Vuggestuen giver mig ondt i maven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.774 visninger
44 svar
53 synes godt om
24. oktober 2016

Anonym trådstarter

Hej igen  Har før skrevet herinde om min søn som har en svær indkøring i vuggestuen.

Herhjemme er han meget nysgerrig, livlig, super glad og vil så gerne snakke og lege/synge/klappe/hoppe/stå/gå mv. Han er 10 måneder og har altid været meget fremme ift sin udvikling, kravlede da han var 5,5 måned hvis det har nogen betydning.

Vuggestuen giver mig dog stadig ondt i maven  Hver gang jeg henter ham (han har dage a 5 timers varighed inkl lur) fortæller de aldrig noget positivt - men nævner at han er årsagen til at de andre børn er begyndt at opføre sig dårligt (dette ordret), at det er det sværeste barn de nogensinde har skulle køre ind i vuggestuen på trods af at samme pædagog ugen forinden sagde 'ork vi har haft meget værre' og det gør mig meget forvirret - for hvad er så det rigtige?

Da jeg hentede ham i fredags sad han alene og hyggede sig på gulvet med legetøj, så helt skidt kan det da ikke være?!  I dag var også god, men jeg skulle stadig høre hvor 'besværlig' og 'svær' han er at køre ind.

Det skal siges at han er 5 måneder yngre end det næst yngste barn og vi startede midt i seperationsfasen med indkøringen..

Når han bliver afleveret skriger han altid og er ked af, at skulle over til sin primære pædagog selvom pædagogen så fortæller at det i løbet af dagen stilner af.

Vi har forsøgt at finde en privat børnepasser og dagplejer var vores oprindelige førsteprioritet, men der er ingen pladser at finde 

Jeg er bare så ked af at min baby på 10 måneder allerede skal i kassen 'svær' og 'besværlig' og som årsag til at de andre børn opfører sig dårligt - kan det virkelig passe? Og hvorfor kan jeg slet ikke kende den dreng herhjemme, som de beskriver i vuggestuen? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2016

esioul

Anonym skriver:

Hej igen  Har før skrevet herinde om min søn som har en svær indkøring i vuggestuen.

Herhjemme er han meget nysgerrig, livlig, super glad og vil så gerne snakke og lege/synge/klappe/hoppe/stå/gå mv. Han er 10 måneder og har altid været meget fremme ift sin udvikling, kravlede da han var 5,5 måned hvis det har nogen betydning.

Vuggestuen giver mig dog stadig ondt i maven  Hver gang jeg henter ham (han har dage a 5 timers varighed inkl lur) fortæller de aldrig noget positivt - men nævner at han er årsagen til at de andre børn er begyndt at opføre sig dårligt (dette ordret), at det er det sværeste barn de nogensinde har skulle køre ind i vuggestuen på trods af at samme pædagog ugen forinden sagde 'ork vi har haft meget værre' og det gør mig meget forvirret - for hvad er så det rigtige?

Da jeg hentede ham i fredags sad han alene og hyggede sig på gulvet med legetøj, så helt skidt kan det da ikke være?!  I dag var også god, men jeg skulle stadig høre hvor 'besværlig' og 'svær' han er at køre ind.

Det skal siges at han er 5 måneder yngre end det næst yngste barn og vi startede midt i seperationsfasen med indkøringen..

Når han bliver afleveret skriger han altid og er ked af, at skulle over til sin primære pædagog selvom pædagogen så fortæller at det i løbet af dagen stilner af.

Vi har forsøgt at finde en privat børnepasser og dagplejer var vores oprindelige førsteprioritet, men der er ingen pladser at finde 

Jeg er bare så ked af at min baby på 10 måneder allerede skal i kassen 'svær' og 'besværlig' og som årsag til at de andre børn opfører sig dårligt - kan det virkelig passe? Og hvorfor kan jeg slet ikke kende den dreng herhjemme, som de beskriver i vuggestuen? 

Ingen børn er besværlige, de har forskellige behov. 

Hvor er det synd for din knægt. 

Jeg ville heller ikke bryde mig om, altid at blive mødt af det negative. Det er så vigtigt at fokusere på det positive og få det fortalt. 

Hilsen en kommende pædagog. 

Anmeld Citér

24. oktober 2016

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Ingen børn er besværlige, de har forskellige behov. 

Hvor er det synd for din knægt. 

Jeg ville heller ikke bryde mig om, altid at blive mødt af det negative. Det er så vigtigt at fokusere på det positive og få det fortalt. 

Hilsen en kommende pædagog. 

Tak for svar, er sikker på du bliver en fantastisk pædagog 

Der er generelt en mærkelig stemning dernede. De brokker sig også til en om mangt og meget, eksempelvis om deres ledelse, den dårlige normering og en masse andre ting.

