What to do?? Konfirmation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.467 visninger
57 svar
193 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. januar 2017

Anonym trådstarter

Shit, jeg er i uvejr med manden herhjemme. 

Vi har to døtre på 12, som skal konfirmeres inden for en overskuelig fremtid. Vi har en fin indkomst, som vi kan leve af, men ikke en som skaber total overflod og derfor har vi de sidste mange år, sparet op til deres store dag, så vi har en fin god sjat penge til den store fest. Så langt så godt.

Vores uenighed viser dog sit grimme ansigt her .. Min mand og jeg har nok taget det lidt som en selvfølge, at vi kun skulle holde en fest, fordi vores døtre er tvillinger, og som de fleste tvillinger gør, fejre ting sammen. MEN.. Vores to preteens af døtre vil pt på ingen måde holde det sammen, og kræver hver deres fest. 

Gør man det??? Eller skal vi som forældre bestemme det, om det skal holdes hver for sig eller sammen? 

Jeg har det jo lidt sådan at vores økonomi på ingen måde ville syntes godt om 2xkonfirmationer, men jeg syntes også lidt det er komplet hul i hovedet at skulle holde to konfirmationer med så kort tid imellem, for de samme mennesker osv. Altså, der er så mange glæder ved tvillinger og være tvillinger, og her vil jeg så mene at her er der så bare et minus - og det er der er nogle ting man bliver nødt til at dele (ligesom sin fødselsdag) og sådan er det bare. 

Men det er min mand dybt uenig i, og mener vi "bare" kan holde to små beskedne fester, end en stor fest hvor intet ville mangle. Hvad har i andre med tvillinger gjort??

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

5. januar 2017

FruK

Profilbillede for FruK

Hvad med at tilbyde dem at de selv kan vælge i mellem den store, fælles fest eller de to meget mindre, skrabede fester?

Skal jeg være ærlig ville jeg nok bestemme at der kun blev een fest  - men hvis I kan overskue to (som så kun må koste det halve?), ville jeg da give dem tilbudet. 

Der er jo så lige det, at hvis man skal invitere de samme mennesker til fest to gange, og hver fest kun må koste det halve, så skal der jo skæres endel på gæster, mad, lokaler eller andet. Måske kun halvt så mange gæster - når de nu skal inviteres/bespises to gange...

Anmeld Citér

5. januar 2017

Anonym trådstarter

FruK skriver:

Hvad med at tilbyde dem at de selv kan vælge i mellem den store, fælles fest eller de to meget mindre, skrabede fester?

Skal jeg være ærlig ville jeg nok bestemme at der kun blev een fest  - men hvis I kan overskue to (som så kun må koste det halve?), ville jeg da give dem tilbudet. 

Der er jo så lige det, at hvis man skal invitere de samme mennesker til fest to gange, og hver fest kun må koste det halve, så skal der jo skæres endel på gæster, mad, lokaler eller andet. Måske kun halvt så mange gæster - når de nu skal inviteres/bespises to gange...

Det har jeg præsenteret for dem, at så bliver det på budget hver især og ikke særlig meget sjov og spas udover. Og at de så heller ikke kunne forvente at de sammen mennesker, ville gide/have tid til at komme til de samme begivenheder, to gange på kort tid. Det bider de ikke rigtig mærke i, og tror det fordi de ikke har så vidt et begreb om hvad det vil sige at have en lav-budget konfirmation kontra en alm budget konf. 

Altså og helt ærlig .. JEG orker ikke to konfirmationer!!  Bliver træt allerede ved tanken ved al den forberedelse som følger med

Anmeld Citér

5. januar 2017

Anonym

Anonym skriver:

Vi har to døtre på 12, som skal konfirmeres inden for en overskuelig fremtid. Vi har en fin indkomst, som vi kan leve af, men ikke en som skaber total overflod og derfor har vi de sidste mange år, sparet op til deres store dag, så vi har en fin god sjat penge til den store fest. Så langt så godt.

Vores uenighed viser dog sit grimme ansigt her .. Min mand og jeg har nok taget det lidt som en selvfølge, at vi kun skulle holde en fest, fordi vores døtre er tvillinger, og som de fleste tvillinger gør, fejre ting sammen. MEN.. Vores to preteens af døtre vil pt på ingen måde holde det sammen, og kræver hver deres fest. 

Gør man det??? Eller skal vi som forældre bestemme det, om det skal holdes hver for sig eller sammen? 

