Til dig der har haft en tidlig scanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2016

Mette555

Anonym skriver:

Ja, det er da længe og vente til nakkefoldsscanning

men har man regelmæssig mens

er sund og rask 

ingen sa eller ma 

så får man jo altså ikke bare sådan en scanning som jeg kan forstå på de andre ? 

Det da faktisk lidt "snyd" ;-) 

Nej, det får man ikke.. men så er der jo ikke ikke noget behov for at få en scanning, andet end man personligt har en lyst til at kigge ind i hulen og så må man også selv betale. Det synes jeg er helt fint.

Ligesom man også selv må betale hvis man vil kende kønnet før 20-ugers scanningen osv.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2016

Anonym trådstarter

Mette555 skriver:

Nej, det får man ikke.. men så er der jo ikke ikke noget behov for at få en scanning, andet end man personligt har en lyst til at kigge ind i hulen og så må man også selv betale. Det synes jeg er helt fint.

Ligesom man også selv må betale hvis man vil kende kønnet før 20-ugers scanningen osv.. 

selvom jeg er sund og rask, intet fejler, ingen uregelmæssig mens.  
Ingen ting... 

Så ved man da ikke om der er noget galt med min baby, eller om babys hjerte er stoppet med at slå. ??? 

Så alle burde da få det tjekket  
Man kan jo ikke gøre fra eller til alligevel. 

Anmeld Citér

26. juni 2016

Dorthe1986

Anonym skriver:

Ingen ting... 

Så ved man da ikke om der er noget galt med min baby, eller om babys hjerte er stoppet med at slå. ??? 

Det lyder kynisk, men det er jo spild af penge. Som du selv siger kan man ikke gøre fra eller til alligevel og kroppen klarer det jo så oftest selv, hvis det skal udstødes.

Anmeld Citér

26. juni 2016

lineog4

Anonym skriver:

Ingen ting... 

Jeg vil sørme gerne bytte - du kan få mine tidlige scanninger, men så skal du også overtage mit gravsted, min sorg og min angst for at mine børn dør. 

Jeg ved ikke med andre, men jeg hadede at være anderledes gravid, hadede det faktum at jeg kunne få tilbudt ekstra scanninger mm. Jeg misunder dig tusind gange mere for din lykkelige lethed i forhold til graviditet og børn end du misunder mine ekstra scanninger. Og kunne jeg betale 500 for at få din lethed, din tro på børn ikke dør så ville jeg betale dem uden at blinke - du kan få min tidlige scanning for 500, jeg kan ikke få det du har for penge. 

Kan godt være du synes det er snyd, men hvad tror du så jeg synes det er?

Anmeld Citér

26. juni 2016

Becks

FL90 skriver:

Jeg kunne godt tænke mig at høre om din termin har ændret sig undervejs? Jeg ved godt den fastsættes under NF, men bare om der er kommet mange forskellige datoer ud selv har jeg haft 5 scanninger inden uge 20 - med 5 forskellige terminer ( fra d. 17 til d. 10 december) 

Det var mange gange! 

Min termin hed 2/2 til alle scanninger frem til nf, hvor den blev rykket til 3/2..

og den holdte hele graviditeten igennem :)

Anmeld Citér

26. juni 2016

Becks

lineog4 skriver:

Jeg vil sørme gerne bytte - du kan få mine tidlige scanninger, men så skal du også overtage mit gravsted, min sorg og min angst for at mine børn dør. 

Jeg ved ikke med andre, men jeg hadede at være anderledes gravid, hadede det faktum at jeg kunne få tilbudt ekstra scanninger mm. Jeg misunder dig tusind gange mere for din lykkelige lethed i forhold til graviditet og børn end du misunder mine ekstra scanninger. Og kunne jeg betale 500 for at få din lethed, din tro på børn ikke dør så ville jeg betale dem uden at blinke - du kan få min tidlige scanning for 500, jeg kan ikke få det du har for penge. 

Kan godt være du synes det er snyd, men hvad tror du så jeg synes det er?

Jeg har det på PRÆCIS samme måde!

Ja, det var rart at se ind til baby, 2 gange om måneden.. Men jeg ville gerne have været det foruden, hvis det fjernede angsten for at miste endnu engang, angsten for om jeg overhovedet ville blive mor, hvorfor jeg nu styrtblødte igen osv. Det var kun scanningerne for at se om baby stadig levede..

Så kom alle scanningerne på det hosp. jeg skulle føde på, fordi jeg så pludselig fik svangerskabsforgiftning, baby var for lille, osv. 

