Debat om frisør

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Soonmom skriver:

Da man som sagt ikke altid ved at man har lus, synes jeg det er det samme

Og arbejdet er vel det samme, spildt tid og en masse rengøring 

Ja men jeg synes stadigvæk at der er en forskel, fordi lus kan du opdage, opkast kan du ikke, da det kan komme snigende. 

Og så er det jo smart at tjekke børn i det hele taget en gang i mellem, for som du siger, man ser det ikke altid. Så tjek, når du ordner deres hår. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2018

Soonmom

Tommelise skriver:

Det lyder lidt, som om du bare smider ansvaret fra dig.

Det gør jeg da ikke, vi har aldrig haft lus her. Men faktum er at du altså ikke aner hvor længe lusene har været der 

Anmeld Citér

29. juni 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Soonmom skriver:

Men hvis dit barn var det første tilfælde og det ikke var blevet opdaget - hvordan skal de så lige fortælle der er lus? - en eller flere skal jo være den/de første inden det bliver opdaget 

Ordner du aldrig dine børns hår, nusser deres hår? 

Jeg vil da tjekke det fra tid til anden, bare for at være sikker.

Anmeld Citér

29. juni 2018

Tommelise

Soonmom skriver:

Det gør jeg da ikke, vi har aldrig haft lus her. Men faktum er at du altså ikke aner hvor længe lusene har været der 

Jeg vil så mene, at det er meget almindeligt, at det er forældrene der opdager det. Lus er ikke noget sjældent syn. 

Og hvis ikke man selv opdager det - så bør man vel stadig have ansvarsfølelse over for frisøren. 

Anmeld Citér

29. juni 2018

Soonmom

Tommelise skriver:

Jeg vil så mene, at det er meget almindeligt, at det er forældrene der opdager det. Lus er ikke noget sjældent syn. 

Og hvis ikke man selv opdager det - så bør man vel stadig have ansvarsfølelse over for frisøren. 

Sku da ikke så man blive opkrævet mere end en klipning. Så er det da bare undskyld og book en ny tid 

Anmeld Citér

29. juni 2018

Tommelise

Soonmom skriver:

Sku da ikke så man blive opkrævet mere end en klipning. Så er det da bare undskyld og book en ny tid 

Tja - det er jeg så ikke enig. i.

Man bør vel have forståelse for, hvor meget arbejde og hvor mange udgifter, det koster frisøren.

jeg mener, det er forældrenes ansvar. Og jeg synes, det er helt ok, at frisørerne skriver, som de gør.

Men det har vi jo lov til at have forskellige meninger om.

Anmeld Citér

29. juni 2018

Anonym

Tommelise skriver:

Tja - det er jeg så ikke enig. i.

Man bør vel have forståelse for, hvor meget arbejde og hvor mange udgifter, det koster frisøren.

jeg mener, det er forældrenes ansvar. Og jeg synes, det er helt ok, at frisørerne skriver, som de gør.

Men det har vi jo lov til at have forskellige meninger om.

Jeg kunne ikke være mere enig. Det er forældrenes ansvar at tjekke børnene for lus. Og specielt inden de skal til frisøren. 

Jeg tjekker min søn flere gange om ugen for lus. Netop i den forbindelse du selv beskriver længere oppe. Når man nusser dem i håret eller bare sidder og hygger i sofaen. 

Han er så kort og rødhåret så de ville være nemme og se. Men havde jeg haft en pige med lange mørke lokker havde jeg gjort præcis det samme hver dag når håret skulle sættes.  

så igen. Jeg er helt enig og frisøren er i sin fulde ret til at opkræve gebyr for forældrene kunne have tjekket hjemmefra. 

Anmeld Citér

29. juni 2018

Tommelise

Anonym skriver:

Jeg kunne ikke være mere enig. Det er forældrenes ansvar at tjekke børnene for lus. Og specielt inden de skal til frisøren. 

Jeg tjekker min søn flere gange om ugen for lus. Netop i den forbindelse du selv beskriver længere oppe. Når man nusser dem i håret eller bare sidder og hygger i sofaen. 

Han er så kort og rødhåret så de ville være nemme og se. Men havde jeg haft en pige med lange mørke lokker havde jeg gjort præcis det samme hver dag når håret skulle sættes.  

så igen. Jeg er helt enig og frisøren er i sin fulde ret til at opkræve gebyr for forældrene kunne have tjekket hjemmefra. 

Min svoger opdagede det netop, fordi han sad og nussede sin søn i håret. 

Anmeld Citér

30. juni 2018

Sprit25

Soonmom skriver:

Jeg synes det er så fair. 

Flere og flere restauranter begynder også at kræve et gebyr ved bordbestilling! Og jeg forstår dem. 

Folks respekt for servicefagene er vitterligt nedadgående

Anmeld Citér

30. juni 2018

Ano18

En helt anden vinkel til denne (gamle) tråd, men i debatten om at tjekke sine børn. Ja tak ! Uanset om ens børn, aldrig har haft det eller ej. 

min datter kommer så så SÅ tit hjem med det fra skole. En uge kom hun hjem med det hver dag, og jeg overdriver desværre ikke, så jeg overvejede om jeg skulle sende hende afsted fredag. Hun var helt lusefri hver morgen, og kom hjem med fuldvoksne kæmpe lus, så det var ikke nyudklækkede. Jeg giver hende sådan noget forebyggende på, med en speciel lugt, og så håret op i en knold, men ikke engang det tog det. Og læreren havde skrevet næsten dagligt på intra, man skulle tjekke sine børn, men nogle gør det bare ikke. Jeg kan faktisk ikke forstå man kan undgå at opdage det. Vi skulle også til frisør en af dagene men hun sagde at bare vi tog kuren og tjekkede inden, så var det okay.

Udover det er sindssygt dyrt, så er det hårdt for håret og de luseæg skal jo gro ud. Når man kigger hendes hår tæt på, ser det hele grotesk ud med alle de døde æg, og det er umuligt at fjerne dem m neglene, medmindre man ikke laver andet 24/7 i 6 mdr

Dette indlæg er overhovedet ikke møntet på nogen, men bare for at sige, at nogle forældre er virkelig ikke så opmærksomme på problemet, som de bør være. Ligesom at man lige holder øje med tager, mystiske mærker, børneorm, og andre sjove sager, så synes jeg også at lus er noget man skal tjekke jævnligt. Det er også et helvede at rende rundt m som barn. Mine drenge har haft det uden selv at sige det, men de syntes de var rare at få ud, så nogle børn siger det heller ikke.

ok, jeg hader vist lus 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.