JVF skriver:
Det lyder også af meget og jeg har heldigvis mulighed for at have forsikringer hos Lærerstandens Brandforsikring, der tilbyder nogle favorable priser på forsikringer.
Det omhandler dog kun vores indbo og ulykkesforsikring.
Krydsforsikring og invalidepension har jeg oprettet igennem min sparekasse. 
Det kan godt være nogle store udgifter at stå med som studerende, men vi er gode til at lægge budget og gennemgå budgettet hvert kvartal ca. så vi er sikre på at vores budgetkonto kan følge med og der er penge til husleje, forsikringer, mad osv. 
Jeg læste forresten dit nye indlæg, mht. at være bevidst om hvor folk kommer fra og hvordan det påvirker deres beslutninger osv. Jeg er helt enig med dig. Derfor er det så fedt at du er blevet klar over hvor vigtige forsikringer er. 
Nu ved jeg ikke hvilken bank du har, men jeg kan anbefale dig at aftale et møde med din bankrådgiver og få en snak om forsikringer, budget osv. Det har hjulpet os en hel del. 
Tak for dit svar og ja har talt med banken. Syns dog ik de er så hjælpsomme og tilbyder bare jeg kan låne flere penge og det er jeg virkelig ikke interesseret i. Men har fået sat nogle andre betalinger ned andre steder og ja har også Lærerstandens Brandforsikring og skrev til dem igår hvad prisen for deres børneulykkesforsikringer er.
Så ja prøver hele tiden at komme på en bedre kurs men nogen gange må man sande der er lidt flere forhindringer på vejen. Men det skal nok komme på plads. En dag ad gangen og ja vi ligger også altid budgetter men lige nu er vi ligesom startet forfra da jeg ikke har nogen indtægt og vi endnu ikke kender min mands da han søger arbejde pt. Og først der kan vi ligesom ligge budget. Lige nu lever vi af det vi har haft overskydende fra de forrige måneder. Det er desværre ikke altid lige let at komme i arbejde heller ikke selvom min mand har masser af arbejdserfraing.
Men han tror på det, så mon ikke det lykkes.
Tak for dine råd og tanker.
Anmeld
Citér