Børneforsikringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2016

Anonym trådstarter

Marts<3 skriver:

Siden jeg kan huske, har min far altid sagt, "hvis du ikke forsikre dig, så er du for dum". Ganske enkelt. 

Når man får børn eller tænker på at få det, så har man et ansvar og et liv og skal passe på. Det gør man bla ved at forsikre dem. Det er vildt i aldrig har gjort Jer tanker om at forsikre dem. 

Ja måske men er vokset op med alkoholmisbrug og socialt svage forældre og har nok aldrig hørt om sådan noget. Er simpelthen uvidende tror jeg. Har godt hørt om livsforsikringer men har altid tænkt det som luksusting rige mennesker gjorde. Har simpelthen aldrig stiftet bekendskab med den side af livet før og ja lige nu står jeg selv uden indtægt og ka ik lige gøre noget ved forsikringer. Men det vil vi da når vi har en normal indtægt igen. Men ja det kommer simpelthen bag på mig at det er almindeligt at forsikre mennesker selvom det måske lyder åndsvagt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2016

Zelinasmor

Anonym skriver:

Ja det ka du ha ret i. Men er lige blevet indtægtsløs så aner ik hvordan vores fremtidsindtægt ser ud. Min mand er på SU og jagter et vikarjob så vi ka simpelthen ik oprette nye udgifter pt. Og har aldrig fr tænkt på at man som menneske har brug for en forsikring men det jo så også en nyere ting at børn ik dækkes. Så det mest mangel på viden derom der er mit problem og forhåbentlig får vi mulighed for at få en indtægt der på et tidspunkt muliggør forsikringer på børnene. Men udover det har du bestemt ret.

Mine forældre har altid haft på os 3 børn. Vi er henholdsvis 19, 25 og 27 år. Så vil ikke mene det er nyt. Det forkommer mig bare som en selvfølge at man forsikre sig selv og sine børn. Jeg har også kun en SU og bor hammer dyrt i København.  Men har måtte spare på mad osv. 

Anmeld Citér

5. oktober 2016

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Ok hvorfor er du så dyr at forsikre? Ellers lyder det andet jo ret billigt. Hvad er så selvrisikoen?

Åh, det kan jeg faktisk ikke huske. Mener at selvrisikoen er 1000,- men er ikke helt sikker. 

Jeg ved faktisk ikke hvorfor jeg er så dyr. Jeg fejler ikke noget som sådan. Har fået fjernet min galdeblære men det er kun 14 dage siden, så det fejlede jeg ikke inden jeg ringede.

Anmeld Citér

5. oktober 2016

Sprit25

Mit bedste råd: 

afsæt en formiddag og ring rundt til forskellige forsikringer. Indhent super super gode tilbud. Tjek om I kan få forsikring gennem fagforeninger , eller en billig ungeforsikring. 

Forsikringer er SÅ vigtigt og ja man er decideret uansvarlig, hvis man ikke er forsikret. Sorry to say. Vi har også en mega stram økonomi men vil hellere leve uden mad til mig og manden end i gen forsikring. 

Anmeld Citér

5. oktober 2016

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Ja kom til at tænke på det igår fordi jeg så programmet luksusfælden. De havde ingen forsikring til deres barn og det var meget uansvarligt ifølge programmets eksperter. Men det har vi faktisk heller ikke til vores tre børn og har faktisk aldrig tænkt på det.

Vores ældste er teenager og vi har da aldrig haft tanke om at få det.  Har jo heller ikke forsikringer på os selv så det er virkelig ikke noget jeg har tænkt over nogensinde. Min mor har heller aldrig haft forsikring på mig eller sig selv, så det er en ret fremmede tanke.

Så vil høre andres meninger om forsikringer på børn og hvad I giver for dem? Skal siges vi har forsikring på vores bil samt indboforsikring men da jeg står uden for arbejdsmarkedet og slet ingen indtægt har og min mand forsørger os, så er det ligesom maksimum for hvad vi synes vi kan klare af forsikringer pt.

Men ville da bestemt nok gøre det hvis vi havde penge til det, for kan da godt se man kan stå med et stort problem ved fx tandskader.

Jeg har lært lektien af hvor vigtigt forsikringen er for vi nåede ikke at tegne den inden sønnen faktisk fik en skade der kan give men senere i livet...

