Rauw skriver:
Vil lægen ikke indberette at du har forstuvet din søns skulder med vilje? Det synes jeg egentlig er lidt chokerende. Hvad blir måske det næste når han er røv umulig, et blåt øje? En brækket skulder? Børn er pisse irriterende men man er sku nødt til at kunne styrer sig! Ellers har man i mine øjne brug for hjælp.
Hvis det er foregået som ts beskriver, så tror jeg lægen indberetter det. Under alle omstændigheder modtager den praktiserende læge skadestuerapporten, han/hun kan derfor følge med i om der opstår et uheldigt mønster.
Det er helt utroligt så mange der hopper med på den præmis ts beskriver, at lægen tager lidt let på det hele.
Børns led -og ledbånd er utrolig stærke, hvorfor børn oftere får brud end forstuvning.
Det betyder desværre også at hvis barnet har samme styrke, som andre børn, så har ts haft rigtigt hårdt fat, hvilket ts da også selv beskriver.
Hvis ts havde grebet hårdt fat i barnet for at forhindre alvorlig ulykke, ville jeg godt kunne forstå det. For selvfølgelig er det bedre at tage hårdt fat i barnet, end at barnet eks bliver kørt over af en bil.
Men ts tog ikke hårdt fat på barnet for at forhindre noget alvorligt. Ts gjorde det fordi han/hun mistede kontrollen over sig selv, barnet og situationen, det var måske nok den første gang han/hun har gjort det, men det var ikke et uheld. Når det ikke er et uheld(feks hvis barnet faldt ned fra indkøbsvognen), eller for at forhindre en ulykke, så er det altså vold, hvordan kan nogen overhovedet begynde at diskutere det?
Normalt er situationen her på baby.dk, at flertallet vil indberette blot ved mistanke. Her er der ingen mistanke, der bliver beskrevet helt klokkeklart, hvad der er sket. Alligevel mener man ikke at lægen skal indberette?
Grunden til jeg citerer dig, er fordi jeg er enig med dig, du skriver blot lidt mere bombastisk end jeg selv.
Afslutningsvis, nej det er heldigvis ikke almindeligt at børn forstuver deres skulder.
Ja, jeg er læge, ikke børnelæge, men jeg ser de børn, der har været udsat for vold, jeg ser dem, når det er for sent.
Vi må aldrig for at behage en ulykkelig forælder, negligere det vi læser/hører/ser.