Børneforsikringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.688 visninger
65 svar
46 synes godt om
5. oktober 2016

Anonym trådstarter

Ja kom til at tænke på det igår fordi jeg så programmet luksusfælden. De havde ingen forsikring til deres barn og det var meget uansvarligt ifølge programmets eksperter. Men det har vi faktisk heller ikke til vores tre børn og har faktisk aldrig tænkt på det.

Vores ældste er teenager og vi har da aldrig haft tanke om at få det.  Har jo heller ikke forsikringer på os selv så det er virkelig ikke noget jeg har tænkt over nogensinde. Min mor har heller aldrig haft forsikring på mig eller sig selv, så det er en ret fremmede tanke.

Så vil høre andres meninger om forsikringer på børn og hvad I giver for dem? Skal siges vi har forsikring på vores bil samt indboforsikring men da jeg står uden for arbejdsmarkedet og slet ingen indtægt har og min mand forsørger os, så er det ligesom maksimum for hvad vi synes vi kan klare af forsikringer pt.

Men ville da bestemt nok gøre det hvis vi havde penge til det, for kan da godt se man kan stå med et stort problem ved fx tandskader.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2016

Tascha26

Anonym skriver:

Ja kom til at tænke på det igår fordi jeg så programmet luksusfælden. De havde ingen forsikring til deres barn og det var meget uansvarligt ifølge programmets eksperter. Men det har vi faktisk heller ikke til vores tre børn og har faktisk aldrig tænkt på det.

Vores ældste er teenager og vi har da aldrig haft tanke om at få det.  Har jo heller ikke forsikringer på os selv så det er virkelig ikke noget jeg har tænkt over nogensinde. Min mor har heller aldrig haft forsikring på mig eller sig selv, så det er en ret fremmede tanke.

Så vil høre andres meninger om forsikringer på børn og hvad I giver for dem? Skal siges vi har forsikring på vores bil samt indboforsikring men da jeg står uden for arbejdsmarkedet og slet ingen indtægt har og min mand forsørger os, så er det ligesom maksimum for hvad vi synes vi kan klare af forsikringer pt.

Men ville da bestemt nok gøre det hvis vi havde penge til det, for kan da godt se man kan stå med et stort problem ved fx tandskader.

Vi har forsikring på vores datter og har altid haft siden hun blev født. En ulykkesforsikring og når vi er ude at rejse har vi også en rejseforsikring på hende. Vi giver knapt 800kr om året i forsikring på hende og så er hun virkelig godt dækket. Det indkluderer ulykke, skade med mengradsdækning, erstatning hvis enten mor eller far skulle miste livet, tandskade, brilleskade mm. 

Vil faktisk også mene det er uforsvarligt at ens børn ikke er forsikret, det ens kæreste eje, tænk hvis der skete dem noget. 

Når lillebror kommer i næste måned blir han også forsikret fra dag 1  

Anmeld Citér

5. oktober 2016

Anonym trådstarter

Tascha25 skriver:

Vi har forsikring på vores datter og har altid haft siden hun blev født. En ulykkesforsikring og når vi er ude at rejse har vi også en rejseforsikring på hende. Vi giver knapt 800kr om året i forsikring på hende og så er hun virkelig godt dækket. Det indkluderer ulykke, skade med mengradsdækning, erstatning hvis enten mor eller far skulle miste livet, tandskade, brilleskade mm. 

Vil faktisk også mene det er uforsvarligt at ens børn ikke er forsikret, det ens kæreste eje, tænk hvis der skete dem noget. 

Når lillebror kommer i næste måned blir han også forsikret fra dag 1  

Ok tak for svaret. Hvad koster ulykkesforsikringen alene så?

Anmeld Citér

5. oktober 2016

Troldemommi

Anonym skriver:

Syntes det er meget uansvarligt i hverken har ansvarsforsikringer eller ulykkesforsikringer, i risikerer at blive ruineret hvis uheldet er ude, syntes virkelig i skal se at få det lavet. 

Anmeld Citér

5. oktober 2016

Tascha26

Anonym skriver:

Ok tak for svaret. Hvad koster ulykkesforsikringen alene så?

Ulykkesforsikringer giver vi knapt 800kr for, mener det er 798kr. Rejseforsikringer opretter vi de gange vi rejser, da vi ikke er en familie der rejser fast hvert år  

Anmeld Citér

5. oktober 2016

Liv_86

Jeg giver omkring de 800kr for ulykke til min datter, så er hun godt dækket bla fra en mengrad  på 5% og med 1,5 mil. Derudover er der noget ekstra i. 

Synes det er dybt uansvarligt ikke at have ulykke forsikringer tænk hvis de fald og slog deres tænder og de engang skulle skiftes, det bliver hundedyrt hvis man ikke har en forsikring. Ligesom i selv kunne falde og slå hoften nu her når det bliver galt. Så var der heller ikke noget der dækkede det udover jer selv. 

Tro mig det er pænt dyrt at komme til skade. 

Anmeld Citér

5. oktober 2016

Finemor

Syns i kraftigt bør overveje forsikring på både børn og voksne i husstanden - tænk hvis der sker jer noget.....

Vi har på alle, og det er ikke mange penge om måneden man betaler for at være dækket.

Anmeld Citér

5. oktober 2016

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Vi har igennem OK (tanken), vi giver ca. 180,- om måneden for 2 børn og så er de dækket hvis der sker en ulykke samt hvis de ødelægger noget hos andre, så dækker deres forsikring også. 

Men husk på, selvom du har en forsikring er der altid en selvrisiko, så du vil stadig skulle af med nogen penge hvis uheldet er ude. 

Min kæreste har ulykkesforsikring igennem akasse/fagforening. Jeg er faktisk den eneste herhjemme der ikke har en, og det var egentligt fordi det sted jeg sidst tjekkede ville jeg koste 5000,- om året - det synes jeg ikke jeg havde "råd" til. 

Anmeld Citér

5. oktober 2016

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg kan ikke huske, hvad vi giver for børneforsikringen. Tidligere var børn automatisk forsikret når de var i insitution. Det er de ikke længere og har ikke været det igennem nogen år.

Der er nogen forsikringer man bare SKAL have - indboforsikring og børneforsikringer. Så jeg mener også, at det er uansvarligt, hvis man ikke har forsikret sine børn.

Anmeld Citér

5. oktober 2016

Rtjm05

Min datter har været forsikret gratis under min ulykkesforsikring til hun blev 3 år, nu kontering knap 800 kr, men hun faldt i dagplejen en dag og fik både en skade på synsnerven og hendes fortænder,  så er rigtig glad for at jeg havde hende forsikret,  lillebror er også blevet forsikret fra dag 1 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.