Skal far have lov til at sove?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2016

Guldlok88

Det kommer an på hvilket barn i har.. Her havde jeg en dreng der sov Ca 6 timer i døgnet.. 3 timer om natten og 3 timer i løbet af dagen.. Ca 20-30 min af gangen.. Så fik Ca 3 timers søvn på et døgn.. 

Jeg måtte tvinge barnets far til at tage vores søn en af nætterne på hans fridage, for jeg kunne ikk hænge sammen.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2016

Troldemommi

Nej det er ikke fair, og hvis du lige vokser lidt med opgaven og tager baby på lige vilkår med din kæreste, så er jeg sikker på i også får et bedre samarbejde generelt. 

God fornøjelse 

Anmeld Citér

30. august 2016

Zelinasmor

Det er da lige så vigtigt mor får hendes søvn, så hun kan tage sig af jeres baby hele dagen alene.  Har ofte hørt den der fra mænd at når de ikke er på barsel skal mor tage nætterne. Den var ikk' gået herhjemme. Og slet ikke hvis min partner studerede. Jeg har mødt på studie efter 3 timers søvn (har en datter på 4 med et lorte søvnmønster og er i uge 22 med den næste). Og jeg har skam altid klaret mig alligevel. Det er også dit barn. Så du må tage din del af kagen OGSÅ om natten!

Anmeld Citér

30. august 2016

jjuhl

Profilbillede for jjuhl

Den ene har ikke mere ret til noget end den anden. Man er sammen om det her. Og et nemt barn kan også være hårdt. Kan det lade sig gøre at du får din nattesøvn så er det jo dejligt, men det skal vel ikke være på bekostning af din kærestes helbred og dit barns trivsel?

Snak sammen, find ud af hvad i værd i sær har brug for og handel der ud efter. Og så tag en nat minimum en gang i ugen. Din kæreste bliver mere medgørlig, får mere overskud og du får ekstra Kvalitetstid sammen med dit barn. 

Anmeld Citér

30. august 2016

Morfor3

Som mange skriver kommer det helt sikkert an på jeres baby.... har det kolik eller sover minimalt i løbet af natten og dagen så synes jeg godt du kan hjælpe lidt til så i kan  skiftes lidt. 

Men er det er forholdsvis nem baby som tager en 3 timer i træk dag og nat så synes jeg du har ret til de 6 - 8 timer. 

Men helt ærligt synes jeg det er noget dig og din kæreste skal snakke om. For det er jeres lille familie og i kender jeres baby. Vi snakker jo alle ud fra vores egne erfaringer og derfor er nogen så skrappe og sige nej du ikke har krav på dine 8 timer mens andre med andre babyer giver dig det lette svar og synes sagtens du kan tage de 8 timer. 

se og få snakket om forventninger til at være forældre og hvis du får søvn hvordan kan du så kan hjælpe hende bedst muligt i hverdagen,  når du har fri. For du har jo også lektier det skal ordnes. Og at gøre studiet færdigt er også vigtigt  pøj pøj og tillykke med den nye titel 

Anmeld Citér

30. august 2016

FrkC

Jeg synes det er fair mor tager nætterne når hun har barsel, der kan selvfølgelig være situationer hvor det an være nødvendigt at far tager over eller hjælper engang imellem .. Jeg har altid taget nætterne, også i weekenderne (10 mdr), det er bare meget nemmere selv at gøre det .. Jeg vågner jo alligevel og min mand er noget så langsom hvis han skal op om natten, tænder alt for meget lys osv ;) Jeg starter på job nu her, men tænker det stadig bliver mig der tager nætterne .. Det er (7-9-13) ikke så tit vi er oppe mere (de første 8 uger havde han kolik, og i længere perioder vågnede han hver/hveranden time da han var yngre) :)

Anmeld Citér

30. august 2016

M&Ms

Den der lagde min mand også id med, da vi fik baby. Jeg sagde til ham, at hvis jeg skulle fungere uden søvn det næste år, så blev det på bekostning af vores forhold. Jeg er nemlig en kælling, når jeg er træt 

Vores løsning var, at han tog bleskift om natten pg jeg tog resten (amning, feber mv). Det fungerede fint for os og heldigvis var vores baby meget samarbejdsvillig, så han sov igennem natten fra han var 2 måneder 

Prøv at vende den om: hvordan ville du blive, hvis al ansvaret for natten blev lagt over på dig, og du kunne se frem til en lang periode uden ordentlig søvn. Ville du kunne fungere både fysisk og psykisk??

Anmeld Citér

30. august 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Hvordan i fordeler pligter må i jo blive enige om men tror du skal glemme alt om 8 timers nattesøvn. Min den ældste er 3 og vågner stadig hver nat så 8 timer i streg har jeg eller min mand ikke fået i 3 år. 

Det kan desuden være hårdt at være hjemme med en lille som helt sikkert vågner hver gang mor sover. 

Mit bedste råd er at droppe tanken om hvad du har ret til og hjælp hinanden. Sæt desuden pris på du studerer i stedet for arbejder. Det hiver lidt mere frihed. 

Anmeld Citér

30. august 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

For mig er der intet "ja/nej" svar, da det kommer an på så meget....fx. Hvordan baby er, hvordan I har det osv osv.. 

som udgangspunkt tog jeg min datter om natten, men min mand hjalp glædelig til, da jeg trængte til en ordentlig nat.... 

min mand kunne sagtens lige stå op og tage hånd om hende selvom han skulle på arbejde.    Han har nemlig den fantastiske evne, at han sover inden han rammer puden igen... hvor jeg derimod vender og drejer mig i flere timer...Så her hjalp far til når jeg havde brug for det, og det var uden nogen form for brok... 

så det handler også lidt om, hvordan man er som person, tror jeg... snak om det. Der er ikke andet for... find ud af hvad der fungerer for jer

Anmeld Citér

30. august 2016

Hck

Profilbillede for Hck

Det kommer jo helt an på jeres barn, ja når mor har barsel, kan hun godt være mest på om natten, men at du ligefrem mener at du har ret til 8 timers søvn hver nat, synes jeg ikke er fair. Tror at du skal indstille dig på at 8 timers sammenhængende søvn er en gode, når først man er blevet forældre. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.