Skænderi omkring børnene

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2016

lineog4

Anonym skriver:

Jeg mener så bare, at der er en lille forskel i det der ingen mor var til den stakkels dreng.

Jeg er ret sikker på, at jeg havde set helt anderledes på det så, så var der jo ikke andre muligheder for ham! 

Men stadigvæk er det dejligt at læse, at du har taget dig så godt af et barn, specielt når moderen ikke er der.. 

Men er sikker på min bonus kun har lyst til at være mere hos os fordi det er sjovere, simpelthen. Der er flere at lege med osv. 

Og så tænker jeg  hvad hvis jeg ikke længere har den uge til at geare ned, hvad så? Så er jeg nok heller ikke så sjov mere eller.... 

Jeg synes bare det er noget andet når moderen ikke er der- her er hun her jo- og jeg synes altså et barn hører til hos sin mor, medmindre det da er direkte omsorgssvigt. Det er altså min mening...

Måske barnet mangler en base (har tidligere hørt om 7/7 at nogle føler sig rodløse fordi de er hverken eller begge steder) og tænker du skal tage det som et kompliment at det netop er jeres hjem hvor barnet føler sig mest hjemme og derfor ønsker at skabe en base hos jer.

Men igen det er en voksen beslutning hvor en masse fordele og ulemper skal tænkes igennem og klart med barnet i fokus. Men hvis du ved, at det vil dræne dig så er det jo ikke der bedste for alle parter heller ikke for din mands søn og skal basen skabes hos jer, skal der skabes er frirum til dig så du kan have samme overskud som nu. 

Jeg deler ikke nødvendigvis holdningen: børn hører til hos mor (mine gør ). Og det kan være I kan give et bedre stabilt hjem og det skal jo også med i jeres overvejelser. 

pøj pøj med det, tror hvis du er konstruktiv og taler fordele og ulemper og er ærlig om det sgu er hårdt også selvom du holder af din mands søn, så kan I bedre tale om det end når det gøres op i: du laver ikke, dit, mit og vores.

Og så må jeg lige til sidst skrive, jeg synes det er okay at sige det kan være hårdt eller måske i hvert fald kræver en tilpasning. Personligt håber jeg for mine egne børn de skal lave en familie uden mine, dine og vores

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2016

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Måske barnet mangler en base (har tidligere hørt om 7/7 at nogle føler sig rodløse fordi de er hverken eller begge steder) og tænker du skal tage det som et kompliment at det netop er jeres hjem hvor barnet føler sig mest hjemme og derfor ønsker at skabe en base hos jer.

Men igen det er en voksen beslutning hvor en masse fordele og ulemper skal tænkes igennem og klart med barnet i fokus. Men hvis du ved, at det vil dræne dig så er det jo ikke der bedste for alle parter heller ikke for din mands søn og skal basen skabes hos jer, skal der skabes er frirum til dig så du kan have samme overskud som nu. 

Jeg deler ikke nødvendigvis holdningen: børn hører til hos mor (mine gør ). Og det kan være I kan give et bedre stabilt hjem og det skal jo også med i jeres overvejelser. 

pøj pøj med det, tror hvis du er konstruktiv og taler fordele og ulemper og er ærlig om det sgu er hårdt også selvom du holder af din mands søn, så kan I bedre tale om det end når det gøres op i: du laver ikke, dit, mit og vores.

Og så må jeg lige til sidst skrive, jeg synes det er okay at sige det kan være hårdt eller måske i hvert fald kræver en tilpasning. Personligt håber jeg for mine egne børn de skal lave en familie uden mine, dine og vores

Du har så ret. 