Jeg har det jo lidt sådan at vores økonomi på ingen måde ville syntes godt om 2xkonfirmationer, men jeg syntes også lidt det er komplet hul i hovedet at skulle holde to konfirmationer med så kort tid imellem, for de samme mennesker osv. Altså, der er så mange glæder ved tvillinger og være tvillinger, og her vil jeg så mene at her er der så bare et minus - og det er der er nogle ting man bliver nødt til at dele (ligesom sin fødselsdag) og sådan er det bare. 

Men det er min mand dybt uenig i, og mener vi "bare" kan holde to små beskedne fester, end en stor fest hvor intet ville mangle. Hvad har i andre med tvillinger gjort??

Nu har jeg ikke tvillinger, men min venindes søstre går i hver deres klasse (A. og B) skulle konfirmeres med 14 dages mellemrum, og de valgte at holde én fest og så fik de hver en særlig dag hvor bedsteforældrene, onkler og tanter kom og fik lidt ekstra lækker mad.

Anmeld Citér

5. januar 2017

EnGodMor

Profilbillede for EnGodMor
ELSKER mine dejlige børn af hele mit hjerte

Jeg ville fortælle dem budgettet som i har nu, bliver delt i to, og den mængde penge der er til deling, bliver kun det der er og holde fest for. Og fortælle at det bliver på ingen måde en fest med alt sjov og spas, men at det bliver en lille hyggelig fest. 

Og så informerer dem  om at i ikke vil hører noget som helst brok fra dem, hvis en del ikke kan komme til den ene eller anden fest. Og at der kun er de penge som der nu engang er.

Anmeld Citér

5. januar 2017

Loa

Profilbillede for Loa
Foto
kan ikke ønske mig mere :)

Jeg havde nok bestemt som forældre og sagt én fest. Som du skriver, så er det de samme mennesker og den samme dato stort set, det må da være SÅ mærkeligt med to forskellige fester.

Hvorfor ikke gøre noget sjovt ud af det og sig de kan vælge hvert et tema/farve og så gøre lidt ekstra ud af at kombinere de to ting.

Lad dem vælge hver deres mad osv.

Anmeld Citér

5. januar 2017

Muhmi

Profilbillede for Muhmi
Jeg elsker mine børn og min mand højere end noget andet i universet!

Ej dér havde jeg godt nok ikke givet mig... 1 fest.. Det havde været ok hvis det havde været sådan at de ville have hver deres fødselsdag, altså at man holdt det hver sin weekend... Men ikke så stor en fest som konfirmation, der er det altså MOI der bestemmer

-lige til dig.       

Anmeld Citér

5. januar 2017

hekran

Profilbillede for hekran

Seriøst? Jeg har aldrig i mit liv hørt magen. At et par tvillinger vil have hver sin konfirmationsfest lyder helt hen i vejret, urimeligt og totalt uden hensyn for forældrenes økonomi.

Jeg er selv tvilling og det faldt mig aldrig ind ikke at holde fødselsdag og konfirmation med min bror.

De holder vel fødselsdage sammen eller hvordan? Og de kan måske også godt enes? Jeg forstår måske, at de vil føle sig specielle, men tvillinger er altid specielle i kraft af, at de er tvilling 

Jeg synes egentlig ikke, at de skal have lov til at vælge. Det er jo jer, der giver festen og fejrer dem.

Jeg ville ikke gøre det, men det er måske nemt for mig at sige, når det ikke er mine børn. Jeg får lov til at vente 5 år indtil vores mølle begynder at køre.

Konfirmationsfester er blevet et langt teen-egotrip efterhånden og jeg bliver lidt gammelsur 

Anmeld Citér

5. januar 2017

Abracadabra

Profilbillede for Abracadabra

Problemet er, at I forældre er uenige. I skal starte med et fælles fodslag. Hvis din mand fastholder, at der godt må være 2 fester, så må han jo arrangere den ene fest!

Økonomisk kan I jo sige, at I har råd til fx 40 kuverter. Så enten skal det blive en større fest med 40 gæster eller 2 mindre med 20 gæster - spørgsmålet er så, om den ene skal have mors familie med og den anden fars familie? Eller om det skal blive 2 intime kopi-fester med samme mad og samme gæster?

Anmeld Citér

5. januar 2017

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Hvis de skal konfirmeres den samme dag, så skal der selvfølgelig kun være en fest.

Men hvis de ikke skal konfirmeres samme dag så vil jeg sige at der skal holdes 2 fester på budget.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.