Får jeg en dom nu? Verdens dårligste mor...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2016

A-1995

Hmm- kan godt forstå du er ked af situationen. Omvendt må jeg også sige at du må have haft temmelig hårdt fat- og det var jo bestemt ikke et uheld at du tog fat i ham. Nej hensigten var ikke at forstuve armen, men alene det at du har hårdt nok fat til at det kan ske er i mine øjne forkert. Jeg synes faktisk lægen burde have pligt til at melde sådan noget.. Jeg håber for dig og din søn at det var et enkeltstående tilfæld- ellers synes jeg du skal søge hjælp, for jer begges skyld ☺️

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Jeg kan ikke helt finde ud af om du tror at jeg tænkte "nu har han været irriterende nok, så nu forstuver jeg hans skulder med vilje".. For det var absolut ikke min hensigt at forstuve hans skulder...

Kan godt følge Rauw's tankegang. Du har selvfølgelig ikke tænkt "nu forstuver jeg hans skulder fordi han er irriterende" men du har bevist flået hårdt i ham og det var med vilje.

uanset hvor irriterende og umulige børn er. Så hiver man bare ikke i dem på den måde.  

Anmeld Citér

24. juni 2016

Rauw

Anonym skriver:

Jeg kan ikke helt finde ud af om du tror at jeg tænkte "nu har han været irriterende nok, så nu forstuver jeg hans skulder med vilje".. For det var absolut ikke min hensigt at forstuve hans skulder...

Selfølgelig var det ikke det. Men du gjorde det. Du tog så hårdt fat i den lille guts arm at den blev forstuvet. Ingen tvang dig, det var ikke et uheld. Du begik vold mod et barn, dit eget barn. Og det er ikke ok. Jeg forstår godt at man har lysten til at ta fat og få børn til at fatte at nu stopper de fandme. Tro mig! Men derfra og så til at gøre det, og med sådan en kraft at barnet tar fysisk skade og må til læge? Ja der står jeg helt af. Og jeg troede faktisk ik at læger bare måtte feje sådan en alvorlig ting væk med at børn er skrøbelige. Må man så også smække dem en på kassen hvis bare man er frustreret nok? Give dem blå mærker? Må man forstuve deres arme flere gange eller kun en? Hvor går grænsen? I mit hovede er den grænse blevet overtrådt af dig. Men hverken du eller lægen tar det alvorligt. Du burde som minimum ha noget hjælp til at styre dit temperament, synes jeg. 

Anmeld Citér

24. juni 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123
Rauw skriver:

Selfølgelig var det ikke det. Men du gjorde det. Du tog så hårdt fat i den lille guts arm at den blev forstuvet. Ingen tvang dig, det var ikke et uheld. Du begik vold mod et barn, dit eget barn. Og det er ikke ok. Jeg forstår godt at man har lysten til at ta fat og få børn til at fatte at nu stopper de fandme. Tro mig! Men derfra og så til at gøre det, og med sådan en kraft at barnet tar fysisk skade og må til læge? Ja der står jeg helt af. Og jeg troede faktisk ik at læger bare måtte feje sådan en alvorlig ting væk med at børn er skrøbelige. Må man så også smække dem en på kassen hvis bare man er frustreret nok? Give dem blå mærker? Må man forstuve deres arme flere gange eller kun en? Hvor går grænsen? I mit hovede er den grænse blevet overtrådt af dig. Men hverken du eller lægen tar det alvorligt. Du burde som minimum ha noget hjælp til at styre dit temperament, synes jeg. 

Jeg synes du skal stoppe nu, det virker mest som om du bare vil træde yderligere på TS som har det skidt nok i forvejen. 

Hun gjorde noget der kan ske for alle, vi har alle kommet til at gøre noget vi ikke burde, rive i armen ved farlige/stressede situationer, råbe eller hvad vil jeg. Derfra og så til at slå som du sammenligner med er der altså meget langt. 

Hun har endda ringet til lægen og fortalt sandheden og lægen har vurderet alt er fint, hvilket de formentlig har væsentlig større erfaring og uddannelse til end dig. 

Selvfølgelig skal TS  ikke have psykologhjælp med mindre det er noget der sker ofte. 

Anmeld Citér

24. juni 2016

God-mor

Anonym skriver:

Hej

I går da jeg var ude at handle med min søn på fire år skete der der værste der kunne ske.. Min søn var kropumulig ville ikke noget, og gjorde alle de ting man ikke må. Fx tog han et stykke slik og spiste det fra bland selv slik afdelingen. Jeg blev ved med at sige at han ikke måtte, og jeg var stille og rolig overfor ham og forklarede ham på en god måde at han ikke må gøre de ting han gjorde. 

