Børneforsikringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2016

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Vi har en generel familieforsikring som dækker os alle. 

Ok det lyder smart. Dækker den så godt nok børnene ved sygdom, ulykke og tandskader og hvad giver I for den og hvorhenne har I den altså hvilket forsikringsselskab?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Min datter blev forsikret med det samme  

min mand har altid været forsikret. Livsforsikring og ulykke. 

Jeg fik min for ca. Et år siden. Både livsforsikring og ulykke. Ingen ville tegne forsikring på mig, og Fuck hvor jeg hadede det og havde det skidt med det..

Jeg er også selv vokset op hvor forsikringer var et ukendt land... Idag er det virkelig vigtigt for mig, for det er altså virkelig nedern hvis uheldet er ude...

Anmeld Citér

6. oktober 2016

JVF

Min datter har været forsikret fra starten af og min kæreste og jeg har samtidig krydsforsikret hinanden. 

Derudover har vi en heltids ulykkesforsikring, indbo samt vi begge er hos sygeforsikring Danmark. 
Samtidig indbetaler jeg 5000 kr om året, til en invalidepension. Så jeg er sikret økonomisk ud over tilskud fra det offentlige, hvis uheldet skulle være ude.

Vi er begge studerende. 

Anmeld Citér

6. oktober 2016

Anonym trådstarter

JVF skriver:

Min datter har været forsikret fra starten af og min kæreste og jeg har samtidig krydsforsikret hinanden. 

Derudover har vi en heltids ulykkesforsikring, indbo samt vi begge er hos sygeforsikring Danmark. 
Samtidig indbetaler jeg 5000 kr om året, til en invalidepension. Så jeg er sikret økonomisk ud over tilskud fra det offentlige, hvis uheldet skulle være ude.

Vi er begge studerende. 

Ok det var da alligevel en del forsikringer men ja det er da rigtigt fornuftigt helt bestemt.

Anmeld Citér

6. oktober 2016

JVF

Anonym skriver:

Ok det var da alligevel en del forsikringer men ja det er da rigtigt fornuftigt helt bestemt.

Det lyder også af meget og jeg har heldigvis mulighed for at have forsikringer hos Lærerstandens Brandforsikring, der tilbyder nogle favorable priser på forsikringer. 
Det omhandler dog kun vores indbo og ulykkesforsikring. 

Krydsforsikring og invalidepension har jeg oprettet igennem min sparekasse. 

Det kan godt være nogle store udgifter at stå med som studerende, men vi er gode til at lægge budget og gennemgå budgettet hvert kvartal ca. så vi er sikre på at vores budgetkonto kan følge med og der er penge til husleje, forsikringer, mad osv. 

Jeg læste forresten dit nye indlæg, mht. at være bevidst om hvor folk kommer fra og hvordan det påvirker deres beslutninger osv. Jeg er helt enig med dig. Derfor er det så fedt at du er blevet klar over hvor vigtige forsikringer er. 
Nu ved jeg ikke hvilken bank du har, men jeg kan anbefale dig at aftale et møde med din bankrådgiver og få en snak om forsikringer, budget osv. Det har hjulpet os en hel del. 

Anmeld Citér

6. oktober 2016

Anonym trådstarter

JVF skriver:

Det lyder også af meget og jeg har heldigvis mulighed for at have forsikringer hos Lærerstandens Brandforsikring, der tilbyder nogle favorable priser på forsikringer. 
Det omhandler dog kun vores indbo og ulykkesforsikring. 

Krydsforsikring og invalidepension har jeg oprettet igennem min sparekasse. 

Det kan godt være nogle store udgifter at stå med som studerende, men vi er gode til at lægge budget og gennemgå budgettet hvert kvartal ca. så vi er sikre på at vores budgetkonto kan følge med og der er penge til husleje, forsikringer, mad osv. 

