Hvis de virkelig har sagt, som du siger, så havde jeg
1) fortalt ledelsen, at den opførsel er uacceptabel
2) fortalt pladsanvisningen/kommunen, at den opførsel er uacceptabel
3) i forlængelse af ovenstående kræve, at mit barn kunne få en anden plads i en ordentlig vuggestue/dagpleje asap!
Jeg vil så lige slå et slag for vuggestuen og nævne, at vi har verdens bedste vuggestue på indre Østerbro med masser af hjerterum og overskud samt en fantastisk leder. Så alle Københavnske vuggestuer er ikke forfærdelige. Indkøring kan selvfølgelig være hård af forskellige årsager, og nogle børn bliver kede af de i starten (især i separationsfasen), indtil de lærer, at mor/far altid kommer igen. Det, tror jeg, er helt normalt. Men pædagogerne skal tackle det på en ordentlig måde og aldrig nogensinde bebrejde barnet og endda sige sådan til forælderen.
I øvrigt ville jeg acceptere, hvis jeg en sjælden gang imellem fandt en uskiftet ble, når jeg kom hjem. Især hvis de fx har været i flyverdragt el.l. Det glipper en gang i mellem, og ingen er fejlfri. Men den generelle stemning i vuggestuen og tilgangen til arbejdet og børnene - den går jeg ikke på kompromis med. Om end jeg sagtens kan forstå, at det må være hårdt at være pædagog under visse vilkår, og at jeg har stor respekt for dem, som vælger det arbejde.
Anmeld
Citér