Børneforsikringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2016

Skouboe

Anonym skriver:

Ja kom til at tænke på det igår fordi jeg så programmet luksusfælden. De havde ingen forsikring til deres barn og det var meget uansvarligt ifølge programmets eksperter. Men det har vi faktisk heller ikke til vores tre børn og har faktisk aldrig tænkt på det.

Vores ældste er teenager og vi har da aldrig haft tanke om at få det.  Har jo heller ikke forsikringer på os selv så det er virkelig ikke noget jeg har tænkt over nogensinde. Min mor har heller aldrig haft forsikring på mig eller sig selv, så det er en ret fremmede tanke.

Så vil høre andres meninger om forsikringer på børn og hvad I giver for dem? Skal siges vi har forsikring på vores bil samt indboforsikring men da jeg står uden for arbejdsmarkedet og slet ingen indtægt har og min mand forsørger os, så er det ligesom maksimum for hvad vi synes vi kan klare af forsikringer pt.

Men ville da bestemt nok gøre det hvis vi havde penge til det, for kan da godt se man kan stå med et stort problem ved fx tandskader.

Nu har jeg ikke læst hele tråden, så svaret er derefter men jeg har siddet i forsikringsbranchen og ved derfor lidt om det. 

Indboforsikringen er vigtig, fordi den også indeholder jeres person ansvarsforsikring, dvs. den skade I forvolder på andre og deres ting, og den kan blive VIRKELIGT dyr at undvære. Ansvarsforsikring på bilen er lovpligtig, og hvis der er pant i bilen, insisterer panthaver normalt på en kasko forsikring. 

Generelt synes jeg ulykkesforsikring er en god idé, men det er ikke så vigtigt for børnene, som det er på jer. En tommelfingerregel er at man vælger en forsikring med en høj invaliditetssum og en lav dødssum, indtil man har forpligtelser, fx børn, så er det en god idé med begge dele. Prøv at forestille dig, hvad der ville ske hos jer, hvis din mand kom ud for en ulykke, og ikke kunne arbejde? Hvor meget forskel ville fx 500.000 kr gøre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg vil hellere vende dem om: Hvorfor mener DU, at en børneforsikring er nødvendig? Hvad dækker den ekstra? Ja, tandskader opstået før 18 års alderen, som giver blivende problemer, men at betale 800-1000 kr årligt for at undgå at betale en stifttand, når man er 30, er vel overkill?

Méngrad vurderes og kompenseres. Hvis vores datter bliver invalid som 8 årig, er det da rart at få en pose penge, men støttemulighederne til handicappede børn er gode i Danmark. Hun skal nok blive hentet og bragt til sin specialklasse og få en særlig kørestol, hvis hun får brug for det. Så skulle vi selvfølgelig sælge huset, men det er aktuelt vurderet til en mindre formue, så vi skulle nok klare os.

Så dækker mit forsikringsselskab kiropraktor, som jo ikke er specielt brugt i barneårene. 

Børneforsikring er unødvendigt for de allerfleste  børnefamilier.

For det første så giver vi slet ikke så meget for en forsikring.. 

jeg synes dog, det er rart hun er dækket, hvis fer sker hendes tænder noget. Det betaler jeg gerne for.. 

så er der begravelseshjælp, hjælp til fysiske skader, men også psykiske mén. hvilket jeg synes er rart..  og så er der en række andre ting også

Og til 14 kr om året, så giver jeg det gerne

Anmeld Citér

6. oktober 2016

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Forsikringer er IKKE en luksus ting for de rige  Det er et spørgsmål om prioritering

Ja selvfølgelig er det en prioritering men det forudsætter man ved man har et behov for dem og det har jeg så indtil videre været uvidende om, dumt måske men et faktum alligevel.

Anmeld Citér

6. oktober 2016

Anonym trådstarter

Hvis banken vil låne jer penge, så i kan få ulykkeforsikret jeres børn, så tag dog imod det. Hvis uheldet er ude, kan det i sidste ende koste jer tusind vis af kroner ikke at have den forsikring. Forstår ikke at i overhovedet tør lade være, og med 3 børn kan der jo hurtigt ske noget.

