Rejse med fælles børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. maj 2016

Mortilah

Jeg ville tage afsted- og jeg tager afsted! Både alene, med kæresten og i fremtiden med vores fælles barn. Min kærestes børn har rejst 4 ferier det sidste års tid med moren. Mit eget barn har også ofte været på ferie med mig- men så sandelig også med sin far.

Vi kan ikke på nogen måde bare lige tage sydpå med 6 børn og 2 voksne. Altså vil det betyde at vi ikke vil kunne komme nogen steder, hvis ikke vi måtte splitte ferierne op. Jeg har ikke på nogen måde følelsen af at nogen føler sig snydt eller udenfor af den grund. Når bonusbørnene tager på ferie i år med moren til Portugal- og vi tager et andet sted hen, så er der altså ingen misundelse eller jalousi. Jeg tror hverdagen er vildt vigtig. Meget vigtigere end hvad vi laver når barnet er hos den anden forældre.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2016

Carina:-)

FruK skriver:

For mig handler det ikke om, hvad fællesbarnet går glip af.

Men om det man signalerer, hvis man rejser på ferie sammen som familie, men uden alle sine børn.

En familierejse er en stor, fælles oplevelse... Den ville jeg ikke tage uden begge mine børn. At man får dobbelt op på rejser er nok en af de eneste fordele der er ved at være skilsmissebarn. Udover det skal de altid undvære den ene familie og være splittet imellem to hjem. Jeg ville ikke byde min, at hans familie så oven i købet rejste uden ham. Og så har jeg faktisk heller ikke lyst - vi har to børn og jeg vil helst have dem begge med.

Hvis jeg havde valgt at få 4 børn og ikke have råd til at tage dem alle med, så ville jeg blive hjemme, og give dem en god ferie hjemme - billigere. Det er da ærgeligt ja - men det er det jo også, når kammeraterne har råd til noget, som man ikke selv har. Thats Life.

Jeg kan godt se hvad du mener

Men kan ikke lade være med at tænke om det er fordi det er en charterferie at der bliver lagt så meget i det.

For hvad nu hvis et hold venner inv dem med deres 2 børn en tur i sommerhus i en uge -

Er det så også "snyd" for de andre børn?

Eller er det ligemeget fordi det er "bare" en tur i sommerhus.

For som jeg læser ts indslag så er det en chartertur hun gerne vil give fællesbarnet Så h*n også får den oplevelse og stadig skal der holdes den traditionelle ferie med de andre børn.

Så alle børn kommer på den ferie de plejer -  og så får fællesbarn en ferie med sine forældre ligesom de andre børn får med boforældrene.

Anmeld Citér

2. maj 2016

Mortilah

Vil lige tilføje at har man 4 børn samlet- eller som hos os 6- så er alenetid eller tid med fx 2 bare guld værd. Meget vigtigt også. Man kan ikke putte og have lange samtaler og opleve en masse med 6 børn på en gang. Alle børn har brug for at have deres forældre alene indimellem. Jeg ved vores bonusbørn tager på  aleneweekendtur med moren indimellem. Fx datter, 10 år Barcelona 2 dage. Der bliver de resterende tre hjemme. Det er deres tur en anden gang.. Der går alt for meget lejrskole i det når alle er med

Anmeld Citér

2. maj 2016

TNBC

Anonym skriver:

Hej 

Jeg har et spørgsmål som jeg godt kunne tænke mig at få lidt vinkler på. 

Jeg og min mand har hver en datter fra tidligere. Hans er 13, min er 10. 

Sammen har vi en på 5 og en på 4 måneder. 

Da vi mødtes, havde vi selvf kun de to piger at tænke på. Uha, hvor har det været hårdt at skabe en familie, jeg får gåsehud når jeg tænker på det... 

Til sagen: vi har altid haft de to store med på ferier. Mest campingture og sommerhusture. 

Vi kunne helt vildt godt tænke os, at komme til syden. Jeg har aldrig prøvet det. Begge piger oplever meget med hhv deres mor og far + alle de bedsteforældre de har. 

Vores fælles barn på 5 må jævnligt lægge ører til oplevelser og rejser, som han naturligvis ikke er en del af. Derfor har vi overvejet en rejse kun med vores fælles børn. Også fordi det jo helt klart er ret meget billigere kun at have to børn med. Ellers kan det slet ikke komme på tale, vi har ikke penge til at have 4 børn med. 

Mit spørgsmål går på- kan vi tillade os det? 

