Får jeg en dom nu? Verdens dårligste mor...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19.873 visninger
47 svar
242 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. juni 2016

Anonym trådstarter

Hej

I går da jeg var ude at handle med min søn på fire år skete der der værste der kunne ske.. Min søn var kropumulig ville ikke noget, og gjorde alle de ting man ikke må. Fx tog han et stykke slik og spiste det fra bland selv slik afdelingen. Jeg blev ved med at sige at han ikke måtte, og jeg var stille og rolig overfor ham og forklarede ham på en god måde at han ikke må gøre de ting han gjorde. 

Til sidst da vi havde brugt tre kvarter på at købe ind fordi han havde været så umulig, havde vi ikke mere tid og jeg tog fast om hans arm. Et alt for hårdt tag i hans lille arm...  Han begyndte at græde rigtig meget og han havde rigtig ondt i sin skulder. Vi tog hjem, og allerede da vi var kommet hjem var skulderen hævet ret meget. Jeg ringede 1813 og de sagde at vi skulle køre på skadestuen. Det gjorde vi så, og skulderen var heldigvis "kun" forstuvet. Jeg var så ked af det og havde så dårlig samvittighed. Jeg spurgte lægen om jeg vil blive dømt for vold hvor han svarede at det ville jeg ikke, og at det sker ofte at forældre tager for hårdt fat i deres børns arme.

Min søn har det fint, han får smertestillende medicin så han ikke har ondt i skulderen.

Jeg føler mig som verdens dårligste mor og jeg har så ekstremt dårlig samvittighed.

Jeg ved ikke hvad jeg ville med det her, jeg er bare så bange for at komme i fængsel for vold, eller at min søn bliver fjernet fra os... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2016

Clarasmor2010

Rolig rolig du kommer ikke i fængsel for det, så tror jeg der ville sidde flere tusinde forældre i fængsel. Selvfølgelig er det ikke i orden at tage hårdt fat i dit barn, men det er du bestemt ikke den første eller sidste der kommer til.. ❤️ 

Anmeld Citér

24. juni 2016

RosSofi

Det du gjorde er hændeligt. Børn kan drive os langt ud ind imellem. De forstår ikke logik, man kan ikke diskutere rationelt med dem og de er frygteligt prim-tænkende.

Jeg går ud fra, at der er tale om et enkeltstående tilfælde, og ikke sådan, at det er en systematisk opdragelsesform du går ind for, altså at vold er okay. Jeg forestiller mig, at du almindeligvis behandler dit barn med omsorg, respekt og kærlighed.

Anmeld Citér

24. juni 2016

esioul

Anonym skriver:

Hej

I går da jeg var ude at handle med min søn på fire år skete der der værste der kunne ske.. Min søn var kropumulig ville ikke noget, og gjorde alle de ting man ikke må. Fx tog han et stykke slik og spiste det fra bland selv slik afdelingen. Jeg blev ved med at sige at han ikke måtte, og jeg var stille og rolig overfor ham og forklarede ham på en god måde at han ikke må gøre de ting han gjorde. 

Til sidst da vi havde brugt tre kvarter på at købe ind fordi han havde været så umulig, havde vi ikke mere tid og jeg tog fast om hans arm. Et alt for hårdt tag i hans lille arm...  Han begyndte at græde rigtig meget og han havde rigtig ondt i sin skulder. Vi tog hjem, og allerede da vi var kommet hjem var skulderen hævet ret meget. Jeg ringede 1813 og de sagde at vi skulle køre på skadestuen. Det gjorde vi så, og skulderen var heldigvis "kun" forstuvet. Jeg var så ked af det og havde så dårlig samvittighed. Jeg spurgte lægen om jeg vil blive dømt for vold hvor han svarede at det ville jeg ikke, og at det sker ofte at forældre tager for hårdt fat i deres børns arme.

Min søn har det fint, han får smertestillende medicin så han ikke har ondt i skulderen.