Det er også kun når man føler sig misforstået/ ikke respekteret at vi begynder med det pjat og millimeter begreber 

det er dumt 

Anmeld Citér

27. maj 2016

Bshizzle

mpr skriver:

Selvfølgelig skal det heller ikke forbydes. Dog kan jeg godt forstå at hun siger nej, hvis det er hende der kommer til at stå med hele opgaven og far ikke tager sin del af slæbet? Barnet er jo ikke på samvær hos far så, barnet er på samvær hos fars kæreste når far ikke rigtig deltager i at håndtere barnet.. At barn og far måske engang imellem hygger vil jeg ikke betragte som samvær når det er bonusmor der står med alt andet med barnet. 

Hun er trods alt kun mor til hendes egen, og burde ikke tvinges ud i at være næsten fuldtids mor for to. Burde hun ikke have lov til at være mor til sin egen og kun bonusmor til mandens barn. 

Ifølge min egen teori og fornuft, så tager man hele den pakke der følger en mand man vælger at være sammen med.. Dvs osse at der er et ekstra barn! 

Så må man sku trampe i gulvet og banke fornuft ind i manden om at han skal deltage mere der hjemme. 

Anmeld Citér

11. juli 2018

Anonym

Hejsa. Hvordan er det gået? Hvad endte det med? Står pt selv i samme situation . Suk

Anmeld Citér

12. juli 2018

Anonym

Anonym skriver:

Måske bonus sønnen har sagt, at han gerne vil bo ved jer, netop fordi du som bonus mor er et fantastisk menneske for ham. 

Med struktur og regler. 

Og ja, selvfølgelig skal hans far da os på banen Ingen tvivl om det, men general så tror jeg sgu ikke mænd går i så små sko som kvinder. 

Selvom det ikke er din søn, så tror jeg faktisk at din kæreste ser dig som hans søns "mor" og som det har foregået de sidste mange tusinder år, så er det altid moderen, som tager sig af børnene, for det er en af de ting vores mænd stoler på, at vi har godt styr på. 

Tror din kæreste ser jer som EN almindelig familie, selvom det er sammenbragt børn. 

Og mænd er bare som mænd nu bare en gang sådan, de er lidt mere afslappet med alt ting, hvorimod vi kvinder nærmest har a d h  d, med at madpakker skal laves om aften, tøj ligges frem til næste dag osv osv, der ville mænd være gange cool, og bare Gøre det på selve dagen. 

Luk dog den stakkels dreng ind i dit hjerte, og åben jeres hjem for ham på fuld tid, han elsker dig da, ellers ville han da ikke be om at bo hos jer. 

Tag ham da til dig som var han din egen.

Syntes faktisk du skulle skamme sig, med at sige, at 50/50 er ganske fint. 

Ja måske fint for dig, men nok ikke for drengen, og måske far og søn med tiden kom endnu mere tættere på hinanden.

Og far fik øjnene noget mere op for sin søn.

Du har valgt denne mand, og med denne mand, medfølger en søn. 

Børns behov kommer i første række, men de får aldrig lov til at blive hørt med deres behov, det er ikke altid lykken og være et barn, når man ikke selv har valgt at komme til verden.

Øh tak for jeg i dine øjne ikke er en kvinde 

Jeg ligger ikke tøj frem til dagen efter - det sker jævnligt at jeg har glemt alt om vaske tøj. Specielt nu her, der  trækker vand kampe altså lidt mere tid 

Og jeg smørret mad pakke 10 min før jeg Skal ud af døren og kommer oftest for sent fordi jeg lige skal løbe i Fakta og købe smør.. 

Men derfor er jeg nu stadig en kvinde. 

Min mand forbereder alt og smører madpakken en uge før den skal bruges. Så han er ikke en rigtig mand? 

Pas på må det de kasser  sådan er mænd og sådan er kvinder. Nej vi er mennesker ikke kønsdele. 

Anmeld Citér

12. juli 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79
Anonym skriver:

Øh tak for jeg i dine øjne ikke er en kvinde 

Jeg ligger ikke tøj frem til dagen efter - det sker jævnligt at jeg har glemt alt om vaske tøj. Specielt nu her, der  trækker vand kampe altså lidt mere tid 

Og jeg smørret mad pakke 10 min før jeg Skal ud af døren og kommer oftest for sent fordi jeg lige skal løbe i Fakta og købe smør.. 