Så er glad for vi har den nu da han f.eks. har slået en tand, og revet sit øre næsten helt af i den ene side... begge dele i BH hvor der jo ikke længere er forsikring hvis der sker noget medmindre man selv har en der dækker...

han er forsikret med både ulykke og liv... hellere for meget end for lidt når det kommer til ham...

tidligere var børnene jo dækket af vuggestue-bh-skolens forsikring men sådan er det ikke i dag...

vi betaler 400 kr om måneden hos IF med største dækning og udbetaling hvis der skulle ske noget...

Anmeld Citér

5. oktober 2016

lilledittemor

Anonym skriver:

Ja kom til at tænke på det igår fordi jeg så programmet luksusfælden. De havde ingen forsikring til deres barn og det var meget uansvarligt ifølge programmets eksperter. Men det har vi faktisk heller ikke til vores tre børn og har faktisk aldrig tænkt på det.

Vores ældste er teenager og vi har da aldrig haft tanke om at få det.  Har jo heller ikke forsikringer på os selv så det er virkelig ikke noget jeg har tænkt over nogensinde. Min mor har heller aldrig haft forsikring på mig eller sig selv, så det er en ret fremmede tanke.

Så vil høre andres meninger om forsikringer på børn og hvad I giver for dem? Skal siges vi har forsikring på vores bil samt indboforsikring men da jeg står uden for arbejdsmarkedet og slet ingen indtægt har og min mand forsørger os, så er det ligesom maksimum for hvad vi synes vi kan klare af forsikringer pt.

Men ville da bestemt nok gøre det hvis vi havde penge til det, for kan da godt se man kan stå med et stort problem ved fx tandskader.

I min verden er børnenes forsikringer - og vores andre forsikringer i det hele taget - noget af det vigtigste. Jeg må indrømme at jeg synes at det er dybt uansvarligt ikke at være det. Vi har de sidste mange år kun haft én indtægt, men forsikringer sparer vi ikke på. 

Vores børn har altid været forsikret. Indtil 3 år stod de under min forsikring, men derefter får de deres egen. De er hver forsikret for op til 1,5 million kroner - det koster os 85kr pr barn pr måned. 

Anmeld Citér

5. oktober 2016

lilledittemor

Benjamins'mor skriver:

Åh, det kan jeg faktisk ikke huske. Mener at selvrisikoen er 1000,- men er ikke helt sikker. 

Jeg ved faktisk ikke hvorfor jeg er så dyr. Jeg fejler ikke noget som sådan. Har fået fjernet min galdeblære men det er kun 14 dage siden, så det fejlede jeg ikke inden jeg ringede.

Der er flere faktorer der spiller ind over prisen på ens ulykkeforsikring - F.eks. hvilket job man har, eller hvilken slags sport man udøver.

Anmeld Citér

5. oktober 2016

helle85

Anonym skriver:

Vi har forsikret vores børn da jeg syntes det er vigtigt hvis de slå der tænder osv.

Og jeg er meget glad for at vi har den for i sommeren der faldt min datter på sit løbehjul og slog sine voksen tænder løs ( meget tæt på at den var slået ud) heldigvis er den vokset fast igen forhåbentligt uden skade (vi gå til tjek med den) og hvis der nu skulle være sket noget så dækker forsikringen udgifterne til tandlæge regning nå hun bliver over 18

Jeg ville godt nok have dårlig samvittighed hvis vi ikke havde haft den

Og igen hvis børnene kommer til at smadre en rude eller noget på skole/daginstitution så skal i selv betale.

Mine forældre har heller aldrig haft forsikringer men alligevel har vi prioriteret det

Anmeld Citér

5. oktober 2016

anjo01

Anonym skriver:

Jeg må ærlig talt indrømme at jeg er dybt chokeret! Det vigtigste og mest ansvarlige er ens forsikringer (akasse, indbo, ulykke mv). Hvad vil du/I gøre, hvis uheldet er ude? Jeg synes du skal gå ind og læse om konsekvenserne ved ikke at have en ulykkesforsikring. Jeg forstår simpelthen ikke hvordan man ikke kan have råd til en uykkesforsikring? Det handler jo om prioritering i ens hverdag og økonomi - køb billigere varer mv.. Og så ville jeg kraftigt overveje at sælge bilen og prioritere en forsikring på mine børn - og mig selv, for den sags skyld! 

Anmeld Citér

5. oktober 2016

Benjamins'mor

lilledittemor skriver:

Der er flere faktorer der spiller ind over prisen på ens ulykkeforsikring - F.eks. hvilket job man har, eller hvilken slags sport man udøver.

Jeg udøvede ikke sport, er dog begyndt i fitness center nu. Er pt arbejdsløs og da jeg hentede tilbud var jeg studerende. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.