Nakedasja skriver:
Jeg synes det er fair.
Jeg skal ha barsel, og regner med at det primært er mig der skal tage nattevagten i hverdagene.
Min kæreste skal tidligt op og arbejder mange timer i døgnet, så det er vigtigt han kan få noget søvn.
Det er alligevel mig der skal amme, så 
Selvfølgelig skal man hjælpes ad, men lad vær med at tage nogle af svarene for personligt.. Det drejer sig jo trods alt KUN om søvnen og ikke de huslige pligter som du skriver.
Men hjælp selvfølgelig til med nattevagten i weekenden, så vidt det er muligt 
Jeg mener ikke, at en forventning om, at mor på barsel tager det primære natte-ansvar er det samme som fars "gode ret" til otte timers søvn.
En læge sagde engang til mig, at amning i sig selv er fuldtidsarbejde, da det er krævende for kroppens "ressourcer" alene at producere mælk. De fleste af os har nok oplevet, at mælken bliver sparsom eller helt forsvinder i perioder med massiv søvnmangel, så det er en fornuftig "investering" i babys trivsel at lade mor få mulighed for at sove nogle timer i streg, når hun er udkørt, og det passer jo ikke altid med babys planer for natten.
Mine unger har haft gode sovehjerter fra små, men andre er jo lysvågne hveranden time, og så må far altså på banen, når mor er helt færdig. Faste aftaler og insisteren på "rettigheder" holder ikke, når hele familien er i undtagelsestilstand.
Anmeld
Citér