Anonym skriver:
Jeg leder efter en tid til frisør, og så faldt jeg lige over dette på en frisørs hjemmeside:
Børneklip
Børn med lus klippes ikke.
Hvis der findes lus, vil man blive opkrævet 250 kr. for spildt arbejdstid.
Børn der er hjemme pga af sygdom er også for syg til at blive klippet.
Personligt synes jeg det er vildt uforskammet skrevet og jeg booker aldrig en tid der! Hvem fanden ville med vilje sende et barn med lus til frisør! Og det virker ikke som om de ville tage sig pænt af barnet, hvis det skulle vise sig.
Har i forvejen et noget anstrengt forhold til frisører, da mange af dem jeg har mødt er nogle uintelligente snobber.
Desværre har mine sædvanlige ikke tid, men kan da se det bliver svært at finde et godt alternativ (jeg har ikke lus
)
Så kan jeg jo som en uintelligent snob vælge at svare her
Nej folk tjekker ikke deres børn ofte nok. Det er så tit at man er ved at gå i gang eller er kommet lidt i gang og så er der enten lusseæg eller lus. Nogle gange vrimler håret med lus og der er æg over det hele, hvor man slet ikke har kunnet undgå at se det.
Jeg tænker grunden til gebyret, er fordi de har tidsbestilling og for ofte opdager, at der er børn med lus. Så hjælper det jo til, at man lige tjekker sit barn en ekstra gang, inden de bliver sendt afsted, så man slipper for at betale det gebyr.
Hvis de må afbryde en tid, mister de jo deres indtjening, hvor de kunne have haft en anden kunde.
Ved sygdom synes jeg er meget rimeligt, at man ikke dukker op.
Det kan være du føler dig truffet, men der er så mange der er lige glade og tænker, at deres lille purk sagtens kan klare en times tid ude og så hjem igen i hulen. Så hvorfor ikke få klaret frisøren en dag du alligevel er hjemme med barnet.
Hvis der er en frisør uden tidsbestilling slipper man jo for gebyret, men jeg synes det er meget rimeligt. Man kan jo tolke det som man vil.