfirmationer, men jeg syntes også lidt det er komplet hul i hovedet at skulle holde to konfirmationer med så kort tid imellem, for de samme mennesker osv. Altså, der er så mange glæder ved tvillinger og være tvillinger, og her vil jeg så mene at her er der så bare et minus - og det er der er nogle ting man bliver nødt til at dele (ligesom sin fødselsdag) og sådan er det bare. 

Men det er min mand dybt uenig i, og mener vi "bare" kan holde to små beskedne fester, end en stor fest hvor intet ville mangle. Hvad har i andre med tvillinger gjort??

Forstår ikke lige pointen i to fester.

Jeg tænker altså det er noget som i forældre skal bestemme 

A winner is a dreamer who never gives up          

Anmeld Citér

5. januar 2017

Anonym

Hvis jeg var nær familie var jeg blevet ganske irriteret, hvis jeg skulle møde to gange til konfirmationsfest for to søsken som i udgangspunktet konfirmeres samtidig. Man sætter jo gerne weekenden af til det, og på den årstid er det altid travelt. Jeg arbejder i udgangspunktet ganske mange weekender, så det er også et puslespil i forhold til job. Endnu værre er det jo, hvis noget af familien bor lidt længere væk. Så skal de til at komme reisende to gange.

Og hvis nogen ikke kan komme begge gange, hvordan vælger man så, hvilken fest man skal prioritere?

Jeg tror, jeg ville tage en snak med pigerne og forklare, at når man inviterer til den slags, så gør man det ikke bare for at hovedpersonen skal få lov at være diva for en dag.  Man gør det også for at give gæsterne en god opplevelse.  Alle skal trives. Og skal man invitere, skal man også lægge det op, så gæsterne får det best mulig. 

Jeg havde ikke fundet mig i de primadonanykker. Og så havde jeg nok giver besked på, at jeg ikke har kapacitet til at holde to separate kpnfirmationer oven i hinanden. 

Eventuelt ville jeg have foreslået at lave langbord, hvor de får ansvaret for hver sin halvdel. Pynt, bordkort, bordplan osv. Det er jo helt ok, at de gerne vil gøre ting på sin måde. Men lidt må de altså deles om, for resten af familien skal også fungere.

Anmeld Citér

5. januar 2017

Loa

Profilbillede for Loa
Foto
kan ikke ønske mig mere :)

Hvis jeg var nær familie var jeg blevet ganske irriteret, hvis jeg skulle møde to gange til konfirmationsfest for to søsken som i udgangspunktet konfirmeres samtidig. Man sætter jo gerne weekenden af til det, og på den årstid er det altid travelt. Jeg arbejder i udgangspunktet ganske mange weekender, så det er også et puslespil i forhold til job. Endnu værre er det jo, hvis noget af familien bor lidt længere væk. Så skal de til at komme reisende to gange.

Og hvis nogen ikke kan komme begge gange, hvordan vælger man så, hvilken fest man skal prioritere?

Jeg tror, jeg ville tage en snak med pigerne og forklare, at når man inviterer til den slags, så gør man det ikke bare for at hovedpersonen skal få lov at være diva for en dag.  Man gør det også for at give gæsterne en god opplevelse.  Alle skal trives. Og skal man invitere, skal man også lægge det op, så gæsterne får det best mulig. 

Jeg havde ikke fundet mig i de primadonanykker. Og så havde jeg nok giver besked på, at jeg ikke har kapacitet til at holde to separate kpnfirmationer oven i hinanden. 

Eventuelt ville jeg have foreslået at lave langbord, hvor de får ansvaret for hver sin halvdel. Pynt, bordkort, bordplan osv. Det er jo helt ok, at de gerne vil gøre ting på sin måde. Men lidt må de altså deles om, for resten af familien skal også fungere.

Præcis! 

Og faktisk lidt fedt det med at dekorere i hver sin farve/tema til halvdelen af festen , især hvis de er meget forskellige og den ene er lidt rå og den anden mere blid.... så det blev meget kontraster 

Anmeld Citér

5. januar 2017

MM00

Profilbillede for MM00
Anonym skriver:

Jeg tænker de skal vel konfirmeres i samme kirke? 