Uha vil simpelthen ik stifte mere gæld uden en indtægt eller alligevel. Skylder omkring 80000 kr væk og min mand har en milliongæld på et hus han havde engang der gik på tvangsauktion. Så det er slet ik ansvarligt. Jeg har en ubrugt kassekredit på 5000 og den vil jeg gerne beholde og den vil banken bla. indrage i et lån hvis det sku være og det vil jeg helst ik. Den er jo vores redning hvis vi står og mangler til en uforudset regning. Nu har vi været forældre i 14 år uden forsikringer så vi må lige håbe vi ka klare et par måneder mere til der er et arbejde der giver os en indtægt. Ik mere gæld selvom den gæld jeg har har været fornuftigt stiftet for at skabe et bedre liv. Men det fylder i ens liv at ha gæld og giver store  månedlige udgifter i mange år af ens liv. Men tak for rådene alligevel og forstår godt dine tanker om det og argumenter.

Anmeld Citér

6. oktober 2016

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Nu har jeg ikke læst hele tråden, så svaret er derefter men jeg har siddet i forsikringsbranchen og ved derfor lidt om det. 

Indboforsikringen er vigtig, fordi den også indeholder jeres person ansvarsforsikring, dvs. den skade I forvolder på andre og deres ting, og den kan blive VIRKELIGT dyr at undvære. Ansvarsforsikring på bilen er lovpligtig, og hvis der er pant i bilen, insisterer panthaver normalt på en kasko forsikring. 

Generelt synes jeg ulykkesforsikring er en god idé, men det er ikke så vigtigt for børnene, som det er på jer. En tommelfingerregel er at man vælger en forsikring med en høj invaliditetssum og en lav dødssum, indtil man har forpligtelser, fx børn, så er det en god idé med begge dele. Prøv at forestille dig, hvad der ville ske hos jer, hvis din mand kom ud for en ulykke, og ikke kunne arbejde? Hvor meget forskel ville fx 500.000 kr gøre?

Nej det er klart og ja ka godt se det er fornuftigt. Indboforsikring har jeg altid haft og den anser jeg også som det vigtigste. Men vi skal bestemt gøre noget og tale om vores fremtidige forsikringer med den viden jeg har nu. Og tak for dit indlæg og vinkel på det.

Anmeld Citér

16. oktober 2016

anjo01

Anonym skriver:

Tak for dit svar og ja har talt med banken. Syns dog ik de er så hjælpsomme  og tilbyder bare jeg kan låne flere penge og det er jeg virkelig ikke interesseret i. Men har fået sat nogle andre betalinger ned andre steder og ja har også Lærerstandens Brandforsikring og skrev til dem igår hvad prisen for deres børneulykkesforsikringer er.

Så ja prøver hele tiden at komme på en bedre kurs men nogen gange må man sande der er lidt flere forhindringer på vejen. Men det skal nok komme på plads. En dag ad gangen og ja vi ligger også altid budgetter  men lige nu er vi ligesom startet forfra da jeg ikke har nogen indtægt og vi endnu ikke kender min mands da han søger arbejde pt. Og først der kan vi ligesom ligge budget. Lige nu lever vi af det vi har haft overskydende fra de forrige måneder. Det er desværre ikke altid lige let at komme i arbejde heller ikke selvom min mand har masser af arbejdserfraing.

Men han tror på det, så mon ikke det lykkes. Tak for dine råd og tanker.

nu kan jeg se at du har lærerstandens brandforsikring - det har jeg også. Hvis du har en ulykkesforsikring ved dem, kan du tilføje dine børn derunder. Hvis du ikke er på SU kan du ikke få studierabat, men min ulykkesforsikring koster 1782 kr i året - det er 149 kr om måneden. Jeg ved ikke om man kan lave en betalingsaftale, men det er da værd at undersøge.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.