Til sidst da vi havde brugt tre kvarter på at købe ind fordi han havde været så umulig, havde vi ikke mere tid og jeg tog fast om hans arm. Et alt for hårdt tag i hans lille arm...  Han begyndte at græde rigtig meget og han havde rigtig ondt i sin skulder. Vi tog hjem, og allerede da vi var kommet hjem var skulderen hævet ret meget. Jeg ringede 1813 og de sagde at vi skulle køre på skadestuen. Det gjorde vi så, og skulderen var heldigvis "kun" forstuvet. Jeg var så ked af det og havde så dårlig samvittighed. Jeg spurgte lægen om jeg vil blive dømt for vold hvor han svarede at det ville jeg ikke, og at det sker ofte at forældre tager for hårdt fat i deres børns arme.

Min søn har det fint, han får smertestillende medicin så han ikke har ondt i skulderen.

Jeg føler mig som verdens dårligste mor og jeg har så ekstremt dårlig samvittighed.

Jeg ved ikke hvad jeg ville med det her, jeg er bare så bange for at komme i fængsel for vold, eller at min søn bliver fjernet fra os... 

Kære TS

Det er som du selv ved uacceptabelt at tage så hårdt fat i dit barns arm, men selvfølgelig bliver dit barn ikke fjernet ved dette enkeltstående tilfælde. Børn kan drive en meget langt ud engang imellem, og man skal de fleste har nok haft lyst til på et eller andet tidspunkt at tage fat i deres barn. Næste gang tæller du nok til 100 eller 1000. Derudover mener jeg nu ikke du trænger til psykolog hjælp eller andet, det er lige overkill nok. Slap du bare af og giv din søn en masse knus og kram og fortæl ham du er ked af det. Selvfølgelig sker det ikke igen. 

Rigtig god weekend 

Anmeld Citér

24. juni 2016

Mor til Ella

Du skal tage det roligt, du ved selv det du gjorde ikke var den bedste måde at reagere på, du gjorde det og sådan er det, du bliver ikke dømt, og din søn har sandsynligvis glemt episoden hurtigt når det er en engangs oplevelse.

men som en anden skriver synes jeg faktisk at det er under al kritik at en læge ikke skal indberette når sådan en hændelse sker, ikke fordi de skal tro at alle har gjort det af ond hensigt, men mange børn ville nok stå bedre hvis læger indberettede sådanne hændelser. 

Håber hurtigt dit barn kommer sig oven på oplevelsen, og dig selv også

Anmeld Citér

24. juni 2016

Rauw

Mariehøne123 skriver:

Jeg synes du skal stoppe nu, det virker mest som om du bare vil træde yderligere på TS som har det skidt nok i forvejen. 

Hun gjorde noget der kan ske for alle, vi har alle kommet til at gøre noget vi ikke burde, rive i armen ved farlige/stressede situationer, råbe eller hvad vil jeg. Derfra og så til at slå som du sammenligner med er der altså meget langt. 

Hun har endda ringet til lægen og fortalt sandheden og lægen har vurderet alt er fint, hvilket de formentlig har væsentlig større erfaring og uddannelse til end dig. 

Selvfølgelig skal TS  ikke have psykologhjælp med mindre det er noget der sker ofte. 

Hvis du mener at det er noget der kan ske for alle. Så er jeg ret forarget over dig. At udøve vold mod sine børn er altså ikke noget "der kan ske for alle" det gør man bare ikke! Og jeg er ret sikker på de færreste forældre forstuver deres børns arme. Men nu er det ik en diskution. Jeg siger bare at havde jeg set det, eller været lægen, så var det blevet meldt. Men lad os se positivt på det, det er da et anderledes indslag i konfirmationssangen. 

Anmeld Citér

24. juni 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Rauw skriver:

Ej stop lige dig selv engang

Anmeld Citér

24. juni 2016

esioul

Rauw skriver:

Hvis du mener at det er noget der kan ske for alle. Så er jeg ret forarget over dig. At udøve vold mod sine børn er altså ikke noget "der kan ske for alle" det gør man bare ikke! Og jeg er ret sikker på de færreste forældre forstuver deres børns arme. Men nu er det ik en diskution. Jeg siger bare at havde jeg set det, eller været lægen, så var det blevet meldt. Men lad os se positivt på det, det er da et anderledes indslag i konfirmationssangen. 

Må sige jeg er enig med dig.. Jeg synes det er skræmmende en læge bare lader stå til, når han ved hvad "skaden" er sket af. 

Jeg er på ingen måde ude i tvangsfjernelse, men jeg ville faktisk være bekymret. 

Anmeld Citér

24. juni 2016

Rauw

Hck skriver:

Ej stop lige dig selv engang

Så man må gerne forstuve børns arme, men man må ikke diskutere på et debat forum? Hmm. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.