Vuggestuen giver mig ondt i maven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2016

tarkoflen

Anonym skriver:

Tak for indsparket - du har fuldstændig ret. Og vi har virkelig prøvet at være positive men det er svært, når man får sådan nogle beskeder. Jeg har kontaktet en privat dagplejer (endelig en på opslagstavlen!) og krydser fingre for, om hun mon har tid til en kop kaffe 

Jeg krydser alt hvad jeg kan for at l finder en anden løsning, og jeg er nu ret sikker på at pladsanvisningen også vil gøre deres for at hjælpe jer, hvis de får at vide hvad l har været udsat for!

held og lykke med det, jeg håber snart han kan skifte til et skønt sted!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg ville finde et andet sted. Det lyder ikke som en rar vuggestue 

Anmeld Citér

24. oktober 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Tusind tak  Man bliver så ked af at høre, at ens barn ikke trives i sin institution og man overvejer jo næsten, om man bliver nødt til at sige sit job op for at passe guldklumpen.. Men sådan hænger verden jo desværre ikke sammen 

Nej, det er nogle ret ubehagelige beskeder at få og oftest prøver jeg at undgå at tænke for meget over det, men i dag var det bare for meget kontra den besked om, at han var årsag til at de andre børn havde fået en ændret adfærd. Han er 10 måneder og jeg tænker, at det er meget at tilegne en dreng på hans alder.

Tak fordi du skriver det med at det nok nærmere er fagligheden - Jeg forsøger virkelig at gøre alt mit for, at han får så god en dag som muligt. Fx sørger jeg for at følge vuggestuens råd ifm. indkøring, giver ham en solid morgenmad, sørger for at han får en lur inden han kommer og at han har fået noget at drikke lige inden han kommer ind på stuen så han bare er "klar til leg" så at sige. Jeg har svært ved at se, at jeg kan gøre meget mere for at ændre på noget.. Er helt overbevist om at han ikke er tryg nede i instutionen. Sidst måtte de "rive" ham af, fordi han ikke ville slippe mig.

Vi gik ind til det med bedste intentioner og var glade for vuggestuen, men det har ændret sig efter oplevelserne som nævnt i første indlæg.. 

Jeg synes du skal bede om et møde med stuepædagogen og lederen og fortælle dine bekymringer og dine følelser omkring indlæring, deres beskrivelse af dit barn osv. 

Anmeld Citér

24. oktober 2016

MKBP

Profilbillede for MKBP
noder1 skriver:

Hvilken kommune bor du i? I min kommune, er der flere dagplejere, der har ledige pladser. På trods af dette, siger pladsanvisningen, at der kun er vuggestuepladser. Jeg ved ikke, om det er fordi de vil skære ned på antallet af dagplejere, men det er meget beklageligt.

Dybt kritisabelt  Men det er desværre den vej det går...!! Mit eget barn er i dagpleje og ville ikke bytte for noget - både han og vi elsker vores dagpleje  Jeg er selv pædagog i en vuggestue og jeg ville ikke anbefale det, trods vi gør alt det bedste for ungerne, så kan det ikke sidestilles med en dagpleje..- men det er min mening  Og jeg elsker virkeligt mit job og ungerne !!!

//Mette

Anmeld Citér

24. oktober 2016

CBbaby

Der er en del private børnepassere i Kbh. Vores datter er hos verdens  bedste. Aldrig har vi afleveret et grædende eller hentet, fordi indkøringen var totalt på baby præmisser og med totalt respekt. Og nu elsker min datter det! Og vores private er gammel pædagog, hun vil ikke selv arbejde i vuggestue mere, fordi det er for dårlige forhold for pædagoger og børn. 

Kan du ikke finde en privat? Det lyder helt mærkeligt med den institution!!! 

Anmeld Citér

24. oktober 2016

Anonym trådstarter

noder1 skriver:

Ja, der ved jeg selvfølgelig ikke hvordan tingene hænger sammen. Det er bare så ærgerligt, at man ikke kan få en dagplejemor, når ens lille barn har brug for lidt ekstra tryghed og mere hjemlige rammer.

Jeg er meget enig men tak for tanken og forslaget 

Anmeld Citér

24. oktober 2016

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Jeg krydser alt hvad jeg kan for at l finder en anden løsning, og jeg er nu ret sikker på at pladsanvisningen også vil gøre deres for at hjælpe jer, hvis de får at vide hvad l har været udsat for!

Tusind tak! Krydser fingre. Tjekker oplagstavlen dagligt, det må og skal lykkedes.. Gruer for jeg starter på job om lidt og han så skal til at være der endnu længere 

Anmeld Citér

24. oktober 2016

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg ville finde et andet sted. Det lyder ikke som en rar vuggestue 

Tak for tanken, er så enig..  Vi kæmpede med næb og klør for overhoved at få en pasningsmulighed (via garantiordningen) så det med at finde et andet sted indenfor nærmeste fremtid er stort set umuligt selvom vi prøver 

Det er også derfor vi har været der 'så længe' med de forudsætninger, i forhåbningen om at han ville begynde at trives der fordi vi godt vidste at udsigterne til noget andet var lig nul..

Anmeld Citér

24. oktober 2016

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg synes du skal bede om et møde med stuepædagogen og lederen og fortælle dine bekymringer og dine følelser omkring indlæring, deres beskrivelse af dit barn osv. 

Tak, det skal jeg helt sikkert overveje  For at være bedst forberedt som muligt, må jeg så spørge hvad du tænker kunne være godt nu hvor du skriver "indlæring"? Og tak for de gode råd 

Anmeld Citér

24. oktober 2016

tarkoflen

tarkoflen skriver:

Har du fortalt pladsanvisningen om jeres problemer i vuggestuen. Kan godt forstå du er utryg! Kram

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.