Skal far have lov til at sove?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16.965 visninger
59 svar
184 synes godt om
30. august 2016

debattør-37432

Hej alle! Vi er lige blevet første gangs forældre til en lille dreng, og er så småt begyndt at finde ud af hvordan det er at blive forældre. Vi har dog nogle få problemer når det kommer til ansvaret om natten. Da jeg som far ikke har barsel og lige straks starter på mit sidste semester fra studiet, så mener jeg, at jeg har min gode ret til at kunne få mine 8 timers nattesøvn. Jeg skal jo også kunne præstere på mit "job" som studerende. Det skal ikke lyde som om at jeg fralægger mig ethvert ansvar for barnet eller de huslige pligter, det drejer sig kun om retten til sin søvn. Er jeg egoistisk eller hvordan får i andre jeres hverdag til at hænge sammen? Mvh Mads

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2016

Mami

Det kommer helt an paa hvilket barn i har, har i en der er meget urolig med mange oopvaagninger syntes jeg det er rimmeligt du hjaelper til og "noejes" med 6 timer og saa hjaelper med bebs. 

I weekendern syntes jeg bestemt du skal tage en af nattevagterne saa mor ogsaa kan faa sammenhaengende soevn. 

Nu skriver du at du snart starter paa studie, saa frem til det er det kun ret og rimmeligt du tager halvdelen. 

Hvis mor ammer, kan du paa weekend dage klarer ble skift og boevsning saa mor bare skal amme  

Du kan jo vende den om og spoerge dig selv om du ville kunne underholde, stimulere og passe paa din krop i min. 6 maaneder uden mere end 2-3 timers sammenhaengde soevn. 

Anmeld Citér

30. august 2016

Mamacita til 2 piger

Hos os har jeg altid taget nætterne selv, hvis jeg har været virkelig træt har jeg bedt min mand gøre det. Ellers ikke.. Han skulle på job, og jeg har kunnet nappe en lur i løbet af dagen når baby sover. Så jeg synes det er rimeligt at far sover, men hjælper UDEN brok hvis der bliver bedt om det. 

Han skulle så heller ikke forvente at jeg også vaskede tøj, gjorde rent eller lavede mad!!! Nogle gange havde jeg gjort det, hvis jeg havde overskud. Men det blev absolut ikke forventet fra hans side.. 

Jeg passede baby, og så hjalp vi hinanden med resten når han var hjemme eller i weekenderne.  

Anmeld Citér

30. august 2016

Babilooo

debattør-37432 skriver:

Hej alle! Vi er lige blevet første gangs forældre til en lille dreng, og er så småt begyndt at finde ud af hvordan det er at blive forældre. Vi har dog nogle få problemer når det kommer til ansvaret om natten. Da jeg som far ikke har barsel og lige straks starter på mit sidste semester fra studiet, så mener jeg, at jeg har min gode ret til at kunne få mine 8 timers nattesøvn. Jeg skal jo også kunne præstere på mit "job" som studerende. Det skal ikke lyde som om at jeg fralægger mig ethvert ansvar for barnet eller de huslige pligter, det drejer sig kun om retten til sin søvn. Er jeg egoistisk eller hvordan får i andre jeres hverdag til at hænge sammen? Mvh Mads

Det korte svar: nej du kan bestemt ikke forvente 8 timers sammenhængende søvn med en baby 

Jeg har ikke sovet 8 timer sammenhængende siden jeg næsten var halvvejs med min første søn i maven. Min ene søn har vågnet kl. 5.15 i flere år uanset weekend eller hverdag. 

Man hjælpes af.. Er mor på barsel med mulighed for at slappe af om dagen (hbis baby sover) kan hun selvfølgelig godt tage mere om natten.

Men du er egoistisk hvis du ikke hjælper.... I det omgang du kan.. Det er hårdt at være på barsel.

Hvis nogen bad dig om at studere hele døgnet hvad ville du sige..? Det er det sammen. 

Anmeld Citér

30. august 2016

Babilooo

debattør-37432 skriver:

Det korte svar: nej du kan bestemt ikke forvente 8 timers sammenhængende søvn med en baby 

Jeg har ikke sovet 8 timer sammenhængende siden jeg næsten var halvvejs med min første søn i maven. Min ene søn har vågnet kl. 5.15 i flere år uanset weekend eller hverdag. 

Man hjælpes af.. Er mor på barsel med mulighed for at slappe af om dagen (hbis baby sover) kan hun selvfølgelig godt tage mere om natten.

Men du er egoistisk hvis du ikke hjælper.... I det omgang du kan.. Det er hårdt at være på barsel.

Hvis nogen bad dig om at studere hele døgnet hvad ville du sige..? Det er det sammen. 

Anmeld Citér

30. august 2016

Patriark

debattør-37432 skriver:

Fuck søvn! Jo hurtigere du fravender dig behovet for 8 timers søvn, jo bedre.

Det ER egoistisk. Og det er egoistisk fordi du prioriterer forkert. Dit ultimative ansvar er hos din familie og  med mindre du læser raketvidenskab eller noget med at spalte atomer, mon ikke du så kan præstere med afbrudt søvn?!

Hvad studerer du?!

Anmeld Citér

30. august 2016

Carina:-)

Her tager jeg nætterne så længe den står på barsel da jeg jo har mulighed for at tage en lur om dagen og minmand har et krævende job med mange timer. 

Anmeld Citér

30. august 2016

Soonmom

Ja,  det synes jeg er fair.  Mor til nætterne når hun har barsel -  dog synes jeg det er fair at far så tager minimum den ene nat i weekenden og står op med baby,  så mor kan sove længe,  hun har jo også brug for lidt søvn 

Anmeld Citér

30. august 2016

anonym12

Her har jeg baby om natten......medmindre han skal skiftes. Jeg ammer, så det giver ikke så meget mening at far skal vækkes fordi jeg skal amme. Jeg ammer alligevel bare liggende i sengen. Tilgengæld lave far stortset alt praktisk imens jeg var på barsel....da jeg ikke havde noget energi (vores dreng sover ikke specielt lange stræk). Nu tager han ham om morgenen, så jeg kan sove længe og jeg er mere indenover det praktiske.

Anmeld Citér

30. august 2016

JeanMckinley

Jeg tager alle nætter her hjemme, og har gjort det siden hun blev født, hun er 10 måneder nu, og har nok sovet igennem 3 gange. Jeg synes det er fair, da min kæreste skal på arbejde, og ikke har mulighed for at slappe af i løbet af dagen.

så jo, synes det er rimeligt, så længe du kan mærke at din kæreste/kone ikke er ved at gå fra hinanden af søvnmangel. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.