Jeg mener godt selv vi kan- vi har brug for at dyrke den familie, vi sammen har skabt. vores børn har kun os til at give dem rejser og oplevelser 

Må jeg høre jeres meninger - helst dem af jer i samme situation eller lignende 

Det er en svaer ting at komme ind paa..

Her kommer alle boernene med(kun tre af dem bor her, kun to er faelles), men det er alle deres boern.

Hende der ikke bor her, kommer endda ogsaa med paa ture, selvom at hun har weekend hos sin mor. Synes det er saa fint.

Men I maa snakke det... Jeg ville ikke goere det, saa ville jeg hellere spare sammen. Det er da ogsaa hyggeligt at have alle boernene med.

Anmeld Citér

3. maj 2016

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Om det charter eller camping, så er det familietid her i hytten og der man laver fælles minder og der man er sammen med ALLE sine børn... 

Mener også at det er noget man skulle have tænkt på inden man fik flere børn ind i familien, for hvorfor skal de 2 straffes, fordi man har valgt at få flere børn sammen.... ��

Anmeld Citér

3. maj 2016

Tip!

Ja jeg mener at du godt kan tage afsted. 

Her er der også delebørn, og min søn er her fuld tid og får ingen oplevelser udover dem vi giver ham. 

Min kærestes 3 drenge er her halv tid og jeg ved at de er i Lalandia og skal på længere 14 dages ferie i efteråret med deres mor og hendes familie. 

Så ja, jeg ville uden at blinke tage afsted med vores fuldtids barn og kommende fælles uden de 3 andre på ferie. 

Vore familie liv skal ikke gå i stå, vi skal ikke sidde hjemme og trille tommelfingre i de uger hvor vi ikke har dem og vente på at de kommer retur, så de kan blive endnu mere fyldt op med ferier. 

Vil pointere at vi altid holder vinterferie, helligdage, 14 dages sommerferie, efterårs ferie med ALLE børn.. Ingen bliver overset! 

Anmeld Citér

3. maj 2016

Hck

Profilbillede for Hck

Jeg havde ikke gjort det, tanken for mig er helt forkert, men nu er jeg også den type, som synes at en uge i sommerhus er lige så godt som en uges charterrejse, bare man har det godt og hygger sig med hinanden

Anmeld Citér

3. maj 2016

SofiaMik

Mathias Villads skriver:

Om det charter eller camping, så er det familietid her i hytten og der man laver fælles minder og der man er sammen med ALLE sine børn... 

Mener også at det er noget man skulle have tænkt på inden man fik flere børn ind i familien, for hvorfor skal de 2 straffes, fordi man har valgt at få flere børn sammen.... ��

Men hvorfor straffe de børn, der kommer senere? Lad os nu sige, at barn 1 kommer sydpå + legoland + Tivoli og lalandia hvert år med hvad der følger af masser af opmærksomhed og ting og sager, men barn 2 og 3 må nøjes med en tur i sommerhus hele familien på lavbudget hvert år. Hvorfor ikke lade familien tage barn 2 og 3 på ferie, mens barn 1 er hos mor/far på ferie? Og så holde fælles ferie bagefter.

Anmeld Citér

3. maj 2016

SofiaMik

Denne her debat minder mig om andre lignende emner. F.eks hvorvidt man kan tillade sig at holde en fridag med en af sine børn på skift.

Alle børn har brug for alene tid med mor / far. Min oplevelse er, at de vokser rigtig meget af det og man kommer meget tættere på barnet. 

Jeg undrer mig over, at det pludselig skal være et must, at store familier skal være sammen alle sammen, når de holder fri - hvorfor er det så forbudt at dele sig op? Hvorfor skal børn i storfamilien ikke have samme vilkår som andre? 

Anmeld Citér

3. maj 2016

FruK

SofiaMik skriver:

Denne her debat minder mig om andre lignende emner. F.eks hvorvidt man kan tillade sig at holde en fridag med en af sine børn på skift.

Alle børn har brug for alene tid med mor / far. Min oplevelse er, at de vokser rigtig meget af det og man kommer meget tættere på barnet. 

Jeg undrer mig over, at det pludselig skal være et must, at store familier skal være sammen alle sammen, når de holder fri - hvorfor er det så forbudt at dele sig op? Hvorfor skal børn i storfamilien ikke have samme vilkår som andre? 

Det er da slet ikke det, det handler om.

Jeg er helt enig i, at alenetid er fint. Men det kan man også sagtens prioritere, uden at drt betyder at tage på en uges udlandsferie uden alle børn. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.