Zafir skriver:
Det er egoisme, at man vil beholde et barn, der er så sygt, at det altid vil skulle på specialskoler, på institutioner, ikke bo hjemme, ikke få sit et job, familie osv. Det er ren egoisme.
Selv folk jeg kender, der har børn med downs, siger selv: HVis vi havde vidst at han/hun var syg, havde vi også valgt ham fra, selvom vi elsker ham. For man ELSKER sine børn uanset omkostningerne.
Man skal også tænke på omkostningerne for det barn der bliver født. Så kan man sige farvel og prøve igen og lave en sund og rask lillebror/søster!
Tænk over det!
Jeg mener faktisk ikke et barn med down's er "sygt". Barnet har en kromosonafvigelse. Mener ikke det kan sidestilles med sygdom.
Som du skriver kan de ikke bo hjemme, ikke få job, ej heller familie. Jeg er uenig i at de ikke kan bo hjemme, selvfølgelig kan de det. De går i SFO som alle andre børn. De kan godt få job (dog i dagbeskæftigelser tilpasset den gruppe)
Det med familie er jeg også uenig i, de kan sagtens få en kæreste. Børn derimod har du nok ret i, at de ikke får.
Jeg arbejder selv med downs børn (+børn med andre udviklingshandicap), og de har et fantastisk liv, med forældre, søskende og andre familiemedlemmer som elsker dem.
De kommer aldrig til at klare sig selv, som "alle andre" i det danske samfund, men på trods af det lever de (fleste) et ganske godt, om end for kort liv (set med forældreøjne)
Når det så er sagt, er jeg enig med dig i det med IKKE selv at ville have et barn med downs. For jeg VED hvor meget de kræver, jeg VED hvor meget der vil "blive taget fra" eventuelle søskende.
Kan godt ske jeg lyder lidt dobbeltmoralsk, når jeg tager downs børnene lidt i forsvar, og jeg så ikke "vil have en med hjem"
Jeg har fuld respekt for folk som vælger barnet fra, men også respekt for de som vælger det til, på trods af et handicap.
Anmeld