Debat om frisør

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2018

Tommelise

Jeg tror altså, det er en meget gængs politik hos mange frisører.

Min frisør er heldigvis ingen uintelligent snob - hvad er det da også for en holdning at have til en bestemt faggruppe.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2018

Rosa-Sophia

Når det er retningslinjerne i ens salon er man vel nødt til at gøre opmærksom på dem klart og tydeligt, for at kunderne ikke bare tænker "nå men måske mener de bare, at de helst ikke ser at... Mon ikke det går alligevel"

og uintelligente snobber? der er vel lige så mange forskellige typer mennesker i frisørverden som der er andre steder. 

Anmeld Citér

29. juni 2018

Soonmom

Jeg er så enig med ts, jeg synes det er ret uforskammet skrevet og ville også vælge et andet sted. 

Og 250 kr er da et sygt gebyr, det er jo mere end en alm børneklip ��

Anmeld Citér

29. juni 2018

Tommelise

Soonmom skriver:

Jeg er så enig med ts, jeg synes det er ret uforskammet skrevet og ville også vælge et andet sted. 

Og 250 kr er da et sygt gebyr, det er jo mere end en alm børneklip ��

Tja der er vi jo nok forskellige.

Prøv lige at tænke på, hvor meget "rengøring" det koster en frisør, hvis han/hun klipper et barn med lus.

Jeg synes, det er mere uforskammet at tage et barn med lus med hen for at blive klippet.

Anmeld Citér

29. juni 2018

Mullesmith

Anonym skriver:

Jeg leder efter en tid til frisør, og så faldt jeg lige over dette på en frisørs hjemmeside:

Børneklip

Børn med lus klippes ikke.
Hvis der findes lus, vil man blive opkrævet 250 kr. for spildt arbejdstid.
Børn der er hjemme pga af sygdom er også for syg til at blive klippet.

Personligt synes jeg det er vildt uforskammet skrevet og jeg booker aldrig en tid der! Hvem fanden ville med vilje sende et barn med lus til frisør! Og det virker ikke som om de ville tage sig pænt af barnet, hvis det skulle vise sig.

Har i forvejen et noget anstrengt forhold til frisører, da mange af dem jeg har mødt er nogle uintelligente snobber.

Desværre har mine sædvanlige ikke tid, men kan da se det bliver svært at finde et godt alternativ (jeg har ikke lus )

Sikke noge pjat, ej den frisør vil man ikke komme i. Det er da nærmest frisørens job at opdage lus, de skal i hvertfald ikke tage penge for det, hvis der skulle sidde en lus og gemme sig. 

Anmeld Citér

29. juni 2018

Soonmom

Tja der er vi jo nok forskellige.

Prøv lige at tænke på, hvor meget "rengøring" det koster en frisør, hvis han/hun klipper et barn med lus.

Jeg synes, det er mere uforskammet at tage et barn med lus med hen for at blive klippet.

Men det gør man jo heller ikke bevidst ?

ligesom hvis man pludselig bliver dårlig og kaster op ud over det hele fx. Det gør man jo heller ikke bevidst og kræver også rengøring 

Anmeld Citér

29. juni 2018

Tommelise

Soonmom skriver:

Men det gør man jo heller ikke bevidst ?

ligesom hvis man pludselig bliver dårlig og kaster op ud over det hele fx. Det gør man jo heller ikke bevidst og kræver også rengøring 

Jeg er måske lidt naiv - da jeg ingen børn har.

Men begge mine søskendes børn har haft lus, og det har de enten selv opdaget, eller også  har børnehaven/skolen gjort opmærksom på det.

Så ingen af dem er gået "uvidende" til frisør med et barn, der havde lus.

Anmeld Citér

29. juni 2018

Soonmom

Tommelise skriver:

Jeg er måske lidt naiv - da jeg ingen børn har.

Men begge mine søskendes børn har haft lus, og det har de enten selv opdaget, eller også  har børnehaven/skolen gjort opmærksom på det.

Så ingen af dem er gået "uvidende" til frisør med et barn, der havde lus.

Men nogen skal jo opdage det og i forhold til forældre , lære/pædagog eller frisør ved jeg da godt hvem jeg ville sætte mine penge på 

Anmeld Citér

29. juni 2018

Tommelise

Soonmom skriver:

Men nogen skal jo opdage det og i forhold til forældre , lære/pædagog eller frisør ved jeg da godt hvem jeg ville sætte mine penge på 

Okay - jeg har bare aldrig oplevet, at bh eller skole ikke har opdaget det.

Anmeld Citér

29. juni 2018

Soonmom

Tommelise skriver:

Okay - jeg har bare aldrig oplevet, at bh eller skole ikke har opdaget det.

Men du ved jo ikke hvor hurtigt de har opdaget det?  

Vi går altså ikke og kigger børnene i håret der hvor jeg arbejder, så det ville være et rent tilfælde hvis vi opdagede lus, hvorimod en frisør jo kigger i håret 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.