prettybutterfly skriver:
Er fuldstændig enig med Zafir og havde også taget den hårde beslutning INDEN nf!!! Min mor har passet mennesker med downs i en årrække, så jeg har virkelig haft dem tæt inde på livet selv. Og selvfølgeligt er de fantastiske mennesker, men det er så meget lettere for alle at vælge abort VED SYGDOM!! Det må være så hårdt som forældre til et barn med downs når man ved at barnet ALDRIG vil kunne klare sig selv, og skal have hjælp til alt.
Hejsa.
Må lige komme med et lille pip.
der er sket meget ind for området med diverse handicap. Mange ældre downs, har slet ikke fået den hjælp som der tilbydes i dag. Og der var ikke de behandlings tilbud som i dag. Hvis vores pige var blevet født for 13-14 år siden havde de ikke kunne hjælpe hende. På mange områder er viden blevet bedre, og hvis den nye generation downs for lov er jeg sikker på de også vil få et godt liv inden for deres rammer.
Tidlig indsats gør at mange downs fungere meget meget bedre end for 20 år siden. Man er i dag meget obs. hvad man kan gøre for at disse mennesker kan så et så selvstændigt liv så muligt.
Der er altså stor forskel på at skal have lidt støtte i hverdagen og til at skal hjælpes med alt.
Mange kan have en job, og bo selv, (i beskyttet bolig) så hvis/når de har brug for hjælp så er den der, men de har ikke brug for en plejer 24 timer i døgnet.
Vi er så gode til at putte folk i kasser, det gør man desværre også med downs. I stedet for at se dem som individer.
en nævner livskvalitet: ja hvad er det. Der findes heldigvis mange lykkelige downs, der findes uheldigvis også mange ulykkelige "normale"
Kan jeg som mor bestemme om mit barn downs eller ej, vil få et godt liv. jeg kan hjælpe mine børn på vej, men de skal jo selv leve deres liv.
Anmeld