Jeg har brug for gode råd. Jeg vil forsøge ikke at komme med for mange oplysninger for ikke at blive genkendt.
Jeg har kendt min mand i 7 år. Vi har et barn sammen, og en hver fra tidligere.
Problemet handler om, at jeg har så svært ved at slippe ting der er sket, ting der er blevet sagt. Vi havde en meget hård start ( på flere år) grundet forskellige ting, men mest i forhold til at få et familieliv op at køre.
Jeg stod meget alene med det i perioder, og selvom min mand var hjemme, var det ofte mig der tog sig af hans og mit barn. Det haf været så hårdt. Hans barn har været så hård. Jeg har i perioder været deprimeret over det. Vi har talt, skændtes, snakket, været enige, uenige, har brugt hinandens børn på en træls måde i skænderierne fx" hvad med dit eget barn? " og bla bla
mest af alt er jeg bitter over, at vi ikke fik hjælp dengang. At han ikke tog mere ansvar, så både mig og børnene kunne slappe mere af.
Mange ting er meget bedre nu, men indimellem popper den grimme oplevelse op i mig, som har sat sig i mig. Altså, tiden, som var så svær. Den afstand vi har taget til hinanden i forsøget på, at beskytte eget afkom.
I min verden trængte hans barn virkelig til noget opdragelse. Noget forudsigelighed, struktur og retningslinjer. Hverken min mand eller barnets mor er i stand til det og jeg føler jeg står med "problemet" da min mand arbejder meget.
Barnet taler ofte om, at det gerne vil bo her hos os. Jeg har sagt nej, 50/50 er rigeligt for mig, jeg har brug for at puste ud. Det endte i en diskussion, et skænderi. Alt det vi før har talt on, været enige om lyder nu som om, han ikke længere er enig i.
jeg har sagt, at han skal gøre hvad han føler er bedst for barnet. Men jeg ved jo godt hvem der kommer til at tage sig allermest af det. Og jeg har slet ikke lyst til mere ansvar.
Der blev sagt mange grimme ting under skænderiet, og den afstand er bare så frygtelig.
Jeg vil egentlig bare høre gode råd... Forståelse måske også. Jeg har ikke brug for negative svar, tak