Jeg læste forresten dit nye indlæg, mht. at være bevidst om hvor folk kommer fra og hvordan det påvirker deres beslutninger osv. Jeg er helt enig med dig. Derfor er det så fedt at du er blevet klar over hvor vigtige forsikringer er. 
Nu ved jeg ikke hvilken bank du har, men jeg kan anbefale dig at aftale et møde med din bankrådgiver og få en snak om forsikringer, budget osv. Det har hjulpet os en hel del. 

Tak for dit svar og ja har talt med banken. Syns dog ik de er så hjælpsomme  og tilbyder bare jeg kan låne flere penge og det er jeg virkelig ikke interesseret i. Men har fået sat nogle andre betalinger ned andre steder og ja har også Lærerstandens Brandforsikring og skrev til dem igår hvad prisen for deres børneulykkesforsikringer er.

Så ja prøver hele tiden at komme på en bedre kurs men nogen gange må man sande der er lidt flere forhindringer på vejen. Men det skal nok komme på plads. En dag ad gangen og ja vi ligger også altid budgetter  men lige nu er vi ligesom startet forfra da jeg ikke har nogen indtægt og vi endnu ikke kender min mands da han søger arbejde pt. Og først der kan vi ligesom ligge budget. Lige nu lever vi af det vi har haft overskydende fra de forrige måneder. Det er desværre ikke altid lige let at komme i arbejde heller ikke selvom min mand har masser af arbejdserfraing.

Men han tror på det, så mon ikke det lykkes. Tak for dine råd og tanker.

Anmeld Citér

6. oktober 2016

modesty

Anonym skriver:

Ok det lyder smart. Dækker den så godt nok børnene ved sygdom, ulykke og tandskader og hvad giver I for den og hvorhenne har I den altså hvilket forsikringsselskab?

Den dækker det hele også rejseforsikring. Mere ved jeg ikke da det er min mand der står for den :-)

Anmeld Citér

6. oktober 2016

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Anonym skriver:

Ja det er det jo så nok men det er jo ligesom en nyere ting og jeg har altid tiltænkt at den slags forsikringer var en luksusting for de rige. Men ja man bliver klogere. Havde jeg en indtægt gjorde jeg det også men indtil da må det desværre være på standby. For det er åbenbart ret basalt ka jeg forstå nu.

Forsikringer er IKKE en luksus ting for de rige  Det er et spørgsmål om prioritering

Anmeld Citér

6. oktober 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Tak for dit svar og ja har talt med banken. Syns dog ik de er så hjælpsomme  og tilbyder bare jeg kan låne flere penge og det er jeg virkelig ikke interesseret i. Men har fået sat nogle andre betalinger ned andre steder og ja har også Lærerstandens Brandforsikring og skrev til dem igår hvad prisen for deres børneulykkesforsikringer er.

Så ja prøver hele tiden at komme på en bedre kurs men nogen gange må man sande der er lidt flere forhindringer på vejen. Men det skal nok komme på plads. En dag ad gangen og ja vi ligger også altid budgetter  men lige nu er vi ligesom startet forfra da jeg ikke har nogen indtægt og vi endnu ikke kender min mands da han søger arbejde pt. Og først der kan vi ligesom ligge budget. Lige nu lever vi af det vi har haft overskydende fra de forrige måneder. Det er desværre ikke altid lige let at komme i arbejde heller ikke selvom min mand har masser af arbejdserfraing.

Men han tror på det, så mon ikke det lykkes. Tak for dine råd og tanker.

Hvis banken vil låne jer penge, så i kan få ulykkeforsikret jeres børn, så tag dog imod det. Hvis uheldet er ude, kan det i sidste ende koste jer tusind vis af kroner ikke at have den forsikring. Forstår ikke at i overhovedet tør lade være, og med 3 børn kan der jo hurtigt ske noget.

Anmeld Citér

6. oktober 2016

EnGodMor

Hvis man ikke mener man har råd til forsikringer til sig selv eller sine børn, så finder man nemt pengene, ved at opsige fx tv pakken, kun have en mobil, cykle på arbejde og lade bilen stå hjemme, droppe at købe fødselsdagsgaver til folk men lave nogle hjemmelavede i stedet for , droppe rygning,   osv

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.