Vuggestuen giver mig ondt i maven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2016

Morjanne76

Jeg forstår slet ikke, at et lille barn på 10 mdr skulle kunne være årsag til andre børns adfærd. Det er den nemme løsning fremfor at pædagogerne kikker lidt indad i forhold til egen faglighed. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2016

Anonym trådstarter

FrkHS skriver:

Jeg får myrekryb når jeg høre at mine pædagog-kolleger rundt omkring i institutioner er så dybt uprofessionelle at de udtrykker sig på den måde. Direkte at sige han er roden til ondt blandt de andre børn, ligger helt uden for min forstand, at de kan få over deres egne læber. 

Jeg ville i en fart gå til ledelse og udtrykke en klar  undren om den måde de håndtere dit barn og så komme med de helt konkrete eksempler du nævner herinde. For mig siger det meget mere om deres manglende faglighed end noget som helst om din lille søn. Får helt ondt i maven over at i skal igennem sådan en turbulent oplevelse - Følg din mavefornemmelse der siger det føles forkert. Mavefornemmelsen lyver aldrig! Håber det bedste for jer 

Tusind tak  Man bliver så ked af at høre, at ens barn ikke trives i sin institution og man overvejer jo næsten, om man bliver nødt til at sige sit job op for at passe guldklumpen.. Men sådan hænger verden jo desværre ikke sammen 

Nej, det er nogle ret ubehagelige beskeder at få og oftest prøver jeg at undgå at tænke for meget over det, men i dag var det bare for meget kontra den besked om, at han var årsag til at de andre børn havde fået en ændret adfærd. Han er 10 måneder og jeg tænker, at det er meget at tilegne en dreng på hans alder.

Tak fordi du skriver det med at det nok nærmere er fagligheden - Jeg forsøger virkelig at gøre alt mit for, at han får så god en dag som muligt. Fx sørger jeg for at følge vuggestuens råd ifm. indkøring, giver ham en solid morgenmad, sørger for at han får en lur inden han kommer og at han har fået noget at drikke lige inden han kommer ind på stuen så han bare er "klar til leg" så at sige. Jeg har svært ved at se, at jeg kan gøre meget mere for at ændre på noget.. Er helt overbevist om at han ikke er tryg nede i instutionen. Sidst måtte de "rive" ham af, fordi han ikke ville slippe mig.

Vi gik ind til det med bedste intentioner og var glade for vuggestuen, men det har ændret sig efter oplevelserne som nævnt i første indlæg.. 

Anmeld Citér

24. oktober 2016

Anonym trådstarter

EJA skriver:

What, hvad sker der lige for de pædagoger?

Jeg ville helt klart tage en snak med lederen, det er da ikke okay det der.. 

Stakkels dig og din søn, håber det hele snart bliver bedre 

Tusind tak EJA  Håber også snart at skuden vender..

Anmeld Citér

24. oktober 2016

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Helt seriøst, hvad er det for nogle udtalelser l møder fra pædagogerne?! Det er da både upædagogisk, useriøst og virkelig uprofessionelt! 

Du skal simpelthen gå til ledelsen og ringe til pladsanvisningen og bede om at l får ham flyttet og det kan kun gå for langsomt! 

Det der er da slet slet ikke ok!

Tak for indsparket - du har fuldstændig ret. Og vi har virkelig prøvet at være positive men det er svært, når man får sådan nogle beskeder. Jeg har kontaktet en privat dagplejer (endelig en på opslagstavlen!) og krydser fingre for, om hun mon har tid til en kop kaffe 

Anmeld Citér

24. oktober 2016

Anonym trådstarter

sommerbarn<3 skriver:

Jeg ville helt klart fortælle ledelsen pladsanvisningen at jeg ønsker at tage mit barn og hvorfor. Det lyder som en meget skidt sted i er havnet.

lyt til din mavefornemmelse. Du vil blive positivt overrasket over hvor godt det er når i lander det rigtige sted. Har været rumlen igennem. Det bedste jeg nogensinde har gjort for mig selv og min søn. Dagplejemoderen han blev flyttet fra fik aldrig et nyt barn og blev opsagt kort efter, og min søn stortrivedes fra dag 1 det nye sted.

Åh hvor er jeg glad for at høre, at man ikke er alene om sådan en oplevelse. Samtidig er jeg ked af, at dig og din dreng skulle igennem sådan en tur 

Vi leder med lys og lygte efter en dagpleje, for ganske rigtigt virker det ikke til at vi er havnet et sundt sted + at det med alt for mange børn virker meget og for overvældende for vores dreng. Vi vil arbejde benhårdt på, at finde en dagplejer snarest! 

Anmeld Citér

24. oktober 2016

Anonym trådstarter

sommerbarn<3 skriver:

Ej det ikke ok med afføring der har siddet så længe.

Nej vel! Jeg er førstegangsmor og skal lige vænne mig til hvad er go/no go i instutionen. Afføringen var som sådan ikke størknet, men der var rester af det størknet bagi og det fortæller jo, at det nok ikke lige er sket.. 

Anmeld Citér

24. oktober 2016

Anonym trådstarter

Morjanne76 skriver:

Jeg forstår slet ikke, at et lille barn på 10 mdr skulle kunne være årsag til andre børns adfærd. Det er den nemme løsning fremfor at pædagogerne kikker lidt indad i forhold til egen faglighed. 

Tak for dit input - det er jeg glad for. Det er så svært at stå i, for det eneste man ønsker er jo blot at han bliver glad for at være i vuggestuen.

Synes også det var en hård melding, men desværre er det ikke en overdrivelse. Det var ordret sådan, at vi modtog beskeden idag ved afhentning 

Anmeld Citér

24. oktober 2016

noder1

Profilbillede for noder1

Hvilken kommune bor du i? I min kommune, er der flere dagplejere, der har ledige pladser. På trods af dette, siger pladsanvisningen, at der kun er vuggestuepladser. Jeg ved ikke, om det er fordi de vil skære ned på antallet af dagplejere, men det er meget beklageligt.

Anmeld Citér

24. oktober 2016

Anonym trådstarter

noder1 skriver:

Hvilken kommune bor du i? I min kommune, er der flere dagplejere, der har ledige pladser. På trods af dette, siger pladsanvisningen, at der kun er vuggestuepladser. Jeg ved ikke, om det er fordi de vil skære ned på antallet af dagplejere, men det er meget beklageligt.

Københavns kommune, i Indre by  Mærkeligt at de gør det 

Anmeld Citér

24. oktober 2016

noder1

Profilbillede for noder1
Anonym skriver:

Københavns kommune, i Indre by  Mærkeligt at de gør det 

Ja, der ved jeg selvfølgelig ikke hvordan tingene hænger sammen. Det er bare så ærgerligt, at man ikke kan få en dagplejemor, når ens lille barn har brug for lidt ekstra tryghed og mere hjemlige rammer.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.