Så jeg synes i som forældre skal bestemme at der holdes en fest. Jeg er måske lidt gammel dags med sådan noget. I kunne fx få buffet så begge piger kan vælge noget de kan lide og man kan sagtens sætte to farver sammen på indbydelser osv eller lave halv af hver farve.  

Jeg synes det virker mærkeligt og forkælet med hver deres fest.

Anmeld Citér

5. januar 2017

klmf

Profilbillede for klmf

Som sygeplejerske der arbejder hver 2.weekend er jeg helt træt ved tanken. Enten skal man som gæst bruge 2 af de i forvejen sparsomme weekender på det (måske også køre langt) eller vælge i mellem et søskende par  Ærligt ville jeg nok melde afbud til den ene og så bare trække lod. Det er jo også de samme mennesker man skal være sammen med. 

Hilsen lotchen 

Anmeld Citér

5. januar 2017

Anonym

Anonym skriver:

Mine drenge blev konfirmeret for 1,5 år siden. Vi holdte en fest , de går i klasse sammen. Men egenlig ikke det store sammenhold.

vi prøvede efter bedste evner at opfylde begges ønske i forhold til mad osv ( de er meget forskellige ) havde gode snakke og dialog så det blev en fantastisk dag , de begge nød.

jeg er faktisk splittet angående 2 fester for kan se begge sider . Det virker totalt fjollet ( og uoverskueligt ) at holde 2 fester med sammen gæster . Omvendt havde vi også snakke da de altid har delt alle de dage der skal fejres , kan godt forstå et evt ønske om at " fejres alene " hvis man kan sige det sådan.

som tvillinger følges man jo ofte ad og deler stort og småt. Så tanken om at holde en fest alene kan jeg-fortæller forstå.

her fik vi holdt en god fælles dag hvor begge var glade .

håber I finder en god løsning :-)

Anmeld Citér

5. januar 2017

Anonym

Jeg har ikke tvillinger,  men to børn født på samme dato med tre års mellemrum. 

Vi har altid fejret deres fødselsdage sammen og kun holdt en familie-fest. Forrige år ønskede børnene dog at prøve at have dagen hver for sig. Vi skrev en pæn indbydelse til familien og fortalte om deres ønske. Det blev taget rigtig pænt imod af familien. Vi valgte at holde en fest 14 før selve fødselsdagen og en fest 14 dage efter. Så der var en måned mellem gæsterne. 

Siden dengang har vores børn valgt at fejre dagen sammen. Jeg tror bare at de havde behov for lige at prøve at 'være sig selv'

Kunne et kompromis være at dine børn holder fælles konfirmation og adskilte fødselsdage ? Så de får lov at prøve adskillelsen. 

Ellers ville jeg nok i samarbejde med børnene lægge budget så de kan se hvilke vilkår der vil være for to konfirmationer.

Men du må først og fremmest overveje for hvis skyld festen holdes. Det er helt okay med EN fest på mors og fars vilkår. Så kan børnene vente med at bestemme når de bliver 18 , eller giftes :-) Men det er også okay med TO billige fester på børnenes vilkår. 

Anmeld Citér

5. januar 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Jeg går mod strømmen og siger at hvis det betyder noget for dem ville jeg gøre alt hvad der stod i min magt for at de fik hver deres fest. 

De er tvillinger og deler næsten alt fødselsdage mv så jeg kan godt forstå hvis de vil prøve at være alene i centrum. 

Hvis i havde 2  søskende ville i skulle holde 2 fester så når økonomien ikke er mega stram synes jeg i skal give dem 2 gode fester og spendere lidt mere end ellers. Det er om 2 år så i bør kunne spare op. Og hvis i ikke magter det så hold det ude i byen  

Jeg synes ikke i skal begynde at lokke med en stor fest og snakke økonomi med dem de er kun 12 år og skal ikke få dårlig samvittighed. Synes det er lidt afpresning at sige en stor god fest eller 2 små fester  

Som familiemedlem ville jeg sgu også bakke op og deltage evt. Kan de yderste deltagere blive delt og inviteret til en hver. 

Synes godt nok mange er meget kyniske og rationelle. Det er 14 år det behøver ikke være så rationelt det hele. 

Ellers tænk ud af boksen vi hold fx barnedåb lørdag og storesøsters fødselsdag søndag på et hotel med overnatning for gæster. Vi inviterede ikke så mange men det var mega hyggeligt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.