Det er bare ubehageligt for man er næsten stort set sikker på at blive mødt af det samme negative, hver gang man henter. Det kan jeg holde ud i og med jeg er den voksne, men det er så synd for min dreng at han nu er 'det besværlige barn' som de voksne i øvrigt omtaler ham som på stuen og jeg tænker bare, at det ikke kan være rigtigt at det skal være sådan 

Anmeld Citér

24. oktober 2016

esioul

Anonym skriver:

Tak for svar, er sikker på du bliver en fantastisk pædagog 

Der er generelt en mærkelig stemning dernede. De brokker sig også til en om mangt og meget, eksempelvis om deres ledelse, den dårlige normering og en masse andre ting.

Det er bare ubehageligt for man er næsten stort set sikker på at blive mødt af det samme negative, hver gang man henter. Det kan jeg holde ud i og med jeg er den voksne, men det er så synd for min dreng at han nu er 'det besværlige barn' som de voksne i øvrigt omtaler ham som på stuen og jeg tænker bare, at det ikke kan være rigtigt at det skal være sådan 

Hold da op... Det virker godt nok heller ikke som et rart sted at arbejde og det går helt sikkert ud over børnene også.

Har du snakket med lederen om problemstillingen? 

Det virker til deres arbejdsmiljø, ødelægger rigtig meget. 

Anmeld Citér

24. oktober 2016

FrkHS

Jeg får myrekryb når jeg høre at mine pædagog-kolleger rundt omkring i institutioner er så dybt uprofessionelle at de udtrykker sig på den måde. Direkte at sige han er roden til ondt blandt de andre børn, ligger helt uden for min forstand, at de kan få over deres egne læber. 

Jeg ville i en fart gå til ledelse og udtrykke en klar  undren om den måde de håndtere dit barn og så komme med de helt konkrete eksempler du nævner herinde. For mig siger det meget mere om deres manglende faglighed end noget som helst om din lille søn. Får helt ondt i maven over at i skal igennem sådan en turbulent oplevelse - Følg din mavefornemmelse der siger det føles forkert. Mavefornemmelsen lyver aldrig! Håber det bedste for jer 

Anmeld Citér

24. oktober 2016

baby_drømme

What, hvad sker der lige for de pædagoger?

Jeg ville helt klart tage en snak med lederen, det er da ikke okay det der.. 

Stakkels dig og din søn, håber det hele snart bliver bedre 

Anmeld Citér

24. oktober 2016

tarkoflen

Helt seriøst, hvad er det for nogle udtalelser l møder fra pædagogerne?! Det er da både upædagogisk, useriøst og virkelig uprofessionelt! 

Du skal simpelthen gå til ledelsen og ringe til pladsanvisningen og bede om at l får ham flyttet og det kan kun gå for langsomt! 

Det der er da slet slet ikke ok!

Anmeld Citér

24. oktober 2016

Anonym trådstarter

Hold da op... Det virker godt nok heller ikke som et rart sted at arbejde og det går helt sikkert ud over børnene også.

Har du snakket med lederen om problemstillingen? 

Det virker til deres arbejdsmiljø, ødelægger rigtig meget. 

Tusind tak for hurtigt svar igen  Ja det er desværre en presset hverdag, de har sig, og bortset fra de få negative kommentarer om min søn synes jeg at personalet gør det rigtig godt.

I dag kom jeg dog hjem med et barn som havde indtørret afføring bagi, som krævede 15 minutter i badekarret før det kunne komme af.. Men tænker at det kan ske for selv den bedste, dog er det ikke noget som styrker det positive billede af institutionen  

EDIT: Hov, nej jeg har ikke talt med lederen andet end at jeg altid siger godmorgen når jeg møder hende på gangen. Vi har en enkelt gang snakket lidt om at det er en hård indkøring for min søn, som pædagogerne fortæller hende. Men jeg vil tage en snak med hende.

Anmeld Citér

24. oktober 2016

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Anonym skriver:

Jeg ville helt klart fortælle ledelsen pladsanvisningen at jeg ønsker at tage mit barn og hvorfor. Det lyder som en meget skidt sted i er havnet.

lyt til din mavefornemmelse. Du vil blive positivt overrasket over hvor godt det er når i lander det rigtige sted. Har været rumlen igennem. Det bedste jeg nogensinde har gjort for mig selv og min søn. Dagplejemoderen han blev flyttet fra fik aldrig et nyt barn og blev opsagt kort efter, og min søn stortrivedes fra dag 1 det nye sted.

Anmeld Citér

24. oktober 2016

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Anonym skriver:

Tusind tak for hurtigt svar igen  Ja det er desværre en presset hverdag, de har sig, og bortset fra de få negative kommentarer om min søn synes jeg at personalet gør det rigtig godt.

I dag kom jeg dog hjem med et barn som havde indtørret afføring bagi, som krævede 15 minutter i badekarret før det kunne komme af.. Men tænker at det kan ske for selv den bedste, dog er det ikke noget som styrker det positive billede af institutionen  

EDIT: Hov, nej jeg har ikke talt med lederen andet end at jeg altid siger godmorgen når jeg møder hende på gangen. Vi har en enkelt gang snakket lidt om at det er en hård indkøring for min søn, som pædagogerne fortæller hende. Men jeg vil tage en snak med hende.

Ej det ikke ok med afføring der har siddet så længe.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.