Jeg føler mig som verdens dårligste mor og jeg har så ekstremt dårlig samvittighed.

Jeg ved ikke hvad jeg ville med det her, jeg er bare så bange for at komme i fængsel for vold, eller at min søn bliver fjernet fra os... 

Det lyder godt nok lidt voldsomt. 

Hvis jeg så det, tror jeg faktisk jeg ville reagere på det. Jeg tænker der må have været nogle kræfter bag, hvis skulderen er forstuvet og der er behov for skadestuen. 

Anmeld Citér

24. juni 2016

Muffinmus

Børns skuldre er faktisk ret følsomme hvad det angår. Derfor må man heller ikke lave svingture mm med dem. De går for let af led. Mine har også prøvet set, især den mindste der har prøvet det to gange på kort tid, uden at vi eller dagplejen ved hvad der er sket præcis. 

Anmeld Citér

24. juni 2016

TNBC

Anonym skriver:

Hej

DU kommer ikke I faengsel for det. Det var et uheld, og som laegen sagde: Nej, de ville jo skulle melde det, hvis det var vold..

Alle bliver frusteret og goer dumme ting.

Giv din dreng et stort kys og kram, og sig at du er ked af det, du gjorde, og at det var forkert. Naeste gang, saet ham op I vognen, eller goer det naar han ikke er hjemme.

Gaetter paa at han har vaeret traet, og bare ikke ville lytte... (en god Ide, er en snack, han kan spise, saa han ikke bliver fristet.)

Anmeld Citér

24. juni 2016

Rauw

Vil lægen ikke indberette at du har forstuvet din søns skulder med vilje? Det synes jeg egentlig er lidt chokerende. Hvad blir måske det næste når han er røv umulig, et blåt øje? En brækket skulder? Børn er pisse irriterende men man er sku nødt til at kunne styrer sig! Ellers har man i mine øjne brug for hjælp. 

Anmeld Citér

24. juni 2016

alenemor42

Rauw skriver:

Vil lægen ikke indberette at du har forstuvet din søns skulder med vilje? Det synes jeg egentlig er lidt chokerende. Hvad blir måske det næste når han er røv umulig, et blåt øje? En brækket skulder? Børn er pisse irriterende men man er sku nødt til at kunne styrer sig! Ellers har man i mine øjne brug for hjælp. 

Hun har jo ikke gjort det med vilje

Anmeld Citér

24. juni 2016

Rauw

alenemor42 skriver:

Hun har jo ikke gjort det med vilje

Hvis jeg tar dig hårdt i armen så den bliver forstuvet, vil du så sige at jeg har gjort det med vilje og melde mig for vold? Eller vil du tænke sikke en sød kvinde der slet ik gjorde det med vilje? Bare fordi man er mor og barn så er vold jo stadig vold, det var jo ik fordi hun snublede med ham- det ville ha været et uheld og derfor ikke med vilje. Hun forstuvede hans arm fordi hun besluttede sig for at ta hårdt fat i hans arm. Så kan man ik bare sige ej hov, det var kun meningen den skulle gøre ondt, ik blive forstuvet. 

Anmeld Citér

24. juni 2016

Anonym trådstarter

Rauw skriver:

Hvis jeg tar dig hårdt i armen så den bliver forstuvet, vil du så sige at jeg har gjort det med vilje og melde mig for vold? Eller vil du tænke sikke en sød kvinde der slet ik gjorde det med vilje? Bare fordi man er mor og barn så er vold jo stadig vold, det var jo ik fordi hun snublede med ham- det ville ha været et uheld og derfor ikke med vilje. Hun forstuvede hans arm fordi hun besluttede sig for at ta hårdt fat i hans arm. Så kan man ik bare sige ej hov, det var kun meningen den skulle gøre ondt, ik blive forstuvet. 

Jeg kan ikke helt finde ud af om du tror at jeg tænkte "nu har han været irriterende nok, så nu forstuver jeg hans skulder med vilje".. For det var absolut ikke min hensigt at forstuve hans skulder...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.