Børneforsikringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2016

Abracadabra

Jeg har netop ringet til mit forsikringsselskab for at høre nærmere om den børneforsikring: DET ER JO EN GIGANTISK FIS I EN HORNLYGTE. Som jeg hele tiden har mistænkt.

Nej, vores børn er ikke forsikret bliver det heller ikke.

Børneforsikring er endnu et overflødigt produkt, man forsøger at pådutte nye usikre forældre. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Abracadabra skriver:

Jeg har netop ringet til mit forsikringsselskab for at høre nærmere om den børneforsikring: DET ER JO EN GIGANTISK FIS I EN HORNLYGTE. Som jeg hele tiden har mistænkt.

Børneforsikring er endnu et overflødigt produkt, man forsøger at pådutte nye usikre forældre. 

Må jeg spørge hvorfor, du mener det?

Anmeld Citér

6. oktober 2016

lineog4

Abracadabra skriver:

Jeg tror heller ikke helt jeg forstår den, og er ikke en gang sikker på om vi har det, men må finde papirerne frem. 

Men indboforsikring som den vi har dækker fx hvis de laver skade på andres ejendom. Jeg vil som dig tale med min forsikring.

Anmeld Citér

6. oktober 2016

Abracadabra

Saphiira skriver:

Må jeg spørge hvorfor, du mener det?

Jeg vil hellere vende dem om: Hvorfor mener DU, at en børneforsikring er nødvendig? Hvad dækker den ekstra? Ja, tandskader opstået før 18 års alderen, som giver blivende problemer, men at betale 800-1000 kr årligt for at undgå at betale en stifttand, når man er 30, er vel overkill?

Méngrad vurderes og kompenseres. Hvis vores datter bliver invalid som 8 årig, er det da rart at få en pose penge, men støttemulighederne til handicappede børn er gode i Danmark. Hun skal nok blive hentet og bragt til sin specialklasse og få en særlig kørestol, hvis hun får brug for det. Så skulle vi selvfølgelig sælge huset, men det er aktuelt vurderet til en mindre formue, så vi skulle nok klare os.

Så dækker mit forsikringsselskab kiropraktor, som jo ikke er specielt brugt i barneårene. 

Børneforsikring er unødvendigt for de allerfleste  børnefamilier.

Anmeld Citér

6. oktober 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Abracadabra skriver:

Jeg vil hellere vende dem om: Hvorfor mener DU, at en børneforsikring er nødvendig? Hvad dækker den ekstra? Ja, tandskader opstået før 18 års alderen, som giver blivende problemer, men at betale 800-1000 kr årligt for at undgå at betale en stifttand, når man er 30, er vel overkill?

Méngrad vurderes og kompenseres. Hvis vores datter bliver invalid som 8 årig, er det da rart at få en pose penge, men støttemulighederne til handicappede børn er gode i Danmark. Hun skal nok blive hentet og bragt til sin specialklasse og få en særlig kørestol, hvis hun får brug for det. Så skulle vi selvfølgelig sælge huset, men det er aktuelt vurderet til en mindre formue, så vi skulle nok klare os.

Så dækker mit forsikringsselskab kiropraktor, som jo ikke er specielt brugt i barneårene. 

Mener du en ganske almindelig ulykkesforsikring til/på børn ?, eller er ordet børneforsikring en speciel forsikring ?

Anmeld Citér

6. oktober 2016

Abracadabra

Hck skriver:

Mener du en ganske almindelig ulykkesforsikring til/på børn ?, eller er ordet børneforsikring en speciel forsikring ?

Børn er dækket af vores ansvarsforsikring og deres ting er dækker af vores indboforsikring, men forsikringsselskaberne har opfundet en særskilt børneforsikring, som er stort set overflødig. Men nu bliver skidtet solgt som uundværligt, og hvis man ikke har den, bliver man nu regnet som uansvarlig. 

Anmeld Citér

6. oktober 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Abracadabra skriver:

Børn er dækket af vores ansvarsforsikring og deres ting er dækker af vores indboforsikring, men forsikringsselskaberne har opfundet en særskilt børneforsikring, som er stort set overflødig. Men nu bliver skidtet solgt som uundværligt, og hvis man ikke har den, bliver man nu regnet som uansvarlig. 

Men ts skriver at de har en forsikring på bilen og en indboforsikring, så hvis et af børnene kommer til at ødelægge noget, fek.s en vens iPad eller telefon, eller kommer til at smadre en stor rude, eller noget i den stil, så har de da ingen forsikring der dækker noget

Anmeld Citér

6. oktober 2016

ESV

Anonym skriver:

Ja kom til at tænke på det igår fordi jeg så programmet luksusfælden. De havde ingen forsikring til deres barn og det var meget uansvarligt ifølge programmets eksperter. Men det har vi faktisk heller ikke til vores tre børn og har faktisk aldrig tænkt på det.

Vores ældste er teenager og vi har da aldrig haft tanke om at få det.  Har jo heller ikke forsikringer på os selv så det er virkelig ikke noget jeg har tænkt over nogensinde. Min mor har heller aldrig haft forsikring på mig eller sig selv, så det er en ret fremmede tanke.

Så vil høre andres meninger om forsikringer på børn og hvad I giver for dem? Skal siges vi har forsikring på vores bil samt indboforsikring men da jeg står uden for arbejdsmarkedet og slet ingen indtægt har og min mand forsørger os, så er det ligesom maksimum for hvad vi synes vi kan klare af forsikringer pt.

Men ville da bestemt nok gøre det hvis vi havde penge til det, for kan da godt se man kan stå med et stort problem ved fx tandskader.

Herhjemme er vi alle forsikret med både ulykke og kritisk sygdom. Jeg vil hellere bo i en papkasse end undvære forsikringer groft sat op! 

Jeg kan ikke huske hvad vi giver og jeg syntes ikke det er vigtigt hvad det koster jeg ville aldrig vælge dem fra jeg syntes det er uansvarligt ikke at være forsikret og endnu mere ikke at sørge for en forsikring til sine børn 

Anmeld Citér

6. oktober 2016

Kattha

Abracadabra skriver:

Vi sad og snakkede om det herhjemme i går. Prøvede at få min kæreste til at forklare mig hvorfor det er nødvendigt at forsikre barnet, for jeg forstod det faktisk ikke helt. Altså, ikke når vi bor i Danmark. Jeg følte lidt, at jeg måske var dum, eller bare overså noget meget vigtigt. For det virkede da også på mig til at man er dækket ret godt ind med de almindelige forsikringer - indbo, ansvar, Danmark.. Synes nemlig det lyder som om man er dybt uansvarlig og nærmest sindssyg hvis man ikke har en børneforsikring. Føler mig så lidt mindre sindssyg Vil da undersøge det nærmere, men bevare min skepsis..

Anmeld Citér

6. oktober 2016

Abracadabra

Hck skriver:

Men ts skriver at de har en forsikring på bilen og en indboforsikring, så hvis et af børnene kommer til at ødelægge noget, fek.s en vens iPad eller telefon, eller kommer til at smadre en stor rude, eller noget i den stil, så har de da ingen forsikring der dækker noget

I indboforsikring ligger også ansvarsforsikring (siger en hurtig googling, som jo måske godt kan være fejllæst).

Så jo, børnenes skade på andre ER dækket. En såkaldt børneforsikring dækker i øvrigt IKKE børns skade på andre!

Jeg bliver bare lidt trist, når nogen skal have prædikatet UANSVARLIG af folk, der hovedløst har købt et tilvalg, der er stort set ubrugeligt og unødvendigt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.