Vuggestuen giver mig ondt i maven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2016

Anonym trådstarter

CBbaby skriver:

Der er en del private børnepassere i Kbh. Vores datter er hos verdens  bedste. Aldrig har vi afleveret et grædende eller hentet, fordi indkøringen var totalt på baby præmisser og med totalt respekt. Og nu elsker min datter det! Og vores private er gammel pædagog, hun vil ikke selv arbejde i vuggestue mere, fordi det er for dårlige forhold for pædagoger og børn. 

Kan du ikke finde en privat? Det lyder helt mærkeligt med den institution!!! 

Tak for det gode råd  Jo var ude og besøge en børnepasser (Det er meget sparsomt med tilbud her i Indre by, de fleste er engelsk talende og har ikke ret meget erfaring med børn ud fra det de skriver i deres opslag på KK) men hun virkede meget fraværende og holdte i øvrigt lukket om fredagen, så det var ikke foreneligt med arbejde...

Ved du hvor jeg kan finde en privat børnepasser?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2016

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Har du fortalt pladsanvisningen om jeres problemer i vuggestuen. Kan godt forstå du er utryg! Kram

Tak for tanken  Nej ikke endnu men mest af den årsag, at vi via Pladsanvisningen til at starte med slet ikke kunne få en vuggestueplads før om et år og derfor via garantiordningen fik tilbudt denne her og efter jeg havde kimet dem ned hver dag.

Derfor har vi forsøgt at give det en chance i og med udsigterne til et skift er lange, fordi man her i Indre by skal vente meget længe på overhoved at kunne få en plads et sted...

Derudover er vi kommet frem til, at han nok ville trivedes meget bedre i en dagpleje hvor der ikke er så mange børn og voksne at skulle forholde sig til 

Anmeld Citér

24. oktober 2016

tarkoflen

Anonym skriver:

Tak for tanken  Nej ikke endnu men mest af den årsag, at vi via Pladsanvisningen til at starte med slet ikke kunne få en vuggestueplads før om et år og derfor via garantiordningen fik tilbudt denne her og efter jeg havde kimet dem ned hver dag.

Derfor har vi forsøgt at give det en chance i og med udsigterne til et skift er lange, fordi man her i Indre by skal vente meget længe på overhoved at kunne få en plads et sted...

Derudover er vi kommet frem til, at han nok ville trivedes meget bedre i en dagpleje hvor der ikke er så mange børn og voksne at skulle forholde sig til 

Men måske de var lidt mere medgørlige når de hører jeres situation. I kan vel også få dp gennem pladsanvisningen kan l ikke?

Anmeld Citér

24. oktober 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Tak, det skal jeg helt sikkert overveje  For at være bedst forberedt som muligt, må jeg så spørge hvad du tænker kunne være godt nu hvor du skriver "indlæring"? Og tak for de gode råd 

Der skulle stå indkøring

Anmeld Citér

24. oktober 2016

Panther

Profilbillede for Panther

Hvis de virkelig har sagt, som du siger, så havde jeg

1) fortalt ledelsen, at den opførsel er uacceptabel

2) fortalt pladsanvisningen/kommunen, at den opførsel er uacceptabel

3) i forlængelse af ovenstående kræve, at mit barn kunne få en anden plads i en ordentlig vuggestue/dagpleje asap!

Jeg vil så lige slå et slag for vuggestuen og nævne, at vi har verdens bedste vuggestue på indre Østerbro med masser af hjerterum og overskud samt en fantastisk leder. Så alle Københavnske vuggestuer er ikke forfærdelige. Indkøring kan selvfølgelig være hård af forskellige årsager, og nogle børn bliver kede af de i starten (især i separationsfasen), indtil de lærer, at mor/far altid kommer igen. Det, tror jeg, er helt normalt. Men pædagogerne skal tackle det på en ordentlig måde og aldrig nogensinde bebrejde barnet og endda sige sådan til forælderen.

