Til dig der har haft en tidlig scanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2016

Soonmom

Sidst fik jeg en terminsscaning pga.  Ustabil mens.  

Så bestilte jeg tid til en selvbetalt tryghedsscanning,  den nåede jeg dog ikke da jeg begyndte at bløde og fik tid til en akutscanning (heldigvis var baby ok),  men det var to dage før min tid,  så den afbestilte jeg igen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2016

Anonym trådstarter

Tak for svar alle sammen.  

Nu var jeg lige inde og se hvad de forskellige skanninger koster og det er jo alt mellem 500-1200 kr. (der hvor jeg kiggede) 

Det synes jeg da ikke er helt billigt eller er det bare mig?  
Har engang hørt man kunne trække det fra i skat eller sådan noget er det rigtig?  

er bare nysgerrig 

(Har dog ikke tænkt mig at købe en skanning før jeg er langt henne 30+ til 3D eller 4D billeder) 

Anmeld Citér

24. juni 2016

lineog4

Anonym skriver:

Nu var jeg lige inde og se hvad de forskellige skanninger koster og det er jo alt mellem 500-1200 kr. (der hvor jeg kiggede) 

Har engang hørt man kunne trække det fra i skat eller sådan noget er det rigtig?  

er bare nysgerrig 

(Har dog ikke tænkt mig at købe en skanning før jeg er langt henne 30+ til 3D eller 4D billeder) 

For min pengepung og min nærighed er det absolut ikke billigt, og har ikke i en af mine graviditeter overvejet at betale for en scanning selv - derfor kendte vi heller ikke kønnet med de første to. Og 3D scanning har jeg kun fået med den sidste fordi jeg fortalte jeg var bange for hvis han lignede sin storesøster og om jeg så ville være bange for han også var hjertesyg, derfor slog lægen kort over på 3D og jeg kunne se han lignede sin storesøster utrolig meget.

Anmeld Citér

25. juni 2016

Anonym

Har ikke læst tråden så hvis du har fået svar så se bort fra dette 

Man kan få en henvisning til en tryghedsscanning af lægen hvis man mener der er komplikationer ved graviditeten, eller hvis man før har aborteret. Jeg skal til tryghedskanning på mandag, fordi jeg havde en SA 29 april, blev så gravid igen allerede 14 dage senere, så skrækken sidder lidt i mig selvom stadig, så derfor gav min læge mig en scanning så jeg kan få lov at se hjerte blink og få lidt ro på

Anmeld Citér

25. juni 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

er bare nysgerrig 

Tror ikke man kan trække det fra i SKAT - men nogle klinikker kører med rabatter - især hvis du får flere scanninger. 

Jeg fik 3 i alt som jeg købte mig til. Tryghedsscanning - kønsscanning og 3D scanning. For det første fik jeg studierabat, og så fik jeg rabat fordi jeg havde købt de 3 scanninger. 

Til 3D scanningen fik jeg yderligere rabat fordi han havde glemt at optage noget af scanningen - hvilket ikke havde betydning for mig. Men ja scanningerne koster, men jeg synes de har været det værd, når man er lidt nervøst anlagt. Desuden oplevede jeg, at oplevelsen var bedre privat end offentligt - men det er vist meget forskelligt

Anmeld Citér

25. juni 2016

Mette555

Lægen sendte mig afsted til tidlig scanning for at fastsætte, da jeg havde uregelmæssig cyklus. Så jeg var afsted til scanning 7+1. Klinikken tilbød selv en scanning igen 2 uger senere, da det var kutume ved kontrolscanning, selvom alt var i fineste orden. 

Det var meget rart at se der var hjerteblink og at der var en og ikke to derinde i maven. Jeg tænker at det er lang tid at gå og vente til nakkefoldsscanningen. 

Vh Mette

Anmeld Citér

25. juni 2016

Anonym trådstarter

Mette555 skriver:

Lægen sendte mig afsted til tidlig scanning for at fastsætte, da jeg havde uregelmæssig cyklus. Så jeg var afsted til scanning 7+1. Klinikken tilbød selv en scanning igen 2 uger senere, da det var kutume ved kontrolscanning, selvom alt var i fineste orden. 

Det var meget rart at se der var hjerteblink og at der var en og ikke to derinde i maven. Jeg tænker at det er lang tid at gå og vente til nakkefoldsscanningen. 

Vh Mette

Ja, det er da længe og vente til nakkefoldsscanning

men har man regelmæssig mens

er sund og rask 

ingen sa eller ma 

så får man jo altså ikke bare sådan en scanning som jeg kan forstå på de andre ? 

Det da faktisk lidt "snyd" ;-) 

Anmeld Citér

25. juni 2016

ESV

Det er som en skriver fordi man ofte bliver fulgt anderledes hvis man har været i behandling og/eller har en sygdom der kan have indflydelse på barnets vækst! 

Vi har fx været i behandling OG jeg har en stofskiftesygdom så jeg er blevet scannet x virkelig mange (tror det er 3 eller 4 gange ekstra) og har derud over valgt at købe en dicideret kønsscanninng. 

Anmeld Citér

25. juni 2016

Anonym trådstarter

ESV skriver:

Det er som en skriver fordi man ofte bliver fulgt anderledes hvis man har været i behandling og/eller har en sygdom der kan have indflydelse på barnets vækst! 

Vi har fx været i behandling OG jeg har en stofskiftesygdom så jeg er blevet scannet x virkelig mange (tror det er 3 eller 4 gange ekstra) og har derud over valgt at købe en dicideret kønsscanninng. 

Det også helt fair og selvfølgelig skal i holdes øje med :-) 

købe en kønsskanning? 

Kan man ikke få kønnet og vide til md skanning? 

Anmeld Citér

25. juni 2016

sne190810

Anonym skriver:

Ja, det er da længe og vente til nakkefoldsscanning

men har man regelmæssig mens

er sund og rask 

ingen sa eller ma 

så får man jo altså ikke bare sådan en scanning som jeg kan forstå på de andre ? 

Det da faktisk lidt "snyd" ;-) 

Hvor i alverden er der snyd i noget af det?! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.