Til dig der har haft en tidlig scanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.657 visninger
54 svar
17 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. juni 2016

Anonym trådstarter

Hej Damer. :-) 

Til alle jer der har fået en tidlig scanning fra 5-12 uge 

er det så fordi i selv har købt en scanning eller har i fået det fra lægen? 

Jeg undre mig, fordi jeg har læst mig frem til at man kun får 2-3 skanninger af det offentlige ???? 

Man kan ikke gå til lægen og få en tidlig scanning gratis vel? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2016

grinny

Mange herinde er i behandling og hvis man har fået hjælp til at blive gravid så får man en gratis skanning af behandlingsstedet omkring uge 7, andre får sådan en skanning hvis der før har været flere aborter og til sidst er der dem som vælger at købe en skanning selv fordi de ikke er så dyre 

Anmeld Citér

24. juni 2016

Anonym trådstarter

grinny skriver:

Mange herinde er i behandling og hvis man har fået hjælp til at blive gravid så får man en gratis skanning af behandlingsstedet omkring uge 7, andre får sådan en skanning hvis der før har været flere aborter og til sidst er der dem som vælger at købe en skanning selv fordi de ikke er så dyre 

TAK! nu giver det mere mening for mig. 
Så blev jeg så klog..  
tak tak tak. 

Anmeld Citér

24. juni 2016

Heksemutter

Jeg undre mig, fordi jeg har læst mig frem til at man kun får 2-3 skanninger af det offentlige ???? 

En tidlig scanning skal man selv betale, med mindre man har været i fertilitetsbehandling eller der er stor tvivl om terminen. Så nej, du kan ikke bare bede om en hos lægen.

Du får to scanninger i det offentlig - nakkefoldscanning, hvor man tjekker for downs og andre kromosomfejl og misdannelsesscanning, hvor man tjekker for misdannelser. Begge disse har praktisk betydning, og det er derfor, det offentlige betaler. En tidlig scanning har ikke noget praktisk formål, men er mest for fornøjelsens skyld.

Anmeld Citér

24. juni 2016

FruHolm <3

Anonym skriver:

Jeg har prøvet begge dele , jeg får dog altid en tidlig scanning i uge 6-8 da jeg har mistet 7 gange og min cyklus er meget skæv ,

jeg er gravid med mit 2 barn og blev scannet 8+0 , 12+4 og 20+0 indtil videre

købte så en kønsscanning 15+1

derudiver har vi fået 2 ekstra scanninger i uge 30+3 og uge 35+1 pga tidligere forløb =

da jeg ventede min søn var jeg ved at gå for tidligt i fødsel flere gange ☺️

Anmeld Citér

24. juni 2016

Ayasmor

Jeg blev scannet i 8. Uge, her var det en selvbetalt scanning. Udelukkende for at give mig selv ro og derfor ingen "medicinsk" indikation

Anmeld Citér

24. juni 2016

karisima

Tilbage i 2010 fik jeg en henvisning til tidlig skanning af min læge fordi jeg ikke ville gennemføre min graviditet hvis der var tvillinger. Derfor skulle jeg vide om der var to spirer inden 12. uge. 

Men reglerne kan jo sagtens være ændret siden dengang

Anmeld Citér

24. juni 2016

lineog4

Jeg har i mine sidste to graviditeter fået en tidligt scanning for at give mig ro fordi jeg har mistet et barn. 

Har ydermere fået lidt flere scanninger igennem begge graviditeter både fordi hjertet skulle scannes grundigere da der er en større sandsynlighed for hjertefejl når man først har haft et barn med hjertefejl. Men de fleste af scanninger var for min trygheds skyld

Anmeld Citér

24. juni 2016

Becks

Jeg er blevet scannet 2 gange om måneden, igennem hele graviditeten.. Betalt af det offentlige, pga. mange spontane aborter...

Og så fik jeg de 2 obligatoriske, nakkefoldsscanning og misdannelsesscanning 

Anmeld Citér

24. juni 2016

MissTas

Anonym skriver:

Det er korrekt. Der ligger kun 2 scanninger som det offentlige betaler, med mindre der ee andre ting inde over som gør at man blir tilbudt flere scanninger fx hvis man er i behandling, får medicin, har en kronisk sygdom, lav vækst ved barnet eller lign.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.