Men derfor er jeg nu stadig en kvinde. 

Min mand forbereder alt og smører madpakken en uge før den skal bruges. Så han er ikke en rigtig mand? 

Pas på må det de kasser  sådan er mænd og sådan er kvinder. Nej vi er mennesker ikke kønsdele. 

Tråden er 3 år gammel

Men self stadig en spændene debat, omkring de forskellige køns opdelinger, hvilket, denne tråd slet ik startede ud i! Vh Stine 

Anmeld Citér

12. juli 2018

Ano18

Jeg ved godt, at det er en gammel tråd, men ... nu kommenterer jeg lige alligevel, siden en ny “TS” er dukket op 

Jeg ville være den oprindelige Ts’ mand. Jeg er “ham” der er kommet med mine to drenge, og er den pakkeløsning, min mand har valgt.

Men jeg ville aldrig forvente han skulle være primus motor for dem, samtidig m vores fællesbørn. Trods jeg så bibragte mere til fælles økonomien, end han gjorde. Af flere årsager. Og selvom det skal løbe rundt, så skal det ikke være på bekostning af ens forhold, psykiske helbred og humør, så må man finde andre løsninger.

Min mand ser alle “vores” børn som fællesbørn og fælles ansvar, og han elsker dem præcis lige højt og er far for dem alle på lige fod. Han startede da de var 2 og 0 og nu er den ældste 18.

Selvom de meget sjældent så deres far, og nu er store og ser ham en gang om året (faderen ønskede desværre ikke samvær så tit), så skabte det bare konflikter, at han ikke var biofar. Han blev sat op imod det glansbillede, de havde lavet af den far, som de mødtes med i bonbon land eller spillede fodbold med et par timer. De havde brug for at skabe en illusion om den perfekte far og ikke en far som ikke ville dem. Så da de var små, var især den store mere krævende og en udfordring, og havde min mand stået alene om opdragelsen, de fleste af døgnets timer, så ville det have været for hårdt for ham og os. Og taget det meste af hans tid, hvor han også skulle have lov, at have overskud til det barn der var mindre krævende fordi det var en lettere relation da den var biologisk.

Så hvis jeg var TS så havde jeg helt sikkert sagt nej for alles skyld, barnet som ikke ville have godt af en bonusmor uden overskud der skældte ud, barnet der fortjente en biomor der også havde overskud til ham, og TS som der måske havde valgt en pakkeløsning men i den pakke er både et barn og en far, som selv skal være m til at få det til at køre og hjælpe til og hun skal ikke pålægges et ansvar, hvor barnet måske ikke er opdraget som hun ville have gjort det og de derfor støder ind i så mange konflikter, hun ikke må få lov, at strukturere, fordi barnet ikke er hendes og bioforældre stadig har sidste ord på sagen og en anden indstilling der præger det hele.

Det behøver ikke have noget m kærlighed at gøre, eller at ville barnet. Men der er mange der skal fungere og have det godt, og alle er betydningsfulde.

En helt anden indstilling og tilstedeværelse fra biofar ville selvfølgelig ændre tingene, hvilken skulle vises først. Fordi er barnet først flyttet, smider man det ikke ud igen. Der skal selvfølgelig også arbejdes på forældrenes forhold men uafhængig af den anden beslutning, dog løbende samtidig. Dette ville skulle gøres uanset hvad.

Anmeld Citér

12. juli 2018

Anonym

Ps herhjemme deles vi om alt, selvfølgelig afhængig af hvad vi har lyst til og er “bedst til”. Men ikke fordelt efter kønsroller.

(Og jeg brokker mig når jeg har menstruation fordi jeg får så pokkers hovedpine, det er ingen undskyldning )

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.