Så nej! det er ikke lutter lagkage at få tilbudt alle de scanninger og ikke være "normal" gravid

Anmeld Citér

26. juni 2016

Anonym trådstarter

det er nu heller ikke fordi jeg ikke under jer alle disse scanninger. !!!

men en som mig som er første gangs gravid, ønsker da også mere end noget andet og se om mit barn er sundt og rask, men jeg kan ikke få en gratis scanning fordi jeg ikke er udsat? 
Jeg går da men en frygt for at min baby ikke lever længere. men jeg skal gå frem til uge 12 før jeg kan se om det er dødt eller levende.??? 
det er der jeg synes det begynder og halte lidt.... 
Hvorfor skal i have og vide om jeres baby lever før uge 12 når vi andre ikke må få det af vide før uge 12 med mindre vi selv betaler.?
 jeg ved godt det kan lyde egoistisk.. men det er nu sådan jeg har det... 

hvis mit barn er dødt vil jeg da gerne have det fjernet hurtigsmuligt. ligeså vel som i gerne vil have det fjernet hurtigsmuligt? 

er jeg virkelig helt ved siden af? 

eller skal jeg gå til lægen og sige jeg ikke aner hvor langt jeg er henne? for at kunne få en gratis scanning.. det er VIRKELIG sådan jeg har det.......  og det må i selvfølgelig gerne synes er langt ude.... og slet ikke være enig i..... 

Anmeld Citér

26. juni 2016

nielsen80

Anonym skriver:

men en som mig som er første gangs gravid, ønsker da også mere end noget andet og se om mit barn er sundt og rask, men jeg kan ikke få en gratis scanning fordi jeg ikke er udsat? 
Jeg går da men en frygt for at min baby ikke lever længere. men jeg skal gå frem til uge 12 før jeg kan se om det er dødt eller levende.??? 
Hvorfor skal i have og vide om jeres baby lever før uge 12 når vi andre ikke må få det af vide før uge 12 med mindre vi selv betaler.?

hvis mit barn er dødt vil jeg da gerne have det fjernet hurtigsmuligt. ligeså vel som i gerne vil have det fjernet hurtigsmuligt? 

eller skal jeg gå til lægen og sige jeg ikke aner hvor langt jeg er henne? for at kunne få en gratis scanning.. det er VIRKELIG sådan jeg har det.......  og det må i selvfølgelig gerne synes er langt ude.... og slet ikke være enig i..... 

Jeg forstår frygten, og ønsket om at se alt er ok. Jeg tror, alle efterhånden må vænne sig til, at der ikke bliver givet i dørene i det offentlige. Der er simpelthen ikke råd til det. De er kun råd til det allermest nødvendig, og en tryghedsskanning for en sund og rask pige, hører desværre ikke ind under" allermest nødvendige".

Og bare lige til info, jeg er selv " behandlingspige", kan ikke få børn på naturligvis. Det betyder jeg har lagt 60000kr for min behandling til lillebrøster i maven, men rigtigt nok inkluderet i det er så en skanning i uge 7..... Skal vi bytte?

Anmeld Citér

26. juni 2016

Dorthe1986

Anonym skriver:

Men lad os antage alle får en scanning i uge 8 fx. Fostret lever så ikke? Normalvis vil kroppen jo selv klarer det og så udstøde det. Men hvad så? Skal alle så nu igennem medicinsk eller kirurgisk abort, inden man selv har set om kroppen klarer det? For så er det jo lige pludselig ikke kun en masse ekstra penge på skanninger, men også ekstra penge for at få fjernet de døde fostre, før man overhovedet ved om kroppen kan klare det selv.

Anmeld Citér

26. juni 2016

Anonym trådstarter

nielsen80 skriver:

Jeg forstår frygten, og ønsket om at se alt er ok. Jeg tror, alle efterhånden må vænne sig til, at der ikke bliver givet i dørene i det offentlige. Der er simpelthen ikke råd til det. De er kun råd til det allermest nødvendig, og en tryghedsskanning for en sund og rask pige, hører desværre ikke ind under" allermest nødvendige".

Og bare lige til info, jeg er selv " behandlingspige", kan ikke få børn på naturligvis. Det betyder jeg har lagt 60000kr for min behandling til lillebrøster i maven, men rigtigt nok inkluderet i det er så en skanning i uge 7..... Skal vi bytte?

Det handler slet ikke om om vi skal bytte eller ej... 
Men for mig giver det da absolut heller ikke mening at det skal koste penge at få et barn... 

Derfor synes jeg stadig ikke der burde være den forskel.. 

Ja du har fået hjælp (Hvilket jeg da er ked af at høre, men dejligt der nu er en baby i din mave) Men hvad er forskellen om du får det af vide om det lever i uge 12 eller om jeg gør?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.