Anonym skriver:
Undskyldninger?
Det er overhovedet ikke en undskyldning for mænd, men mænd er mere afslappet til tingene, og kan godt li at vi kvinder ligesom passer på familien.
Men altså når nu du spørg, kvinder kommer tit med dårlige undskyldninger om at de har menstruation, er trætte, har arbejdet hårdt, skal Gøre alle de praktiske ting selv, skal se serie i tvet, skal på café.
Så måske er der som et siger 1000 undskyldninger for både mænd og kvinder
Passer på familien? Okay! så mænd kan godt lide at kvinder passer på familien? Hvad kan jeg så godt lide at mænd gør?
Så hvis min mand godt kan lide det- jamen, så er det da det jeg gør!
Ingen problem.
(pyt med at moderen her meget sikkert bliver utrolig træt, stresset, irriteret - så må jeg jo løbende få noget psykolog hjælp)
Helt sikkert. For det har jeg nemlig pligt til ikke? Da jeg valgte min mand ( var barnet her hver 2. Weekend) så jeg kunne have sagt mig selv, at jeg kom til at agere fuld mor på er tidspunkt. Det er min pligt. Jeg skal ikke bare være en god ven, en bonus person, en der skaber glæde og oplevelser, en der holder sammen på os alle. Nej, jeg skal tage HELE slæbet fordi der er en mor der hellere vil alt muligt andet end st tage sig af sit barn og en far der går med hovedet mellem røvballerne.
Fint. Sådan er det at være kvinde. Selvfølgelig er det det.
Man skulle ikke hellere ruske op i den mor, der faktisk har klemt barnet ud? Eller den far, der har lavet det?
Nej, læg hele ansvaret over på bonusmor- værsgo! Fordi JEG vidste jo hvad jeg gik ind til, ikke? Men bio far og mor vidste det ikke? Eller hvad? Hvad er undskyldningen ?
Og jeg kan fortælle, at det er 100000 gange hårdere end med mit eget bio barn. Så kan I tænke hvad I vil, men det er stadig fakta.