I øvrigt ville jeg acceptere, hvis jeg en sjælden gang imellem fandt en uskiftet ble, når jeg kom hjem. Især hvis de fx har været i flyverdragt el.l. Det glipper en gang i mellem, og ingen er fejlfri. Men den generelle stemning i vuggestuen og tilgangen til arbejdet og børnene - den går jeg ikke på kompromis med. Om end jeg sagtens kan forstå, at det må være hårdt at være pædagog under visse vilkår, og at jeg har stor respekt for dem, som vælger det arbejde.

Anmeld Citér

25. oktober 2016

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

Nej vel! Jeg er førstegangsmor og skal lige vænne mig til hvad er go/no go i instutionen. Afføringen var som sådan ikke størknet, men der var rester af det størknet bagi og det fortæller jo, at det nok ikke lige er sket.. 

Jamen helt alm behov som ren ble tryghed trøst og omsorg må man da forvente barnet får. Det er jo bland andet det de er ansat til.

min nr to går i samme vuggestue som vi flyttede den anden til, og personalet er fantastisk. De passer børnene med hjerter og giver masser af knus og tryghed, de ville aldrig lade et barn gå rundt med beskidt ble.

du skal stole på dit mor hjerte. Du ved instinktiv hvad der er bedst for dit barn. En mor kender altid sit barn bedst. Det slår (stort set) aldrig fejl.

Anmeld Citér

25. oktober 2016

Majamol

Hej,

Er lige faldet over tråden her. Er det en vuggestue i Kbh K? Min datter startede nemlig i vuggestue i Kbh K og det var helt forfærdeligt!.. er lidt nysgerrig på om det mon er samme sted!

Siden er vi flyttet til Valby, hvor hun går i en fantastisk vuggestue. Håber du finder et nyt sted til din dreng, snart! Jeg havde kun ét i hovedet hver dag, når jeg havde fri fra arb. Og dét var at få hende hentet så hurtigt som muligt. Jeg havde det helt forfærdeligt!...

knus

Anmeld Citér

25. oktober 2016

Anonym trådstarter

Kære alle, tusind tak for de gode råd og støtten  Vi har valgt at tage vores søn ud af vuggestuen fra dags dato efter endnu en helt forfærdelig dag, han giver massivt udtryk for at han på ingen måder er tryg dernede og det må vi som forældre tage til eftertanke. Derfor er han nu meldt ud og skal ikke sætte sin ben i den vuggestue igen.

Det betyder desværre også at jeg mister mit arbejde  og jeg ville ønske, at det ikke var kommet dertil. Vi har kæmpet for at det skulle lykkedes, men mit barns ve og vel er det absolut vigtigste fremfor alt andet - også karrieren.

Knus

Anmeld Citér

25. oktober 2016

God-mor

Anonym skriver:

Kære alle, tusind tak for de gode råd og støtten  Vi har valgt at tage vores søn ud af vuggestuen fra dags dato efter endnu en helt forfærdelig dag, han giver massivt udtryk for at han på ingen måder er tryg dernede og det må vi som forældre tage til eftertanke. Derfor er han nu meldt ud og skal ikke sætte sin ben i den vuggestue igen.

Det betyder desværre også at jeg mister mit arbejde  og jeg ville ønske, at det ikke var kommet dertil. Vi har kæmpet for at det skulle lykkedes, men mit barns ve og vel er det absolut vigtigste fremfor alt andet - også karrieren.

Knus

Kæmpe kram til jer Jeg syntes i gjorde det helt rigtige, selvom det ikke er en ønskværdig situation. Kan du ikke få orlov fra jobbet? Hvis du fremlægger hele situationen. 

Håber i snart får en ny plads til jeres søn og at det vil være et sted han trives, med et godt og omsorgsfuldt personale.  

Held og lykke

Anmeld Citér

25. oktober 2016

Muhmi

Anonym skriver:

Knus

Har ikke haft svaret fordi jeg simpelthen har været så forfærdet over hvordan din lille skat bliver behandlet af, hvad man skulle tro var, professionelle og kompetente mennesker!
Men jeg har fulgt med på sidelinjen og læst alle de gode svar og er super glad for at læse din opdatering, på trods af den selvfølgelig ikke var at foretrække... Men alt andet ville jo være tosset.. Forfærdelige mennesker... Håber du har tænkt dig at gå videre til kommunen med din oplevelse...?

KÆMPE krammer til jer 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.